Je huis schoonmaken, hoe vaak?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jusi, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wat ik doe niet dan? ;)

2. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    pfff, ik moet wel even besmuikt lachen, om sommigen :D:D

4. Brrr

Brrr Lid

9 jul 2006
    71
    0
    0
    Volgens mij val ik ook nog mee :) !
    Ik werk 40 uur per week en heb dus alleen op zaterdag wat meer tijd.
    - iedere dag beneden stoffen met swiffertje en swifferen of stofzuigen, afhankelijk van hoe vuil het is
    - iedere dag de aanrecht en gasfornuis na het koken
    - woensdag en zaterdag toilet beneden
    - 1 x per week beneden alles afnemen met een zeem
    - 1 x per week beneden dweilen
    - 1 x per week bovenverdieping stoffen met swiffertje en stofzuigen
    - 1 x per week badkamer boven met zeem
    - 1 x per 2 weken bed verschonen
    - 1 x per week strijken
    - ca. 3-4 wassen per week
    - 1 x per 4 weken zolder stoffen, stofzuigen en dweilen
    - 1 x per 6 weken binnen en buiten zemen
    - 1 x per 3 maanden gordijnen beneden wassen
    - 1 x per jaar gordijnen boven wassen
    - 1 x per half jaar boven ramen zemen
    - 1 x per 3 maanden boven dweilen
    - 1 x per half jaar een ruimte grondig zemen (keuken, badkamer, voorraadkast, toilet)

Ik vind mezelf een echte poetsmiep maar nu begin ik daar toch anders over te denken.

5. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    meen je dit nou echt?

6. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik ben ook helemaal geen schoonmaak miep maar stofzuigen moeten wij echt wel elke dag doen. We hebben een hond 2 katten een konijn een cavia en een paard. Als ik niet elke dag stofzuig lijkt het wel de familie flodder.
    Strijken heb ik dus echt een hekel aan, dat laten we meestal liggen totdat we bijna geen kleren meer hebben

7. Marijtje

Marijtje Actief lid

20 sep 2006
    201
    0
    0
    Ik heb met verbazing alles gelezen, wat een luxe hebben sommige en wat doen sommige weinig....
    Enorme uiterste, wel leuk om te lezen wat iedereen normaal vindt voor z'n eigen gezin / huishouden.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Nou, ik vind jou een aardige poetsmiep hoor, zo te lezen!

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier hetzelfde :)

10. Brrr

Brrr Lid

9 jul 2006
    71
    0
    0
    Loopt dat paard ook binnen dan? Haha!
    Wij hebben nu nog 1 kat maar met 2 katten vond ik het idd sneller vies (haren) binnen. En met een hond moet je volgens mij iedere dag stofzuigen; zand tussen poten van buiten, verharen, etc.

Ik heb een buurvrouw die 36 uur werkt en die zeemt minimaal 1 x per 2 weken haar ramen buiten. Dat vind ik toch een beetje veel, toch zeker als je er ook nog een bijna fulltime baan bij hebt. Ook heeft ze op zolder op een kast ca. 25 vazen staan die ze 1 x per maand allemaal afwast!?

11. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Wij hebben 1 dag in de week voor 3 uur een hulp in de huishouding :D :D Heerlijk moet ik zeggen, er is een enorme last van mijn schouders gevallen. Zij doet al het grote werk, badkamer, toilet, zuigen en dweilen. Ik doe verder naast mij fulltime baan om de dag zuigen en de rest. Ik heb een hulp genomen omdat ik in het weekend geen zin heb om eerst het hele huis nog schoon te maken, ik wil graag dat kleine beetje tijd met z´n drieen doorbrengen. Wij hebben ook nog eens 3 honden dus je blijft altijd wel in de weer met de bezem of stofzuiger ;)

12. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    om de dag stofzuigen>2 katten
    1x in de week dweilen soms 2 als het nodig is.
    toilet 2x in de week
    badkamer 1x per week>het hoognodige,niet dat ik iedere week de muren meeneemt hoor.
    ramen 1x in de maand.
    keuken iedere dag als ik gekookt heb en de kasten enz... als ik zie dat het vies is.

conclusie gewoon normaal

13. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ook ik stofzuig elke dag en 1 keer per week doe ik alles goed ( boven en beneden)
    en de toilet om de dag.
    mijn keuken hou ik elke dag bij dweiltje er door fornuis schoonmaken etc.

14. pfff dat jullie bijhouden hoeveel keer jullie iets doen
    dat doe ik dus echt niet hoor ik loop voorbij vind ik het vies maak ik het schoon heb ik zoiets hmmm dat kan nog wel dan kan het nog wel en doe ik er helemaal niets aan
    sommige van jullie moeten wel onderhand in een klinisch huis rondlopen als ik dat zo lees
    waar komt bij jullie jullie weerstand vandaan zelf opgebouwd door middel van bacterie om je heen of gewoon allemaal vet aan de vitamine pillen geslagen
    heb een vriendin gehad was ook zo vreselijk aan het poetsen liep zelfs met een stofdoek achter je aan als het moest om gek van te worden gewoon
    nee niks schema schoonmaken als het vuil is en anders laten voor wat het is
    nu ik zwnager ben heb ik effe een schoonmaaktikje maar dan nog niet zo erg als wat ik van sommige hier lees en dan heb ik ook nog 2 kinderen meer erbij lopen

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij hebben er ook geen schema voor hoor. wij maken ook schoon als het vies is, maarja, als er elke dag haar en zand ligt wordt het dus automatisch elke dag stofzuigen haha

16. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Hier valt het ook wel mee met poetsen..
    tja de dagelijkse dingen die moeten wel, want we hebben hier 2 kwijlhonden lopen..
    Dus hier 2 keer per dag stofzuigen en om de dag dweilen.
    stoffen en alles nat afnemen beneden elke dag.
    De wc ook elke dag.
    Boven 1 keer in de week alles.
    en hier draaien ongeveer 13 wassen in de week... ;)

17. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    Wij stofzuigen 1 keer in de 2 dagen ongeveer, ligt eraan hoe vies het is, anders elke dag...

Ik werk 40 uur in de week, dus hou de keuken enzo wel bij na het koken en draai elke dag een was, maar verder doe ik alles in het weekend hoor.

Wc houden we wel iedere dag bij, maar dweilen en badkamer poetsen en ramen lappen, strijken, was vouwen etc.. word lekker in t weekend gedaan nadat ik ben uitgeslapen :)

xxx

18. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    oooooooooooo jeetje....wat een poetsvrouwen!
    Schaam me dood!
    Maar ik heb dan ook geen huisdieren en we werken beide fulltime, dus veel thuis zijn we niet.
    Ik doe wel elke dag de keuken, maar verder komt er 's avonds niet veel uit mn handen.
    Maandag is mn vrije dag en dan stof ik en zuig ik, doe ik de badkamer en wc's grondig. Was opvouwen/strijken etc....
    Ramen lappen alleen als ik er niet doorheen kan kijken en het mooi weer is.
    Opruimen doe ik wel elke dag, het is hier nooit een zooitje, daar hou ik niet van!

19. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dan ben je toch een prima huisvrouw poohbear? je maakt schoon wanneer dat nodig is. dat is altijd goed. alleen heeft de een iets sneller rommel dan de ander haha

20. marlot

marlot Actief lid

13 jan 2007
    147
    0
    0
    Hier word er 2 keer in de week gezogen. Boven en beneden. Soms dweilen. Elke dag wel het aanrecht en de vaatwasser in en uit ruimen.2 keer in de week wc's schoon maken. In het weekend word er gewassen en andere dingen gedaan die we nodig vinden.

Deel Deze Pagina