Je hele leven op internet.

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Wow! Heftig!

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Wow jee zeg..
    Voor zover ik weet kun je bij mij niet zo heel veel vinden.

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik kon hem ook al, bizar he eigenlijk. Toch doen we er allemaal aan mee.

5. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Als je het zo ziet is het inderdaad wel heftig maar ik vraag me dan af of er echt mensen zijn die dan hun bankgegevens ( zoals dat ene meisje ) openbaar maken, ik snap dat echt niet.

6. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.816
    19.122
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik weet niet of,iedereeer aan meedoet. Er zijn nog steeds mensen zo
    zonder facebook. Mensen die er daarnaast voor zorgen dat ze anoniem blijven op fora e.d.

Bij steeds meer mensen merk ik een houding van "Ik heb niks te verbergen." En voor de meeste brave burgers geldt dat natuurlijk ook. Maar volgens mij zit er een grote kloof tussen "niks te verbergen hebben" en "willen dat iedereen elk detail van je leven" kent.

Het verbaast mij wel eens om te horen, hoe weinig mensen echt weten met welke dingen ze akkoord gaan op het moment dat ze een facebookaccount nemen. Ik begrijp echt niet hoe mensen hun privéleven zo te grabbel kunnen gooien. Je hebt gewoogeen enkele zeggenschap meer over alle content (foto's e.d.) die je op fb zet. Waarom zou je dat willen?

Daar staat wel tegenover dat je gelukkig steeds meer ziet dat mensen hun draadloze netwerk beveiligen. (Niet altijd op de juist manier, maar het is een begin!) Maar verder laat de beveiliging toch wel te wensen over, denk ik. Veel mensen wisten niet eens dat bij Internet Explorer recent enorm lek is ontdekt en dat veel experts opriepen het niet te gebruiken. Er is gewoon heel weinig bewustzijn, wat dat soort dingen betreft.

En dit filmpje bewijst maar eens hoe er misbruik van wordt gemaakt. Hoeveel geld wordt er uitgegeven aan boeken en seances van dit soort 'begaafden'? Hoeveel sollicitanten worden afgewezen voor een baan doordat ze foto's die op een onhandig moment genomen zijn online zetten? Hoeveel mensen zijn de afgelopen jaren al geld kwijt geraakt doordat ze even niet opletten bij het internetbankieren? Of hun pc niet goed beveiligd hadden?

8. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Freaky...

9. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Zo dat is confronterend!

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat probeer ik nou al jaren wijs te maken aan die mensen... Maar meeste mensen zien er geen nut in.

Vandaar privacy wetgeving in Nederland. En daarom zijn er toch steeds meer mensen fel op tegen.

Enige is als je dan verder je hele sociale leven op Facebook smijt...
    Incl geotags op je foto's... Hoef je heel je adres niet meer door te geven.

Zo... Ik zal even stoppen met mopperen en het filmpje kijken.

11. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hij wist van wel meer mensen het bankrekeningnummer en hoeveel ze hebben uitgegeven.
    Als je beetje handig bent op dit vlak...... Kun je heel veel uitvinden.
    Ook over je bankrekening dus. Maar misschien heeft ze wel gewoon d'r nieuwe kleding op de foto gezet of gezegd... "Oh... Ik was in die winkel en heb echt veel te veel geld uitgegeven... Zeker 300€".
    De gegevens in het filmpje zijn de gegevens die ze boven water kunnen halen in een heel kort tijdsbestek... Zegmaar vanaf dat je je opgeeft totdat je eenmaal binnen bent. Laten we zeggen.. Een kwartier maximaal.

Kun je na gaan wat de overheid (of zelfs iemand die kwaad in de zin heeft) van je weet als ze gericht zouden zoeken.....
    Alles vanaf dat je geboren bent in een stuitligging 2 weken te vroeg tot wanneer je wat voor kleur schaamhaar kreeg en welke vrienden je had op school tot hoeveel geld je hebt en waar je het aan uitgeeft.
    Wat je hobby's zijn, waar je bent geweest en je favoriete kledingwinkel...
    Verzin het en het staat ergens opgeslagen.

Deel Deze Pagina