Ik ben14 mei bevallen van Jørre en Britt was net 1 jaar oud toen hij geboren is. Er zijn hier nog wel meer meiden geloof ik he die dat ook hebben? Ervaren jullie het ook als een flinke drukke boel? Ik vind het erg gezellig, leuk voor de kids als ze wat ouder zijn (denk ik) maar ben ook wel blij als ze savonds lekker in bed liggen.
Onze oudste was net anderhalf toen nummero 2 geboren werd,ik heb het niet echt als zwaar ervaren,want de 2e rolde zo mee in het ritme van ons gezin eigenlijk,had dus alles aan 1 stuk door,oke,moest wel met 2 pakken luiers sjouwen bij boodschappen doen(maatje verschil)maar dat had ik er graag voor over.
Ik heb zelf nog geen kinderen, maar mijn zusje en ik schelen nog geen 13 maanden. Dat hebben we eigenlijk altijd heel leuk gevonden: Altijd een vriendinnetje in de buurt, en toen onze broertjes geboren werden hebben we daar echt samen van genoten. Nog steeds is mijn zusje mijn beste vriendin, ook al woont ze nu aan de andere kant van Europa. We zijn echt totaal verschillend, maar dat heeft ons nooit wat uitgemaakt. Zusjes blijven zusjes. Belle, mist haar zusje best wel eens nu ze zo ver weg woont.
Hier ook anderhalf jaar tussen de kids. Nu zijn ze 3,5 en 5 en spelen heel erg leuk met elkaar. Nu tenminste nog want het is een jongen en een meisje en er zal wel een leeftijd aankomen dat dat natuurlijk niet meer kan ! De oudste zegt zelfs tegen haar speelkameraadjes dat ze niet komt buiten spelen want ze is dan met haar broertje aan het spelen, lief hè ? Komt er wel een vriendinnetje spelen en dan moet Christiaan van mij vragen of hij mee mag doen en het antwoord van Lisanne is dan altijd ja ! Natuurlijk hebben ze ook wel eens ruzie en vliegen ze elkaar in de haren, maar vaak is dat zo weer opgelost en goedgemaakt. Het echte samen spelen ging pas echt beginnen toen Christiaan ook naar de peuterspeelzaal ging met 2,4 jaar. Ze speelden dan "schooltje" en vierden dan altijd verjaardagen en Lisanne ging dan "voorlezen" en namen opnoemen ! Geniet er altijd van als ze zo samen spelen en hoop dan dat ze het in hun verdere leven ook zo goed met elkaar kunnen blijven vinden..... Groetjes Monique
Als onze baby word geboren zit er als het goed is 16 maanden tussen de 2 kids. Het is ook heel bewust gedaan om er zo snel een 2e kindje bij te krijgen. het lijkt me leuk als ze later veel aan elkaar hebben omdat er zo weinig leeftijds verschil tussen zit. Ik ben ook erg benieuwd naar de verhalen van anderen hoe die het hebben ervaren!
Hier geen jaar, maar exact anderhalf ertussen. Vond en vind het een genot. Allebei samen in hetzelfde ritme. Maar ook ik ben vaak blij als ze beide 's-avonds in bed liggen. En heel soms ( ) is het gewoon fijn om even een dagje te mogen werken. Nu ze anderhalf en drie zijn wordt er veel samen gespeeld en gedanst op k3. Maar ook ruzie maken kunnen ze goed. Ze kunnen in ieder geval moeilijk zonder elkaar. Kwebbel
wij wilden ook net een jaar er tussen krijgen maar helaas mag het nog niet baten Maar ook met de reden dat ze straks lekker samen spelen en dat ze straks allebij samen naar school gaan enzo.
Hier zit er straks als alles goed gaat 20 maanden verschil tussen de twee. Ook met het idee dat het leuk voor later is ben benieuwd hoe druk het straks is.
Ook als onze spruit geboren wordt zit er ongeveer 15 maanden tussen. Geen bewuste keus geweest maar lijkt me wel erg gezellig maar ook druk! Voor de kids hoop ik dat het ook leuk is. Het kan goed gaan maar als de leeftijd zo dichtbijelkaar ligt kan er onderling ook concurentie ontstaan.. We zien het wel.. Vind de huidige zwangerschap tot nu toe makkelijker verlopen dan bij Eliza.. Groetjes Kalush
Bij mij zit er straks 14 maanden tussen mijn kindjes... Ben heel benieuwd hoe dat straks allemaal zal gaan. Zie er soms wel een beetje tegenop omdat ik nu heel erg moe ben; de zwangerschap valt me veel zwaarder dan de vorige keer. Maar ik heb gelukkig straks nog een flink aantal weekjes verlof, dus dan ga ik lekker kracht opdoen voor de periode na de bevalling. Bij ons was het wel gepland zo, want het lijkt me handig dat ze straks allebei wat ouder zijn en dat ik dus niet weer helemaal opnieuw hoef te beginnen als d eoudste net wat zelfstandiger is.
Straks zullen onze kindjes 16 maanden verschillen, geloof ook wel dat het een drukke boel zal worden, we zullen wel zien.
Wij hebben nog geen kinderen, maar als ik zie hoe druk mijn schoonzus het heeft met haar kids, dan heb ik nu echt zoiets van: ik wil minstens twee jaar wachten met een tweede kindje als de eerste er is.
mijn zus der kinderen schelen ook een jaar! ze vond het een hel de eerste 3 jaar (ook ivm dat ze niet door sliepen snachts!) maar ze zijn nu 6 en 7 en het is zo leuk om te zien hoe ze met elkaar omgaan hahahaha echt een broer en zus! ik en mijn zus schelen 13 jaar en hebben dus nooit een zussen band gehad!
hier zal er een jaar en een maand verschil tussen zitten. Ik ben er erg blij mee maar zei gisteren tegen mn man heerlijk he dat ze zo vroeg in bed ligt en we even tijd met zn 2en hebben.. toen keken we naar het wiegje wat al klaar staat.. en begonnen we allebei te lachen.. waarop mijn man zei ja wacht maar daar gaat straks een hoop gekrijs uit komen en verlang je weer even terug naar dit moment!
Toch moet het niet uitmaken, veel of weinig leeftijdscerschil. Ik was 8 toen mijn middelste zusje geboren werd. Toen zij ruim een jaar was, kwam ze bij mij op de kamer omdat er nog een zusje bij kwam. Wij hebben altijd veel plezier gehad met z'n tweeën en nog steeds hebben we een sterke band. Veel hechter dan met mijn oudste zusje die maar 2 jaar jonger is dan mij..... Groetjes Monique
ben het wel eens met Monique. Ik scheel bijna 5 jaar met mijn zus en we hebben een hele hechte band; ze is mijn beste vriendin. Als kind trokken we al veel met elkaar op. Mijn man en zijn broer schelen 3 jaar en ook zij zijn de beste maatjes... Het zijn toch broers en/of zussen en het zal meer aan de karakters liggen of ze later wat aan elkaar hebben dan aan de leeftijd, vermoed ik... Persoonlijk wil ik echt een paar jaar wachten. Eerst volop genieten van ons meisje en dan weer opnieuw beginnen
als bij ons de baby geboren word zit er ongeveer 22 maanden tussen, in het begin van mij zwangerschap zag ik het hellemaal zitten twee lekker dicht op elkaar nu twijfel ik soms wel of het allemaal wel te combineren valt maar ik kijk wel heel erg uit naar de baby en romy vind het ook wel leuk die kust me buik vaak en die aait me buik maar als ze slecht zin heeft slaat ze er ook wel op,, mijn zus ik en me zusje schelen allemaal 2 jaar me zus is 23 ik 21 me zusje 19 allemaal worden we bijna een jaartje ouder maand op maand haha wij konden vroeger ook wel goed met elkaar maar ik had het idee dat drie net een te veel was later hebben we er nog een zusje bij gekregen die is nu 13 ik vind het echt een schat hoor maar de band die ik met me andere zus(jes) heb heb ik op een andere manier met haar met de andere 2 deel je alles en haar geef je eigelijk meer advies