Je hele privéleven op fb voor winacties.

Discussie in 'De lounge' gestart door ElizaR, 5 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hier 1 die continue deelt dat ze als alleenstaande moeder niks heeft en her daarom goed kan gebruiken. Maar werkt ook niet als moeder van 2 pubers en nu een peuter, waarvan ze de laatste bewust alleen heeft gekregen.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik doe ook alleen mee aan winacties van lokale bedrijven en ik heb al een paar keer wat gewonnen. Ik hang echter geen zielig verhaal op. Kan daar ook niet tegen. Vindt het zelfs hoog irritant.

3. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Oh ik krijg soms gewoon plaatsvervangende schaamte van alle zielige verhalen.

Ik houd daar helemaal niet van. Vind een bescheiden iemand juist veel "leuker"

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.666
    5.701
    113
    En dan vraag ik mij altijd af hoe je dan uiteindelijk kiest? Het zieligste verhaal? Wat als het niet echt is denk ik ook wel eens. Of iemand die 7 kinderen heeft maar geen geld voor een kinderwagen of andere babyspullen. Krijg dan geen 7 kindereno_O

Net als bij weggeefhoeken, zeggen mensen ik kies iemand uit waar het heen gaat. Ik vraag mij dan altijd af waar iemand op uitkiest dan. Mensen reageren vaak dat ze iets goed kunnen gebruiken omdat dit of dat en idd juist allemaal gevoelige info.
    Nee ik doe dat niet en als ik het al doe dan reageer ik gewoon met lijkt mij leuk oid. Ken overigs niemamd die ooit wat heeft gewonnen of gekregen...

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Verschrikkelijk, zou ik nooit doen inderdaad. Gelukkig heb ik ook werkelijk nooit van die win acties e.d. op mijn tijdlijn zou er simpel van worden. o_O

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik erger mij er ook zo aan. Ik vind het zo triest staan om al je ellende op te gaan hangen om maar iets te winnen. Ik vraag me dan wel af hoe erg het is want blijkbaar vinden deze mensen het wel een mooie manier om hiermee een poging te wagen om iets te winnen.

Maar ik erger mij ook aan de (soms hele lange) gedichten die moeders schrijven om iets voor hun kind te winnen. Of die berichten alsof hun kind van 2 dat allemaal gezegd heeft en zij het moest typen.

Ik doe wel eens mee met een winactie maar als er dan staat dat je 1 of andere emoticon moet plaatsen om kans te maken (laatst ergens een tijger) dan plaats ik alleen die tijger en meer niet. Als ik iets zou weggeven dat veel mensen willen dan zou ik denk ik niet eens de moeite nemen om al die verhalen te lezen, ik geloof het gewoon lang niet allemaal.

7. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik vind dat ook zoooooo irritant.
    Laatst op Bol een actie voor de Grohe Red kraan. Vol met reacties van mensen die dat zo goed kunnen gebruiken ivm handicaps en ziektes. Dan reageer ik maar al niet meer....

8. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Haha.. ik ben dus blijkbaar niet de enige die t niks vindt.

9. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik vind niet alleen die win acties met bij behoorde drama verhalen verschrikkelijk, maar ook al die facebook berichten waarbij de gehele dag beschreven word met bijbehorende foto's. '' We doen gewoon net of we het perfecte leven hebben, maar in real life valt het vies tegen.'':|:roflmao:

Marchella vindt dit leuk.
  10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    Veel van die zielige verhalen zijn vaak niet eens waar

11. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Mocht je hem nog kwijt willen/kunnen weet ik een persoon die spullen inzameld voor verschillende gezinnen die het echt nodig hebben. Eventueel ken ik "helaas" ook nog iemand die geen cent te makken heeft maar wel een kindje krijgt. Vind dit echt superlief van je!

12. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik vind dat zo kansloos!
    Tegenwoordig is iedereen mega zielig:|

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Yup.. irriteer me hier ook mateloos aan. :confused:

Maar ik geloof niet, dat een persoon met het zieligste verhaal sneller wint hoor.
    Die mensen weten (hopelijk) beter.

14. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik zou het ook echt niet kunnen waarderen als iemand mijn sores daar zou neerzetten, mocht ik iets hebben..

15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mensen die écht onschuldig in de ellende zitten hebben teveel eigenwaarde voor geschooi.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Nou het ligt er maar aan hoe je dat bekijkt. Als wij een leuke dag/uitje hebben zet ik dat op fb. Maar dat het met onze oudste een poos niet goed ging, ze allerlei onderzoeken moest doen en uiteindelijk gediagnostiseerd is heb ik niet op fb gezet. Niet omdat ik wil doen alsof ik het perfecte leven heb, maar omdat dat haar prive is en ik het niet nodig vind om dat met al mn fb vrienden te delen.

17. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Herkenbaar. Snap het ook niet. HAD ooit zelf een winactie van m'n fotografie. Vraag was om pagina te liken als je wilt winnen, maar serieus veel mensen geven een heel verhaal op waarom ze willen winnen. Misschien nog niet zo heel motiverend als met andere winacties, maar ik kijk daar dan echt niet naar. Ik loot gewoon iemand uit, zodat iedereen met zoveel kans maakt

18. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Volgens mij gaan die win acties idd gewoon op loting en niet op het meest zielige verhaal.
    Als ik mee doe dan like en share ik alleen of zeg maak graag kans.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, ik ken ook zo'n persoon en ze wint nog regelmatig dingen. Wint ze het niet, dan krijgt ze alsnog vanalles cadeau van mensen die haar zielige verhalen lezen en medelijden hebben. En dan heeft ze vaak nog commentaar op dingen die ze heeft gekregen of gewonnen.
    Overigens zijn ze helemaal niet zo zielig hoor. Ik ken mensen die het een stuk zwaarder hebben, maar daar niet te koop mee lopen, maar dat is meestal zo.

20. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik vind het echt heel ergerlijk. En snap het ook niet zo. Ik snap vooral niet dat mensen geen schaamte hebben om hun hele hebben en houwen op Facebook te plempen. En dan daarmee om spullen lopen te bedelen.

En ik irriteer me er aan omdat ik dan denk, kom op zeg. Kom dan van je reet af en ga werken voor je spullen. I.p.v. hele dag op Facebook hangen. Ik heb meer respect voor iemand met een schoonmaak baan of vuilnisman, dan niks doen en vervolgens zeuren dat je niks hebt.

Deel Deze Pagina