Je huis schoonmaken, hoe vaak?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jusi, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Als ik het zo lees dan ben ik echt een slechte schoonmaakster. Wij zijn wel erg gemakzuchtig.

2. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik doe dat dus ook. Ik werk 4 dagen en op vrijdag is mijn vrije dag en dan doe ik een hele dag alles. stofzuigen, stoffen, wc, badkamer enz. Wassen doe ik een paar keer per week.
    Ik moet zeggen dat het bijna niet vies wordt hier aangezien we met maar met zijn tweeen zijn en geen huisdieren en ook niet meer roken!
    ;)

3. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Damn, ik voel me echt een slechte huisvrouw nu...... Hier wordt wel elke dag gestofzuigd (al is het een beetje met de Franse slag), maar voor de rest kan ik nu niet zo veel doen in verband met bekeninstabiliteit. Op dinsdag komt mijn moeder mij helpen in het huishouden en op vrijdag mijn schoonmoeder, en die doen dan klusjes zoals wassen, strijken, dweilen en dat soort dingen.

4. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hier ook elke dag stofzuigen, stofvegen, keuken met cif,de wc en wasbak uitschrobben en om de dag alles stoffen en dweilen.
    meestal doe ik het stofzuigen voor ik na het werk vertrek dus hoef niet veel meer te doen als ik terug kom smiddags.

groetjes Talia

5. angelique83

angelique83 Bekend lid

28 jun 2007
    819
    0
    0
    Zoetermeer
    ik stof en stofzuig iedere dag..toilet krijgt ook iedere dag ff een opfrisbeurt, ik dweil ong 2 a 3 keer per week. En dan iedere week op me vrije dag neem ik ff de keuken onder handen..

6. mieke

mieke Bekend lid

hier mijn lijstje

*elke dag beneden stofzuigen en dweilen
    wij hebben 2 rottweilers sla ik 1 dag over heb ik er 4 hahaha
    *boven stofzuig ik om de dag
    *verder ook bijna elke dag afstoffen en 1x per maand flink ragebollen achter de gordijnen en zo
    *boven 3x per week afstoffen
    *wc 3x per week grondig en de rest ff snel met een glorix doekje
    *ramen zijn 1x in de maand zowel binnen als buiten
    *1x in de week met de plumo onder de kasten door
    anders ligt daar ook zo een hond extra ivm de haren
    *de badkamer (badkuip) om de dag ik moet wel anders is mn badkuip zwart van het ijzer (man zit in de metaal)
    *de bedden verschoon ik bijna elke week
    * de keuken wordt ook elke dag gepoetst en gedweild

dat was t denk ik wel :)

7. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Als ik zie dat iets nodig is doe ik het. Wc wel 3 keer per week ongeveer. Om de dag zo een beetje stofzuigen, elke dag stoffen wat nodig is (tafeltjes etc).

Maar is er een mooie dag en kan ik lekker genieten van andere zaken, zeker nu met mijn kindje, dan komt alle wat morgen wel kan ook echt morgen pas ;)

8. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Hier ook een poetser,

- elke dag stofzuigen ( beneden) We hebben 2 langharige honden dus
    moet wel he!
    - elke dag de wc schoonmaken,
    - stoffen 2 x per week.
    - keuken schoonmaken na het afwassen en koken.
    - badkamer 1x per week goed en elke morgen de wastafel en de wc.
    - wassen zo'n 3x per week ( veel poetsdoekjes :) )
    - ramen wassen 2x perjaar :oops: ( heb ik een hekel aan)
    - dweilen doe ik wanneer het nodig is.
    - Boven wordt alles 1x perweek gezogen, gestoft, en gedweilt.

Heerlijk als alles weer fris is.

9. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ben blij dat we huishoudelijke hulp hebben, die schema's van jullie zou ik echt niet trekken :oops:

Ik doe dan ook niets in het huishouden..nou ja niets is overdreven. Wasjes draaien, strijken, af en toe stofzuigen..

10. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    elke dag stofzuigen,dweilen en afstoffen,maar met wat grotere kids blijf je aan de gang.meestal is het hier schoon tot 15,15 uur en dan komen de kids uit school met aanhang.en dan staat alles weer op zijn kop.
    boven word 1 keer per week gedaan.

11. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    nog zo'n poetsertje
    Hier mijn lijstje:

Ik zal de dagen er niet bij zetten maar ik verdeel dus alles wel over de week.

Iedere dag:stofzuigen en dweilen,wc (oppervlakkig)keuken aanrecht en kastjes van buiten,stoffen(oppervlakkig) salontafeltje(heb een glasplaat :evil: ) een tussendeur(ook glas)
    dan nog wasjes draaien.
    Boven 1 keer per week stofzuigen,kinderkamer ook dweilen,badcel grondig,beddegoed verschonen.
    1 keer per week haal ik beneden alles van de kant en word er grondig gestoft en gezogen en alles met een sopje afgedaan,de deuren en de wc grondig.
    1 keer in de 6 weken glasgordijnen uitwassen en dan was ik gelijk de ramen.
    Dan 1 keer per twee weken loop ik het huis door voor de spinnewebjes.

Ik doe denk de normale dingen die gedaan moeten worden,waar ik echt een hekel aan heb is de strijk de doe ik 1 keer per week.
    Ik sta niet de hele dag te poetsen ik heb daar een soort schema voor,zodat er genoeg tijd over blijft voor de leuke dingen,en ik vind het niet altijd erg om te poetsen.
    Groetjes jeslin

12. Noor

Noor Actief lid

4 jul 2007
    255
    0
    0
    Hahaaa grappig dit.

Maar drie, vier keer in de week een wasje? Alleen het beddengoed zijn al drie wassen. ;) Ik heb er wel 7, 8 in de week.

13. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Hoeveel tijd kost dit jullie per dag/week?

14. bengel

bengel Niet meer actief

omdat ik het goed bijhoud kost het me niet zo veel. qua tijd? geen idee, maar weinig moeite.Ik heb een huis dat 4 jaar geleden helemaal opgeknapt is, en dan is het puur een kwestie van bijhouden, en dan blijft het nieuw en mooi.
    als ik tijd moet schatten(let op ben adhd-er)
    stofzuigen p.d."10 minuten
    wc: 10 minuten per x
    salontafel en kastjes snel afnemen: 2minuten hhah
    grondige beurt woonkamer: 30minuten: incl plintjes, stofzuigen en dweilen.
    keuken beurt: 30 minuten
    badkamer: 20 minuten
    slaapkamers 3 stuks+ zolder: half uur..
    dweilen: 2x p.w. buiten de grondige beurt; 20 minuten
    valt dan toch wel mee toch?

15. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    hihi, we hebben maar 1 bed en al dat beddengoed past in 1 x in de wasmachine :) Verder 2x handdoeken etc. en 1 zwarte/ spijkerboeken was.

16. Noor

Noor Actief lid

4 jul 2007
    255
    0
    0
    Ja, ok, dat verklaart al iets. ;) Hier zijn het vier bedden. En in de winter was ik de moltons maar 1 keer in de twee weken, dat scheelt iets. Twee keer handdoeken e.d., een keer licht bont en een keer donker bont, en een, soms twee keer fijnwas.

Hihi nooit gedacht dat ik dit soort info nog eens zou delen op een forum. :)

17. Niet meer actief

oooooh jee spreek me niet over de was :confused:

om de dag doen ik schoon beddengoed voor ons allemaal (dat alleen zijn al 7 wassen per week), elke dag schone handdoeken (sjeez nu ik tel zijn dat er 7 voor mij 7 voor me man 7 voor de kleine 7 in de keuken en 7 bij de wasbak in de douche en 7 naast het toilet 42 handoeken :confused: per week)
    daarnaast hebben we allemaal elke dag schone kleren aan en elke avond schone pyjama/nachthemd aan zijn ook al weer ruim 6 a 7 wasjes

ik mag wel eens gesponserd worden door robijn!

:)

18. Noor

Noor Actief lid

4 jul 2007
    255
    0
    0
    Waarom was je het beddengoed dan zooooo vaak?

Handdoeken en kleren zijn hier ook altijd maar voor 1 dag, maar beddengoed mag van mij echt wel langer.

19. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    En ik heb te horen gekregen dat ik niet meer zo vaak mag stofzuigen en dweilen i.v.m BI :( :confused:

20. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Hey dames,

Doen jullie partners ook nog wat?
    Zeker als jullie ook werken.

Mijn mannetje hoeft niet veel te doen, we hebben dan ook een werkster.Ik werk 12 uur per week.Mijn man doet wel veel met de kinderen, als hij thuis is dan doet hij veel met ze.Een keer stofzuigen doet ie ook wel. Hij doet meer doe het zelven, tuin, de dieren etc.

Deel Deze Pagina