Je huis schoonmaken, hoe vaak?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jusi, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Inderdaad moet er niet aan denken om dat elke dag te verschonen, persoonlijk vind ik het ook niet nodig. Doe het nu elke week of als het eerder nodig is. De doeken in de keuken bijna elke dag nieuw en eentje in de douche die steeds verschoond wordt.

2. Niet meer actief

ik slaap het lekkerst in een schoon en fris bed....dus bijvoorbeeld vandaag schone bedden, morgen het dekbed en de kussens draaien en overmorgen weer schone beddengoed!

ik ben verslaafd aan de geur van schone was en wasverzachter :)

3. Brrr

Brrr Lid

9 jul 2006
    71
    0
    0
    Sommige van jullie zijn toch een vermogen kwijt aan stroom?
    Ik waste vorig jaar ook ca. 5-7 wassen per week en betaalde me scheel aan de Essent. Nu heb ik ervoor gezorgd dat ik nog maar 3-4 wasjes heb en mijn stroomverbruik is meteen een stuk omlaag.

En moltons was ik maar 2x per jaar uit?! Is dat raar? Ik heb dat zo van mijn moeder geleerd. Het beddengoed gaat in de zomer wel iedere week eraf maar in de winter om de week.
    En dat past allemaal in 1x in de wasmachine.
    De handdoeken gebruiken wij de hele week; 1 om op te staan, 1 voor mijn man, 1 voor mijzelf en 1 bij de wastafel. En iedere dag wel minimaal 2 washandjes. Dat is dus 1 trommel per week en daar doe ik dan ook de witte onderbroeken en keukendoeken bij.
    En dan nog een bonte was en soms een fijne was. En heel af en toe de kleedjes die bij de deuren liggen beneden.
    Ik gebruik mijn droger alleen voor de handdoeken en voor de rest hang ik alles op.

Als ik op zaterdag alles doe, dus beneden goed en boven stofzuigen en stoffen en de badkamer goed, ben ik toch minimaal 3 uur bezig!
    Beneden stofzuig ik eerst grondig inclusief de banken en ben daar al gauw een half uur mee bezig. Dan alles afnemen met een zeem, incl. alle deuren en dan dweilen. En boven (3 slaapkamers + badkamer) ben ik meestal een uurtje bezig. En op de zolder ca. een half uurtje.
    Wij hebben een gewoon rijtjeshuis met ca. 370 m3 inhoud.
    Ik ben denk ik veel tijd kwijt omdat ik alles goed wil doen dus bijna iedere week haal ik de stofzuiger over de plinten, de trapleuning wordt afgedaan, buitenkant keukenkastjes, lichtschakelaars; van dat soort dingen.

4. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Die van mij doet praktisch niets, alleen koken. Momenteel ben ik hele dagen thuis, maar toen ik 4 dagen van huis was, deed ik ook alles zelf.
    Ik verzorg verder de dieren, als hij thuis is, gaat hij mee met honden uitlaten.
    @ Ayyildizf; ik denk dat iemand mij hier in huis voor gek verklaard als ik het bed elke dag zou verschonen hihi :)

5. Noor

Noor Actief lid

4 jul 2007
    255
    0
    0
    Nou... ben eerlijk gezegd blij dat ik dat niet heb, een wasverzachtergeurverslaving!

6. Niet meer actief

8)

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Net als jullie hebben we een werkster dus we doen allebei weinig tot niets in huis. Mijn vriend doet Lotte elke avond in bad, ruimt de vaatwasser meestal in/uit, doet de kattenbakken en brengt zelf zijn overhemden naar de stomerij ;)

8. Brrr

Brrr Lid

9 jul 2006
    71
    0
    0
    Wendy
    Dan hoef je zelf dus niet (veel) meer te doen?

Mijn man doet ook helemaal niets in het huishouden. Wel doen we altijd samen de afwas; hij afwassen ik afdrogen.
    Ook moet ik zelf de voor- en achtertuin bijhouden want dat doet hij niet.
    Er moet nu dus nodig een boompje gesnoeid worden maar aangezien ik ook beneden aan het schilderen ben, weet ik niet waneer ik dat moet doen?!

9. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Dat klopt en daar ben ik erg blij mee, ben sowieso geen praktisch ingesteld mens :p

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik ook zo ongeveer gelukkig haren mijn katten niet zoveel
    ramen lappen binnen doe ik 1x in de twee maand buiten kant doet mijn buurman k kom daar niet bij en er vliegt elke x een duif tegen mijn ruit aan dus heb gelijk na de ramen lappen weer een afdruk op het raam staan

11. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Mijn man is "van de buitenkant", hij maait het gras en veegt af en toe ;).

Ik ben van de binnenkant. We hebben wel een hulp, 1 keer in de 2 weken, maar de andere week doe ik alles zelf. Ik stofzuig om de dag en 1 keer per week de wc's en badkamer/dweilen.

Mijn mannetje doet soms wel het een en ander als ik het hem vraag, uit zich zelf in elk geval niet echt!

12. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Haha, nee maar ik wel bij het paard en daarna weer bij mezelf.. :D

13. missyb

missyb Niet meer actief

Ok, hier komt die van mij

* Om de dag stofzuigen en dweilen beneden verdieping.
    * 1x in de week beneden verdieping stoffen
    * Elke dag kleren wassen (strijken doe ik niet)
    * Elke dag afwassen/afdrogen en keukenblad schoonmaken
    * 1 x in de week gasstel schoonmaken
    * 2 x in de week toilet
    * Als het nodig is de badkamer(die is nooit zo vies)
    * Elke dinsdag prullebakken legen in het hele huis.
    * 1x per week bovenverdieping stofzuigen en dweilen
    * bovenverdieping stoffen als het nodig is.
    * 1x in de maand grondig de keuken van buiten en koelkast schoonmaken ( als de koelkast tenmisten vies is)
    * 1 x in de week dekbedjes en lakantjes wassen.
    * Om de dag een doekje over de bank en tafels.
    * 1 x in de week banken uitkloppen.

En verder alles netjes opgeruimd.

Heb 2 katten en 1 baby en een vriend haha.

14. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wij hebben een poets (schoonmoeder), die één keer in de week een halve dag alles schoon maakt, de was doet, bed verschoont enzo. Echt ideaal! Ik studeer en hubbie werkt fulltime. Als we een keertje een vrij weekend hebben dan heb ik geen puf om ook nog es te poetsen.

Omdat we een hond hebben doe ik tussen door vaak even snel de swiffer door het huis!

15. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Elke dag:

- Vegen
    - Wassen/drogen (strijken doe ik niet aan)
    - tafels afnemen
    - keuken bijhouden (gasstel elke keer na koken schoon maken)
    - afwasmachine in/uitpakken

Verder

- dweilen Om de dag
    - toilet 3 keer per week
    - afstoffen 1 a 2 keer per week.
    - bovenverdieping elke week stofzuigen/dweilen verder bijhouden
    - dekbedden om de 9 dagen ongeveer (1,5 week)
    - badkamer als het weer nodig is.. is niet snel vies.

En mijn zwakke punt is ramen lappen! daar heb ik een hekel aan en wacht dus totdat het eeecht niet meer kan ;)

Taak van mijn vriend is om de trap en hal bij te houden, en te helpen met wassen.. maja komt weinig van terecht :S
    (hij klust veel in huis dat wel ;) )

16. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Wij stofzuigen bijna elke dag beneden en 2 keer per week boven. In het weekend stofzuigt manlief.
    Stoffen doe ik 1 keer per week grondig, heel het huis, en de rest van de week houd ik het een beetje bij (heel handig, die swiffer duster...).
    De wc 1 a 2 keer per week. Manlief maakt altijd na gebruik het toilet schoon, dus geen plasspetters op de rand gelukkig.
    Ik kook zelf elke dag, maar mijn man ruimt af, doet de vaat en maakt de kookplaat en aanrecht schoon.
    Ook lapt hij de ramen buiten en binnen. Dit gemiddeld 1x per maand. Wij hebben een kat en als de zon binnen schijnt, zie je poot-en neusafdrukken op de ramen en dat kan ik niet aanzien.
    Verder gemiddeld 6 wassen per week. Ik heb een bloedhekel aan strijken, maar vouw als de was klaar is deze meteen op en strijk hetgeen wat nodig is.
    Badkamer maak ik 1x per week schoon, maar houden we elke dag goed bij na het douchen.
    Dweilen ongeveer 1x per week, maar als het droog weer is, dan 1x per 2 weken.

Deel Deze Pagina