Hi! Onze babyfoon is kapot en nu willen we graag een video-babyfoon gaan kopen. Lijkt me wel handig als ons meisje over een tijdje naar een peuterbedje gaat en sowieso nu ze uit bed kan klimmen (met slaapzak achterstevoren gaat t nog goed ). Nu hadden we een mooie (beste keus consumentenbond) gezien, de Luvion Grand Elite. Maar deze kan dus niet alleen het geluid aan hebben, terwijl het beeld uit staat. Dat wil ik namelijk voor 's nachts. Ik heb de babyfoon altijd aan staan naast me. De Luvion kun je alleen zo instellen dattie aanspringt bij veel geluid of bij beweging. Maar ik wil dr horen ademen zeg maar Ik weet dat je m wel altijd aan kunt hebben staan (beeld én geluid), maar dat wil ik dus niet! Dusssss... wie heeft er een goede ervaring met een video-babyfoon waarvan het geluid altijd aan kan staan, onafhankelijk van het beeld?
Nee sorry. Maar ik heb dus wel ervaring met met de luvion. Zowel oude als nieuwe model. En ik vind ze ideaal. Bij mij in de nacht heb ik dat ding absoluut niet aanstaan want ik denk dat je jezelf gek maakt. Ik ben bij het minste geluidje toch al wakker van mijn kindje. En persoonlijk vind ik dat je ook teveel kunt gaan en dat bedoel ik met jezelf gek maken. (is niet als aanval of heel rot bedoeld, maar meer voor mij persoonlijk.) Je hebt als het goed is ook een soort matje wat je op het matras kunt leggen, dat gaat piepen wanneer het kindje niet meer ademt. Meerdere kennissen van ons hebben hier baat bij.(1tje heeft in verleden kindje met wiegendood gehad). Misschien is dat matje voor jou nog iets om aan te denken wanneer je er niet uit komt met de camera. Ik geloof dat het merk iets met angel heette en rond de 35 euro lag. Succes in ieder geval.
Oh nee, dat matje vind ik niet nodig. Ik vertrouw meer op mijn eigen gevoel als ik weet dat ik haar kan horen. Het is meer het gevoel, ik slaap prima als ik haar kan horen.
wij hebben hier de philips avent met beeldcamera. Snachts zetten we deze op de nachtmodus waardoor het scherm alleen oplicht als ze daadwerkelijke huilt. Het geluid blijft wel gewoon actief door de nachtmodus. wat je ook kan doen is babyfoon op zijn kop neerzetten, dan zie je het scherm ook niet ?
Ah, das precies wat ik zoek! (of staat het beeld dan wel aan, maar niet opgelicht?) Wat vind je verder van de babyfoon? Is er veel ruis, hoe is het geluid, kun je m makkelijk installeren en instellen (bv als je m een keer mee wil nemen), hoe lang doet ie t zonder netstroom (als alleen t geluid aanstaat)?
Hee Maka, Ik hoor goede verhalen over de Philips maar heb zelf de Luvion Platinum. Hoewel het geluid inderdaad pas aanspringt als er echt geluid is (harder dan normaal), kun je wel met 1 druk op de knop je kleintje horen/zien als je even alles wilt checken. Altijd fijn om de ademhaling te horen...
Thanx Jetje! Maar het gaat mij meer om 'het idee' dat het geluid altijd aan staat. Als ze huilt (meestal direct héél hard), hoor ik haar ook wel door de muren heen. Maar het gaat me meer om de situaties dat er echt iets ernstigs aan de hand zou zijn. Dan denk ik dat ze juist niet zoveel geluid zal maken. Ik denk dat mijn 'moederinstinct' me wel wakker zal maken als ik haar kan horen. Dat vind ik iig een rustgevend idee
Ik denk dat ik 'm' gevonden heb!! De Alecto DVM-70! Volgens mij heeft deze babyfoon echt alle functies die ik nodig vind. Beeld aan/uit, geluid aan/uit, (ook aanspringen van beeld&geluid in de ECO-stand), lange standby-tijd en temperatuurweergave (ook een vereiste). Het ontwerp is niet supermooi en de beeldkwaliteit zal vast niet zo goed zijn als de Luvion, je kunt ook niet opnemen. Maar die puntjes wegen voor mij iets minder zwaar dan de functionaliteiten. Hij is overigens zelfs nog goedkoper (~150 euro) We hebben nu ook een alecto (dbx-99) en ip zeer tevreden over (behalve dat ie nu kapot is ). Iemand toevallig ervaring met de Alecto DVM-70?
Wilde nog even doorgeven dat we toch gegaan zijn voor de Luvion Grand Elite! Ik ben in de winkel naar wat camera-babyfoons gaan kijken en kwam tot de conclusie dat er geen een aan mijn wensen voldeed. Alleen eentje misschien, maar die kreeg de verkoper niet aan de praat. Eh, nou ja, laat dan maar! Dus toch de Luvion besteld. Vorige week kwam ie binnen, was de camera binnen 10 minuten al kapot?! Maar prima service, heb gewoon een nieuwe gekregen. Gisteren dus voor het eerst gebruikt en ben helemaal tevreden! Sowieso vinden we het helemaal geweldig om dr te kunnen zien in dr bedje! Vannacht heb ik hem op zijn kop neergelegd, zodat er geen licht van het beeld uit kwam. De luidspreker zit aan de achterkant, dus dat geluid werd niet gehinderd. Werkte perfect! Er zit wel wat meer ruis in het geluid dan bij mijn oude babyfoon, maar heb er verder geen last van gehad. Prima geslapen, tot 8 uur ook nog (komt niet vaak voor)