Je huis te koop, wie nog meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocoholic, 14 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    En hoe is het met jullie verkoop van de woning? Het is hier echt zo achterlijke boel. Ons appartement is verkocht ovb per maart en we moeten nu hard op zoek naar een nieuwe woning. We hadden een bod gedaan op een woning, maar we waren 'overboden'. Toen hadden we onze zinnen gezet op twee andere huizen in een andere stad... Vandaag belde makelaar van woning 1 dat die koop is afgeketst doorde koper en of dat wij nog interesse hadden..... Arghhhhh

Alsof het allemaal nog niet lastig genoeg was :). We hopen deze week de knoop door te kunnen hakken na de tweede bezichtigingen van alle 3 de woningen.

2. shay78

shay78 Actief lid

29 jan 2015
    113
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hi dames, as donderdag gaan wij ons koopcontract tekenen en dan moet ons huis nog gebouwd worden, dat duurt zeker een jaar.
    Nu twijfelen wij wanneer wij ons huis te koop moeten zetten, in het voorjaar, maar dan duurt het nog zeker 3/4 jaar voordat de overdracht plaats vindt (wij willen niet tussentijds verhuizen)
    We kunnen een dubbele hypotheek betalen.
    Als wij een voorlopige datum weten, waarschijnlijk een half jaar van te voren, dat we hem dan te koop zetten?
    Is het reeel om de kopers zo lang te laten wachten?

Overigens gaan de huizen hier erg snel qua verkoop, maar dat zegt eigenlijk niets .... hahaha
    Zo spannend!

3. p1982

p1982 Niet meer actief

we willen wel verhuizen, huis nog niet te koop (hier gemiddeld in paar dagen verkocht) En we hebben nog geen andere woning op het oog

wel veel aan het opruimen. Naar de stort of verkopen.

4. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Heb dit topic een beetje gevolgd..ons appartement staat sinds 26 september te koop. Staan veel soortgelijke woningen te koop en ook soms erg scherp geprijsd.
    We hebben 2 weken geleden een open huis gehad en 1 kijker is afgelopen donderdag terug gekomen. Onze makelaar vond hem positief.
    Ik ben erg benieuwd of we een bod kunnen verwachten.

5. veense

veense Niet meer actief

Ons huis staat nu al een week of 6 te koop, nog geen kijkers gehad, terwijl soortgelijke huizen rondom ons binnen een maand verkocht waren, en dat maakt me erg ongedurig ;)
    Krijgen over 2 weken de sleutel van ons nieuwe huis (obv huurcontract) en dan per half januari echt.
    Willen dit huis wel zo snel mogelijk kwijt, kunnen de dubbele lasten prima dragen, maar er zit erg veel geld vast in dit huis, en dat kunnen we goed gebruiken voor allerlei klussen en verbouwingen in het nieuwe huis...

6. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    In september ons appartement te koop gezet, 7 kijkers gehad, 1x te laag bod gehad en daarna (binnen 4 weken in totaal) een bod die we wel konden accepteren gehad!
    Sleuteloverdracht is begin februari, en ons nieuwe huis kunnen we vanaf begin maart in :)

Hopelijk gaan jullie huizen ook voorspoedig verkocht worden! :)

7. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hier is alles rond nog wat dagen zenuwen en dan is de sleuteloverdracht ons appartement heeft bijna 1 jaar te koop gestaan dan.

8. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Het is allemaal geregeld, we zijn appartement vrij zelf verkocht.

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Ik up deze, want wij gaan donderdag ons huis te koop zetten.
    Hoe staat het bij de rest in dit topic? Nog mensen die nog te koop staan?
    Of anderen die hun huis nu te koop zetten? Of al langer te koop staan?
    Ik vind het wel spannend. We hebben 2 jaar geleden ook te koop gestaan. Toen er uit gehaald wegens onzekerheid op het werk.
    Nu toch weer de knoop doorgehakt omdat alles stabiel is op het werk, het huis toch wel (beneden) krapper wordt met drie opgroeiende kids en de rente zo laag is dat je echt nu goed kunt kopen.

10. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Ons huis staat morgen twee weken te koop en heeft eerder ook al te koop gestaan, maar dan via makelaarsland. Moest je alles zelf doen en is toen helaas niet verkocht. Aantal maanden uit verkoop geweest en nu tweede poging. Gelijk al een kijker geweest, maar dus nog niet verkocht.

Ik vind het echt vreselijk moet ik zeggen, haat wachten en zit ook continue in spanning of de makelaar misschien belt. Niet mijn ding dit :D

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Vond ik de vorige keer ook ja, echt vreselijk. Dat wachten en die onderhuidse spanning. Ik voelde dat toen ook best wel. Had ook erg het gevoel dat mijn huis steeds spik en span moest zijn. Hoeft natuurlijk niet, maar als je het laat versloffen moet he vlak voor de bezichtiging zoveel doen. En dag moet toch best al.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij gaan ons huis te koop zetten. De afgelopen week zijnde flink bezig geweest: kleine reparaties, hier en daar een likje verf om wat beschadigingen op de muren in de kinderkamers te maskeren, bleek op de kitrandjes. En natuurlijk veel ruimen, ruimen, ruimen en eens lekker grondig poetsen. Voor het eerst sinds maanden alle ramen weer gelapt. :D
    Meestal ziet hooguit 1 ruimt in ons huis er echt netjes uit en zie je aan de rest 'dat wordt ook wel weer eens tijd' ;) Nu is alles netjes. We zouden zondag al foto's maken, maar het zonnetje was te fel dus je kreeg heel lelijk tegenlicht & moeilijke schaduwen. Van de week nog maar een poging doen, iets later op de dag.

De tekst heb ik al geschreven, die laat ik nu een paar dagen liggen en dan kijk ik er nog even naar. Vaak zie je dan toch wel weer wat. Ik heb ook al wat familieleden gevraagd er kritisch naar te kijken.

Zodra alles is afgerond (tekst en foto's) gaan we het huis in de verkoop doen. Ondertussen hebben we al wel aan mensen in onze omgeving gevraagd om ons huis te noemen bij kennissen die op zoek zijn naar een woning.

Ik vind het wel spannend allemaal. Aan de ene kant wil ik geen dubbele lasten. Maar ik vind het ook een eng idee; straks is ons huis verkocht en hebben we nog niks anders... Ik kan het van allebei benauwd krijgen! Ik hoop maar dat we dat allemaal een beetje mooi op elkaar kunnen laten aansluiten straks.

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Dat aansluiten daar maak ik me ook wel druk om. Tijdelijk ergens anders wonen willen we echt niet. En we willen graag in deze wijk blijven dus het aanbod is niet super groot. En je weet gewoon echt niet hoe lang het gaat duren he. Dubbele lasten gaan we seker niet doen. We willen graag door verhuizen maar hoeven niet perse.

14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    En het staat per vandaag definitief te koop. Spannend!!!!
    Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat verlopen.
    We gaan dinsdag zelf twee woningen bezichtigen. Gewoon om te kijken of het überhaupt iets is.

15. veense

veense Niet meer actief

Wij hebben eerst gekocht en daarna dit huis te koop gezet, dan weet je in ieder geval dat je in het huis waar je echt blij van wordt gaat wonen. Andersom zou echt geen optie zijn geweest hier, we zijn echt straalverliefd geworden op dit specifieke huis, en iets soortgelijks is ook niet te vinden in deze wijk (waar we erg graag willen blijven wonen).

Vandaag weer kijkers gehad, veel jonge stellen vinden de bijkeuken niets, hadden liever de woonkamer over de hele breedte uitgebouwd gezien, ik verzeker je, als je kinderen hebt ben je in dit huis erg blij met een bijkeuken ;)
    Jonge stellen kijken wel moeilijk overal doorheen, valt ons en de makelaar op, ze willen dat alles direct voldoet aan hun (hoge) eisen.

Hebben nu 2 huizen, kunnen we op ons gemak aan het werk, staat hier ook maar 300 meter vandaan, wel handig (heb je tenminste een plek om tijdens een bezichtiging naar toe te vluchten ;) )

De tijd wordt nu na de decembermaand weer wat beter, dus we raken het vast wel kwijt in deze gewilde wijk.

16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Knap dat je dat durfde Veense. Wij gaan dat niet doen. Je weet gewoon niet hoe lang je te koop staat. Hier in de wijk trekt het aan, maar het is niet zoals bijv. in Amsterdam dat ze als zoete broodjes gaan.
    Dat starters alles willen dat viel me 2 jaar geleden al op. Het is allemaal niet goed genoeg. Alles moet er uit en nieuw.
    Wij zijn jaren geleden begonnen in een huurhuis op een bank uit de opruiming, tweedehands kasten, vloerbedekking van de vorige bewoners etc. Ook in dit huis hebben we gewoon het eerst gedaan met wat er in zat. Dat helemaal op geleefd bijv. de vloerbedekking, badkamer, en zo. En later vernieuwd. Zo zonde geld anders. En je merkt dan ook vanzelf wel wat fijn is en wat je echt niet wil. En daar kan je dan later in investeren.
    Ik kan me voorstellen dat het heel fijn is dat je nu op je gemak kunt klussen in het nieuwe huis. En ff weg kan daar heen met bezichtigingen.
    En een bijkeuken... echt super fijn. Dat wil ik in mijn nieuwe huis ook zeker.

17. veense

veense Niet meer actief

Tja, het is een gok, maar de lasten zijn hier zo laag dat dat het probleem niet is. Er zit alleen veel geld in dit huis dat we in het nieuwe huis goed kunnen gebruiken.
    En 850m3/290m2 woning vind je niet zo snel in deze wijk ;)

18. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Nou, dat geloof ik. Lekker joh zoveel ruimte.
    Hier nu dus 2 mogelijke opties. Ben benieuwd hoe ze in het echt zijn.
    Fijn dat het goed te dragen is financieel.

19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Iehhh spannend. Het huis staat pas vanaf donderdag te koop en vandaag telefoon dat we binnenkort de eerste kijkers hebben. :)

20. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    Wij gaan begin feb ons huis te koop zetten. Ik vind het heel erg spannend. We willen graag verhuizen voor ik hoogzwanger ben (juli/aug). Als we voor die tijd het huis nog niet kwijt zijn dan halen we het weer even van de markt af en blijven we nog even zitten.
    Ik heb geen idee hoe snel/niet snel het zal gaan. Heb nog nooit een huis verkocht haha. Het is wel in Amsterdam dus hoop dat het niet super moeilijk gaat zijn. Ik lees graag met jullie mee want ik weet er dus bar weinig van :)

Deel Deze Pagina