Je huis schoonmaken, hoe vaak?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jusi, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    jawel hoor, allebei, maar wij hebben veel huisdieren (7 katten, 2 logee katten nu, een hond en 6 knaagdieren) dus dan moet je wel. zodra we thuis zijn gaan we meteen even een half uurtje bezig en dan zijn we ook klaar, als je het bijhoud heb je het ook zo gedaan.

2. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Jeetje zeg! Wat zijn jullie een poetsers! Ik maak schoon wanneer het nodig is. Stofzuigen 1 keer per week (maar dan wel meteen grondig met spinnewebben en alles erbij).
    Keuken als ik gekookt heb.
    WC's als ik vind dat ze vies zijn (1 keer per 14 dagen. (Maar dan ook meteen grondig, inclusief tegeltjes, knopjes, prullaria etc.)
    Ramen lappen: buitenkant 1 keer per maand, binnenkant 3 keer per jaar ofzo.
    Badkamer: Bijna nooit, alleen wasbak en kraan wel. Verder drogen we de hele douchecabine af als we gedoucht hebben. Verder valt er niet veel schoon te maken in een badkamer als je alles nadroogt.
    Afstoffen: 2 keer per maand.

Ik heb geen vaste dagen of een schema voor het schoonmaken, ik maak schoon als iets vies is. (Ik werk 28 uren per week)

Groetjes Miep

3. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik stofzuig iedere dag beneden soms om de dag ligt er aan. Keuken doet me vriend elke dag. Wc word 1 keer in de week gedaan en tussendoor als ik vind dat die vies is. Dweilen ( alleen keuken en gang) doe ik om de week. Wij hebben een hond die erg verhaard dus met Giovanna is het wel nodig om dit bijna elke dag te doen. Mijn vriend doet in het weekend de boven verdieping grondig stofzuigen en ik dan de badkamer e.d. Ooja wassen doe ik vaak om de dag!

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik stofzuig elke dag dweilen doe ik om de dag, de wc doe ik minimaal 2 keer per week grondig schoonmaken. en de badkamer doen we 1 keer per week schoonmaken en tja dan de was nog om de dag bah!

5. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ik doe twee keer per week de was. (met zijn met 2en)
    mijn keuken hou ik elke dag bij. en stof ook elke dag de salontafel en eettafel en stofzuig dan ook. en als het ff kan de wc. een keer in de week neem ik alles beneden af en doe ik de badkamer grondig en de trap. 1 keer in de twee weken stofzuig ik boven. en 1keer in de week stof ik boven. ( zo geloof dat ik niets ben vergeten haha!) Het scheelt een heel stuk als je alles terug zet als het gebruikt heb, dan kan je zo het doekje er overhalen.

6. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    owjah men hubbie is glassenwasser geweest. dus die mag de rampen bj houden:D

7. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik doe iets wanneer dat nodig is. Meestal is dit dan elke dag zuigen (katten&kind, ook wonen wij in bouwputje!). Toiletten zo'n 1 keer per week (manlief zit!) of ze moeten smerig zijn na bezoek van m'n dochter.
    Keuken iedere dag schoon (doet man) Wassen wanneer nodig. Strijken als ik tijd (en zin) heb. Boven doet m'n liefie meestal (ik kan niet zoveel wegens gewrichten die niet willen).

Maarehhh, elke dag alles stoffen enzo? Nee.. heb ik ook geen zin in! Gelukkig heb ik dan ook (nog) niemand in huis die allergisch is voor stof!

8. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    1 x per week stoffen
    1 x per week stofzuigen
    dweilen als 't nodig is
    1 x per week wc en (wasbak in de) douche schoonmaken
    2 x per week 2 wassen op ƩƩn dag draaien (dus 1 x per week een 30 en 1 x per week een 60 graden was)
    Na het koken en afwassen het aanrecht even schoonmaken

En verder als iets nodig is.

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Op een ander forum krijg ik altijd het idee dat ik zoveel in het huishouden doe, hier krijg ik het tegenovergestelde idee! :confused:

Heb net dus alles gestoft en gestofzuigd.
    De badkamer en wc heb ik ook grondig gedaan.
    De badkamer maken wij na gebruik ook altijd droog.
    De keuken doe ik ook elke avond schoonmaken als ik gekookt heb enzo.
    De ramen, (en gordijnen), was ik 1 keer in de 2 Ć” 3 maanden, moet wel, we roken beiden.
    Stofzuigen doe ik trouwens ook zo'n 2 tot 3 keer per week.
    Huisdieren hebben we niet.

10. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Aangezien ik huisvrouw ben ik toch niks anders te doen heb :D doe ik iedere dag stofzuigen,dweilen en wc schoonmaken en de keuken.... ik kan niet tegen rommel en ga pas aan de schoonmaak als yildiz al op bed ligt anders heeft het geen nut.
    Mijn man ruimt nooit wat op :S
    Waar ik echt een bloedhekel aan heb ik strijken ik heb geen droger dus alles kreukt ontzettend :rolleyes:

11. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Wij hebben een huishoudster die komt 1x per 4 weken, hierdoor hebben we het zelf iets gemakkelijker...

12. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    :oops: :oops: :oops: ik ben echt geen huisvrouw, mn vriend doet denk ik meer qua schoonmaken. Stofzuigen doen we als 't stof zichtbaar wordt (van die pluisbollen) en dat is gelukkig niet snel (eens per 14 dagen). De wc krijgt elke dag een douche beurt dus die wordt niet snel vies (nogal klein 'bad'kamertje namelijk) en doe ik ook eens per 14 dagen met wat schoonmaakspul. De keuken dweilen, eens per zoveel maanden en de ramen lappen alleen als ik niet meer naar buiten kan kijken! En verder doe ik wel bijna elke dag een wasje draaien en ophangen op balkon!

Vroeger maakte ik elke week alles schoon, maar nu heb ik daar echt geen zin meer in.
    Ik denk dat als we een kindje krijgen ik wel weer ga soppen en boenen hoor, zeker als die gaat kruipen! Anders wordt ie zo snel een ragebolletje ;)

13. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

elke dag echt de dagelijkse dingentjes bv stofzuigen wc stoffen ect :p
    1 keer per week grote schoonmaak keuken badkamer ect :p

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Stoffen 2x per week
    Stofzuigen beneden om de dag, boven 1x per week.
    dweilen 1 a 2 x per week
    wc 1x per week goed en verder om de dag met schoonmaak doekjes

ramen doe ik als het nodig is :) vind het niet erg om te doen maar schiet er steeds bij in tot het zonnetje erop schijnt en dan denk je "ow ja het is wel weer eens tijd :) :) :)

Keuken doe ik 1x per maand goed, verder gewoon netjes bijhouden
    Badkamer doe ik 1x per twee weken goed, verder gewoon bijhouden

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Stofzuigen proberen wij elke dag te doen.... Lukt het een dagje niet, dan ff met de swiffer erdoor. Gelukkig is mijn vriend bijna elke dag rond 15 uur thuis dus die heeft tijd genoeg :)
    De wc sowieso 1x per week, en als ik het gevoel krijg dat de wc vies is. De badkamer ook 1 keer per week grondig. Afstoffen elke dag ( vind het een kleine moeite, ff overal een doekje overheen halen) Dweilen met het weer van tegenwoordig (regen regen regen) een paar keer per week. De traf en bovenverdiepingen stofzuigen we 1 a 2 keer per week.
    En wassen... Nou volgens mij de laatste tijd elke dag wel ;) Maar vind de was doen helemaal niet erg...

Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd heel erg veel nesteldrang heb. We hebben een hele nieuwe inboedel aangeschaft (leren banken, halleluja) etc. Ben continu aan het poetsen en opruimen :oops:

16. ik ben volgens mij de slechtse huismoeder ooit. :oops:

1x per week stoffen en dweilen
    2x per week stofzuigen
    1x per 2 weken slaapkamers stoffen en dweilen
    1x per week slaapkamers stofzuigen
    1x per week badkamer en wc's
    1x per maand ramen
    keuken doe ik als ik gekookt heb

En ik ben dus huismoeder :oops:.

Ik zal eens dadelijk aan mijn strijk beginnen... Doe ik ook 1x per week.

17. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

Hier hetzelfde, werk 34 uur en mijn vriend 40 uur.
    Als ik minder zou werken zou ik het vaker doen,
    tis nu ook niet echt snel vuil..

18. Niet meer actief

nou je bent niet direct een slechte huisvrouw je bent gewoon wat makkelijker, lekker toch als je zo kan zijn......

ik zou willen dat ik wat makkelijker kon zijn maar ik wordt al kriebelig als ik ook maar een haartje op de vloer zie liggen en een druppel in de wasbak vindt

19. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Saar, wat jij doet klinkt normaal. Ik heb met verbazing afgelopen blz gelezen.

Ik doe : NIETS ( ok de was) want dat doet onze hulp.Daar heeft ze 5 uur pw voor nodig.

Maar over 2 weken gaan we het zelf doen ( vriend werkt dan 32 uur , ik zwangerschapsverlof, daarna weer 40 uur).

Planning is dan :
    Vriendje doet hele huis op vrije dag, en tussen door doen we nog ee keertje extra stofzuigen. En wie weet nog een derde keer ,maar dan alleen de woonkamer ( vanwege onze dieren)

En dan is het best netjes.

20. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Ik stofzuig max 1x per week, verschoon ons bed 1x per week en de keuken wordt bijna nooit gebruikt, dus alleen als het nodig is. Verder doe ik ( bijna) niets ( alleen de wasmachine en droger vullen). 2x per week hebben we een schoonmaakster en die houdt het hele huis bij en vouwt en strijkt de kleding! Af en toe komt ze extra voor de grotere klussen.

Deel Deze Pagina