Je huis schoonmaken, hoe vaak?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jusi, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ook ik voel me nu geen poetsmiep meer, terwijl ik dat altijd van alle kanten te horen krijg hihi :oops:
    Ik heb ook geen vast schema, afhankelijk van hoe niet-schoon het is en hoeveel tijd en zin ik heb om het schoon te maken. Mijn partner kookt alleen, de rest vd huishouding doe ik. Dat is dan iedere dag stofzuigen ("hele" huis), elke avond het aanrecht, ong. om de dag afwassen en elke dag de kattenbakken uitscheppen. Verder zo'n 3 a 4 wassen per week, de meesten in het weekend.

2. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik HAAT poetsen :confused: Maar, ben wel redelijk precies, hou van schoon. Ik heb dus een werkster 6 uur in de week, en die doet alles :)
    Ik heb dan nog genoeg over, kasten af en toe, stofzuigen tussendoor, wc 's moeten ook tussendoor, de was, opruimen dus nog genoeg over, maar dat is ook genoeg, hoor!
    Ik doe liever andere dingen, zoals sporten, leuke dingen met de kinderen, op stap, verder een grote tuin van meer dan 4000 m2, want tuinieren doe ik wel graag.

3. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    wij hier idem dito, ook een hulp. Maart inderdaad er blijft nog genoeg over. Poetsen is ook niet mijn grootste hobby :cry:

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

- elke vrijdag grote schoonmaa k
    - om de week schoon bedovertrek
    - elke dag stofzuigen,
    - om de dag dweilen
    - elke dag wc
    - elke dag tafels en dressior afstoffen.

5. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Verbaas me er ook over hoever het uiteen loopt...wel leuk om eens te lezen hoe een ander het doet!

Ik doe in ieder geval echt elke dag stofzuigen en dat moet ook wel met 3 grote honden en iedere dag draai ik wel een was...
    Een keer per week doe ik beneden alles afsoppen en dweilen, boven de ene week alleen stofzuigen en de andere week ook soppen en dweilen...
    De wc elke dag met zo'n kant en klaar schoonmaakdoekje van de Lidl, net als de wc in de badkamer en idd na het douchen de badkamer goed uitdrogen en 1 keer per 2 weken ff lekker soppen met jif en chloor enzo...
    En ik verschoon 's zomers elke week de bedden en 's winters soms om de week...ik vind een schoon en fris bed echt zaaaaaalig :D

Ik had hiervoor 3 uur per week een huishoudster die dan de dingen deed waar ik niet aan toe kom zoals de koelkast en vriezer schoonmaken, ramen lappen, keukenkastjes uitsoppen dat soort dingen maar dat blijft nu dus weer liggen huishoudster is weg (snif...)

Ik ben wel minder poetserig geworden nu ik kinderen heb, vind schoon ook minder belangrijk als opgeruimd ik voel me prettiger bij een opgeruimd huis dan een schoon huis maar moet zeggen dat ik vreselijk kan genieten van mijn blinkende huis na een paar uur hard werken (alleen zo jammer dat het altijd van korte duur is :( )

xxx Roelie

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik veeg en dweil elke dag, stofzuigen 2x per week. afstoffen om de dag. de douche en wc worden 1x per week grondig onder handen genomen en verder gaat elke avond een doekje over de bril en haal ik met de wc borstel er een keer glorix doorheen.
    de slaapkamer doe ik om de 2 wk 1x grondig schoonmaken waaronder fris beddengoed.
    de keuken elke avond even zorgen dat de vaat weg is en een keer met een doekje over het aanrecht en gasfornuis.
    verder was ik zeker om de dag.

7. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    alles bij ons is vrij ordelijk maar niet schoon.
    Ik stofzuig 1 keer in de maand.
    Stoffen nooit
    Wat ik altijd wel bijhoud is de was, de afwas, alles wat bij mijn eten in de buurt komt is schoon (tafels, aanrecht).
    Sofies flessen elke dag in de magnetron.

Toch ziet het er hier niet vies uit hoor, alleen een beetje stoffig.
    Als Sofie gaat kruipen zal ik wel wat meer gaan doen denk ik.

Groetjes Lisette

8. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    @ Ilja

Dit zal wel heel decadent klinken, maar wij gaan zo'n 4 dagen in de week uit eten. De rest van de week eten we bij vrienden, familie of we halen iets! Ik kan me de laatste keer dat ik gekookt heb geeneens meer herinneren. Als ik of mijn man kookt, is het bijna altijd omdat er mensen komen eten en dan koken we ook altijd wel heel uitgebreid.

We hebben allebei een eigen bedrijf en maken werkdagen van minimaal 10 uur, dus daarnaast maken we het ons zo makkelijk mogelijk. Na het werk maken we tijd voor elkaar en dan gaan we niet aan de schoonmaak.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    :)

Ik werk nu niet eens en ik doe het ook maar 1 keer per week. Nou ja, behalve de wc en de keuken. De wc om de dag en de keuken elke dag.

Ik ben echt heel erg lui, tenminste in het Huishouden.

Zodra we meer gaan verdienen komt er gelijk een huishoudster! Of hoe noem je dat, een interieurverzorgster, :p

10. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Elke dag beneden stoffen,stofzuigen en dweilen ivm 3 katten.De wc ook elke dag en 1 keer in de week doe ik alles boven(katten komen dus niet boven ;) )

Ik werk zelf 2 hele dagen in de week en meestal ben ik dan rond 17 uur thuis en doe ik even snel de bezem erdoorheen.

11. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik werk 3 dagen (27 uur) per week.
    Ik doe elke dag: stofzuigen, de keuken schoonmaken na het koken.
    2x per week: de badkamer + wc grondig, dweilen, stoffen.
    1x per week: de bedden verschonen, de bovenverdieping stofzuigen +
    dweilen
    Verder probeer ik in het weekend de meeste was weg te wassen, maar was doordeweeks zeker ook zo'n 3x, strijken doe ik zo'n 2x per week.
    Ramen zemen doe ik wanneer ik het nodig vind, en dat is dus meestal zo'n 3 a 4x per jaar, dat geldt ook voor de overige dingen zoals de keuken een grote beurt geven enzo.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Jeetje wat een poetsers, :(

Niks leukers te doen? :)

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ja hoor! maar ja, 't loopt nog steeds niet weg en die kabouters kunnen ons huisje maar niet vinden

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Zal ik ze jou kant eens opsturen, ;)

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hey stuur er hier ook eens effe één heen! :)

16. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    de deur staat al open en de koffie klaar!

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Nééééé Claartje,ze komen naar mij ik heb gebak hier hoor! :)

Ontpic:
    1x/week dweilen,afstoffen,stofzuigen (woonkamer,hal en keuken)
    1x/week wc (grondig-en elke dag even snel met een doekje)
    1x/week badkamer
    1x/2 weken slaapkamers
    Aanrecht keuken&opruimen elke dag of om de dag.
    Glaswerk 1x/2weken grondig
    1x/2 weken keukenkastjes,ijskast en friteuse,microgolf en oven.
    Oh en het gasvuur ook!

Zo,denk dat dat alles wel is :)

18. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Ik kan wel een heel legertje gebruiken! :oops:

19. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    mooi lijstje dit :thumup:
    daar kan ik wel wat mee :)

20. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    nou ik was vroeger geloof ik, schoonmaakziek,...
    elke dag deed ik alles opnieuw,..
    ik had mijn huwelijk, mijn drukke baan, mijn fam en vriendenkring die ik heel goed onderhield, elke dag de boodschappen en koken etcetc etc..
    hoe ik dit alles vol hield? terwijl ik 3 a 4 uurtjes per dag sliep.
    tot ik laters eens een burn out kreeg,.........
    en rustig aan MOEST doen,....toen pas realiseerde ik me , dat het eigenlijk wel overdreven was,.....
    ik beperkte het toen tot 1 x in de week , het hele huis en dan nog 1 x indien nodig extra stoffen en stofzuigen ...
    (en tussendoor toilet en de dingen die moesten etc)
    nou dat was jaren meer als genoeg,...
    met de komst van 2 katten, moest ik natuurlijk weer vaker gaan stofzuigen en met de komst van vogels nog vaker,.....
    ik zou het eigenlijk elke dag moeten doen, maar nee ik doe dit niet hoor,....

haha en nu met de kleine op komst, zal ik wel weer moeten, maar dat vind ik niet erg, tis voor een goed doel :)

maar zo'n super huisvrouwtje als vroeger zal en wil ik niet meer worden,........

:)

Deel Deze Pagina