Je huis te koop, wie nog meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocoholic, 14 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    we gaan ervan uit dat als we inderdaad met een vanaf prijs nu willen gaan verlagen dat we niet de vraagprijs krijgen van nu.
    Als we vanaf prijs gaan doen dan zakken we 10.000 op de vraagprijs wat we nu hebben en 14.500 op de vraagprijs waar we mee gestart zijn.

Als we gewoon de vraagprijs gaan verlagen dan willen we met 5.500 verlagen dat is 9.500 van de eerst vraagprijs dit is in mij ogen weer niet zoveel en kan je beter op eens 10.000 zakken trekt misschien net meer mensen.

Dit lijken kleine verlagingen maar ons huis staat voor niet zoveel te koop.

2. veense

veense Niet meer actief

Wij gaan ons huis hopelijk ook binnenkort te koop zetten. Hebben een hoekwoning met 3 meter diepe uitbouw, diepe achtertuin, driedubbele schuur, vrij recente badkamer en wc, extra zolderkamer, electrische rolluiken etc.
    In onze straat en verder in ons wijkje zijn dit soort huizen meestal tussen 1 week en 3 maanden verkocht, en met alle extra's die ons huis heeft kunnen we het redelijk snel kwijt voor een leuke prijs hopen we. Daarom durven we de gok wel te nemen om eerst iets anders te kopen. Zijn verliefd geworden op een huis hier in de wijk, als dat niet rond te krijgen is blijven we hier ook gewoon zitten, willen deze buurt niet uit.

Nieuwe huis heeft 5 ruime slaapkamers, is beneden enorm ruim EN heeft een souterrain van ca 75 m2, waar dan een bibliotheek/studeerkamer en een speelkamer zouden komen. De komende dagen gesprek met de bank en bezichtiging van dat huis. Staat nu leeg dus het zou wel eens snel kunnen gaan allemaal!

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat het een voordeel oplevert om te kiezen voor een "vanaf prijs" als je maar 10.000 zakt ten opzichte van je huidige vraagprijs.

Als nu iemand de vraagprijs ziet staan, gaat die er al vanuit dat er nog onderhandelingsruimte aanwezig is. Iemand die geïnteresseerd is in de vanaf-prijs van 10.000 euro lager, zal ook komen kijken bij je huidige prijs.

Als je huidige prijs al scherp is, is dat prima. Dan zou ik er niets aan veranderen en gewoon afwachten. (Of het moet zijn dat je huis al heel lang te koop staat en je geen belangstellenden krijgt, dan is het slim om na te gaan waarom dat het geval is.)

4. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Oké duidelijke menig hier kunnen we wat mee.
    We krijgen best wel wat belangstelling dat is niet zo het probleem maar ik wil gewoon wat sneller verkopen plaats van alleen maar kijkers.Staat nu 10 maanden te koop. Het probleem is gewoon deze appartementen worden veel van uit de verhuur verkocht voor 1 ton dan zijn ze wel helemaal kaal we hebben een mooie keuken enzo dat is wel ons voordeel en we vragen nu 15.000 meer dan die verhuur huizen. Voor 15.000 kan zelf wel een hoop doen nu willen we dus na 10 meer gaan dan die verhuur huizen voor 10.000 kan je zoeeno verhuurhuis niet zo opknappen als we hebben. Dus dat maak het waarschijnlijk wat aantrekkelijker. Want die ton staat vast zit geen onderhandeling meer in. Bij ons zit dat er ook nog wel wat in.

Sorry voor spelfouten zit op tel en werkt niet mee

5. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het hier met de damens en hun woning.
    Bijna weer een nvm opendag zie op funda al een aantal huizen die mee gaan doen.
    We ook als hij dan nog niet verkocht is.

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ons huis is verkocht onder voorbehoud :)
    Heeft minder dan 4 maanden te koop gestaan. We hebben het wel direct scherp in de markt gezet, voor minder dan wij zelf ooit betaald hebben. Maar dat is de huidige prijs nu eenmaal. Het huis dat wij gekocht hebben is ook in waarde gedaald, dus daar hebben we weer winst.

Er staan veel vergelijkbare huizen te koop voor een veel hogere prijs. Deze staan al jaren te koop en zijn nog niet verkocht. Een goede reële vraagprijs loont :)

7. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Voor de verkopers, zouden jullie even mee willen denken?

Vriend en ik hebben een huis gezien van 339.000. Het is echt ontzettend mooi, heel mooi afgewerkt en we zouden er meteen in kunnen. Het staat pas 8 weken te koop. Nu zouden we graag een bod uitbrengen van 3 ton. Het zou de allereerste keer zijn dat we een bod uitbrengen op een huis. Zou dit enigszins redelijk zijn, of is het totaal kansloos? (in dat geval zetten we dit huis maar uit ons hoofd)

8. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Dat is een vrij scherp start bod, meer dan 10% onder de vraagprijs. Maar je kan het zeker proberen! Als je niet biedt wordt het zeker niks. Wij hebben ook scherp geboden. Een paar keer zijn we er niet uitgekomen met de verkoper, maar de laatste keer wel. Maar dat huis stond al jaren te koop. Dat is wel een ander uitgangspunt.

Het huis staat nog niet zolang te koop, dus het is afwachten hoeveel ze willen zakken. De truc is om vooraf je eindprijs in gedachte te hebben en daar niet overheen te gaan.

Onze eigen verkoopmakelaar gaf aan dat tussen de 3 en 5% onder de vraagprijs reëel is als verkoopprijs. Dat kan natuurlijk wel hoger liggen bij minder populaire dorpen/provincies of bij huizen doe al lang te koop staan.

9. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Oke dankje voor je uitleg! Helaas zoeken we op een dure plek en komen er eigenlijk vrij weinig huizen langs die voldoen aan onze eisen. Alles is te klein, te duur of er moet heel veel aan gedaan worden.

We beseffen dat het een vrij laag bod is, maar wie niet waagt, wie niet wint :D

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hier nu huis te kiop, bijna 7 maanden. Wel al bod gehad, die mensen kregen financiering niet rond. Daarna nog een keer een vid, maar die bleven echt te laag steken. Hopen dat snel iemand met bod komt waar we wel iets mee kunnen. Best frustrerend, want zo kunnen wij ook geen verdere stappen zetten.

11. McDsee

McDsee Niet meer actief

Wij willen ons huis te koop zetten. Toen wij het kochten was het een klushuis en nu is bijna alles aangepakt. Alleen de woonkamer met haar keuken is nog hetzelfde. Wat is jullie mening... Er zit een bruine oude keuken in, mensen die het huis zullen kopen zullen ook zeer waarschijnlijk de keuze maken om de keuken te vernieuwen. Mijn man denkt dat de verkoop helpt als we de keukenkastjes wit schilderen. Zou het niet zonde van het werk en de kosten zijn om dit te doen?
    In de woonkamer zijn er 2 plekken waar een strook bakstenen zit. Ook hier wilt mijn man de stenen wit schilderen? Zal dit beter zijn voor de verkoop?

Onze kleine man heeft iets te veel energie gestopt in het op de grond gooien van duplo en houtenblokken gevolg putjes in de vloer. Wij zouden de vloer kunnen opschuren en lakken maar ook dit kost geld en zou de verkoop hier wel de juiste voordelen van kunnen krijgen of kijken de meeste potentiële kopers hier doorheen?

12. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ik vind het niet heel gek.
    En door het antwoord wat ze geven kan je snel bepalen wat ze zelf willen.
    (Nu) Ons huis stond 3 jaar geleden te koop voor 325.000 euro.
    Ons openings bod was 260.000 euro :D
    We kregen gek genoeg geen tegen bod hahaha
    Daarna 285 als final bod maar omdat ik het echt graag wilde en het niet op een paar duizend euro wilde laten schieten hebben we het gekocht voor 290.000 euro.
    Maar goed dit is in het "oosten" van het land, ik heb wel eens begrepen dat het in het westen anders werkt.
    Weet dus niet waar dit huis staat maar ik zou het anders gewoon proberen.

13. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wij hebben hier (wel al jaren voor de verkoop) het schoonmetselwerk geschilderd én de eikenhoutenkeuken geschilderd. Overigens niet wit, maar een beetje een nostalgische lichte kleur die past bij de oude tegeltjes en het blad. Dat leverde ons bij de verkoop nu een groot voordeel op. De keuken is niet nieuw, maar de ruimte is veel lichter geworden! De nieuwe bewoners willen de keuken zelfs even laten staan, en niet meteen vervangen, omdat hij wel oud is maar niet lelijk. Ik zou het doen.

Het is wel veel werk. De muur schilderen is zo gedaan, maar de keuken schilderen viel me eerlijk gezegd flink tegen. Dat is wel iets om rekening mee te houden.

14. McDsee

McDsee Niet meer actief

Thnx voor je reactie, heb je misschien ook een foto of kleurcode?

15. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb deze kleur gebruikt: http://www.webshop-deverfzaak.nl/7264-4270-thickbox/histor-perfect-finish-6914-toegankelijk.jpg

Histor - toegankelijk. Op het scherm lijkt het misschien een beetje "vies", maar in de keuken werkt het heel goed omdat er donkergroene tegeltjes op de muur zitten en (net geen witte) tegeltjes als keukenblad. Deze tint is daar bij gezocht. De deurknopjes heb ik vervangen door ikea-nostalgische deurknopjes. IKEA Knoppen en handgrepen voor keukenkasten
    Ik zou vooral even kijken welke kleur goed aansluit bij de tegeltjes en je blad (en eventueel je keukenmuur). Dat verschilt natuurlijk per keuken.

16. McDsee

McDsee Niet meer actief

Dankjewel!
    Het is zo bizar, 5 jaar lang heb ik al mn creativiteit gebruikt om van dit huis mijn ding te maken. Alleen de woonkamer en keuken zijn nog hetzelfde en weet me nu geen raad meer wat ermee te doen nu we weg willen.
    Het blad is van hetzelfde oude eikenhout en de tegels zijn kleine langwerpige witte stenen. Wit op wit zou dan wel erg wit worden dan is zo'n tintje wel mooi. Die handgrepen is ook een goede, maar eerst maar het kleurtje en dan kijken of het nodig is.

17. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ons huis is afgelopen zaterdag op de markt gekomen. Eengezinswoning, 3 slaapkamers, amper bergruimte. Ruime en hele licht woonkamer met kleine tuin. In een gewilde wijk in Haarlem.
    Makelaar verwacht dat het snel weg zal zijn, wordt ook via de Amsterdamse methode verkocht.
    Men kan bieding met voorwaarden inleveren bij onze makelaar en dan kunnen wij kiezen. Dat is de theorie ;)
    Volgende week zullen we zien of dat gewerkt heeft. Ik vind het enorm spannend, man heeft er meer vertrouwen in.

18. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ja, wij zoeken dus in Rotterdam en dat is helaas niet goedkoop. Maar je post maakt me wel optimistisch :) bedankt voor je reactie!

19. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou er toch nog wel wat werk in stoppen en een hele scherpe prijs hem op de markt zetten.

20. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hier na de domper dat de mensen ons appartement toch niet konden kopen door privé omstandigheden, een andere stel gehad die hem graag willen kopen als ze hun huis zelf verkocht krijgen gisteren deze zouden ons het nog laten weten niets meer gehoord gisteren en vandaag zelf maar gebeld nemen niet op.
    Dus ben er bang voor dat dit weer niets gaat worden zo blij dat we hun bod nog niet gecapteerd hebben want morgen hebben we weer een bezichtiging anders had dat dus niet gemogen. misschien komt hier wat uit of krijgen wel als nog goed nieuws dat de mensen hun eigen woning verkocht hebben.

Deel Deze Pagina