Je huis te koop, wie nog meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocoholic, 14 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Zou wel heel erg gaaf zijn als de eerste kijkers meteen kopers zijn! succes!

2. XoXo

XoXo Niet meer actief

Wow, wat goed! Hopelijk gaan ze akkoord met het tegenbod.

Als wij een goed bod krijgen wil ik er volgende week wel uit. Als het een laag bod is blijven we nog een maand of 3 zitten. Tot we wat anders hebben of we gaan tijdelijk huren.

3. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ah gefeliciteerd!

4. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik hoop t ook hahah als ze meer willen betalen gan we er ook snel uit. Maar ze hadden geen haast.

Dames wat zouden jullie doen.
    Je hebt je droomhuis gevonden ( ik, mijn man ziet wat gebreken). Staat voor 455 tekoop denk dat hij nog wel in de prijs om laag wilt gaan, hoeft bijna niks aan gedaan te worden hooguit likje verf en laminaat boven.

Nu heeft mijn man gelijke huis in die straat gezien die is gisteren dus bijna 100.000 in prijs verlaagd.
    Let op zelfde woning maar moet uitbouw aangedaan worden om
    Identieke woning als de eerste te krijgen. En nieuwe keuken badkamer uitbouw etc.
    Maar scheelt nu in prijs van 66.000 en mijn man is overtuigd dat hij wel meer wil zakken en let op grondoppervlakte is hier 1050 bij de ander 700

5. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    super hoop dat jullie eruit komen.

6. Hester

Hester Niet meer actief

Ik zou alles wat er nog aan moet gebeuren op een rijtje zetten en de kosten berekenen en dan kijken waar je het goedkoopste uitkomt. En het grondoppervlakte merk je dat goed? Ik vind ruimte om het huis heerlijk ;) En bij allebei kijken en dan zien waar je het beste gevoel bij hebt.

7. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    +1 hester!

Streep ze tegen elkaar af, voors en tegens, kosten die je eraan moet verspijkere tegenover de vraagprijs, etc.
    En idd; ga kijken!

8. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja gaan we ook doen dat huis dat af is al 2 x bezichtigd en de andere gaan we vrijdag bezichtigen.
    Wij hebben totaal geen verstand van wat wat kost.. En me
    Man is alles behalve handig iemand enig idee hoe we dat dus kunnen aanpakken om te weten wat wat kost.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Iemand meenemen die wel handig is, en kan zien wat er evt moet gebeuren en hoe dat kan ;)

10. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik zou ook alles op een rijtje zetten. Begrijp ik goed dat hetzelfde type woning met meer grond ook nog een ton goedkoper is? Voor een ton kan je heeeeeel veel verbouwen en het láten doen naar jouw smaak. Daar zou ik toch wel serieus naar kijken.
    Een andere optie is dat je laag biedt bij die andere woning, met de argumentatie dat er nog eentje te koop staat die veel goedkoper is.

Wij hebben nog geen woning gevonden die we graag willen hebben, dat maakt het lastig! Heel funda afgespeurd, maar niet wat echt voldoet aan onze wensen. Als we nu een geweldig bod krijgen, willen we er niet over 2 maanden uit moeten omdat we dan een probleem hebben. Tijdelijk huren en 2x verhuizen zien we niet zitten, dat kost bovendien ook geld en vooral veel gedoe. Dus denken wij eerder aan 6 maanden. Als we een serieuze optie hebben om zelf te kopen, verandert de situatie natuurlijk.

11. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Maar tegenwoordig mag je geen ton bij lenen om dit allemaal te maken.
    Dus moet je afwegen of je nu meteen alles wilt hebben/maken of hier geduld voor hebt en het zelf bij elkaar sparen.

Als ik het verkeerd corrigeer me dan maar, maar dacht dat dit klopt.

12. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Er zijn wel mogelijkheden, al moet ik eerlijk zeggen dat wij al jaren sparen voor dit soort dingen. Maar ik vond dit stukje tekst over verbouwing meefinancieren. Het hangt er vanaf of je woning meer waard wordt door de verbouwing:Verbouwing meefinancieren: de mogelijkheden voor starters | blog.eyeopen.nl

13. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee 66.000 hij is bijna in ton gezakt.

14. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    We hebben eigen spaargeld die we kunnen gebruiken eventueel en voor het huis zelf hypotheek.

15. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Dit artikel is al meer dan 1 jaar oud in de tussentijd is er best veel veranderd helaas hihi.
    Froetsel laat je goed inlichten door je adviseur dan weet je het zeker.

16. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ah, oké. Dan snap ik het. Als je er dan financieel uitkomt, waarom niet.

17. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou hier spelen de irritaties hoog op. Even van me afschrijven!
    We zijn aan het onderhandelen met de mensen die een bod hebben gedaan.

Maar nu komt het. Het ene huis dat nog verbouwd moet worden gaat helaas niet lukken ( bewoner wilt geen bezichtigingen)
    Wel blij om haha.

Me man wilt dus ook nog een huis dat we eerder hebben bekeken die hij mooi vond maar ik wat minder. Hij wilt op het ene huis een bod doen wat ik
    Mooi vind en de andere. Pfff baal hij wilt er met gestrekte been in gaan dn ziet wel bij welke van de 2 we uit komen qua prijs hij zegt ik wil meerdere huizen achter de hand hebben en mezelf niet gek maken met 1 huis.

18. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Sorry voor de mensen die nog wachten op kopers maar ik ben heel blij! Vandaag ons huis verkocht terwijl we nog niet eens foto's hadden laten maken en nog niet online stonden. De makelaar had gisteren opeens een kijker voor ons en die boden vandaag gelijk. Ons tegenbod net onder de vraagprijs daar gingen zij akkoord mee. Jippie!!!! Ben zo blij.

19. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wat heerlijk! Van harte gefeliciteerd. Hebben jullie al een ander huis op het oog? :)

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Oh wauw! Gefeliciteerd, super!

Ach en onze tijd komt nog wel, zolang we de lasten kunnen dragen hoor je mij niet klagen. Al heb ik het ook liever vandaag dan morgen verkocht hoor!:)

Deel Deze Pagina