Je huis verhuren.

Discussie in 'De lounge' gestart door Sukke, 28 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    We hebben de bank (=hypotheekverstrekker) al gesproken en die hebben goedkeuring gegeven.
    Makelaar wilde wel een contract opstellen hij zei tevens ook dat we maar max 700 euro kunnen krijgen voor ons huis en dat je de hypotheekrenteaftrek niet meer terug krijgt van de belasting.

Expats wordt lastig denk ik aangezien we in een klein dorp wonen.
    We kennen hier veel mensen dus best een grote kans dat de huurder min of meer bekend is.

Vooral de papieren rompslomp staat me tegen ook idd!

2. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    hier onze woning 2 jaar verhuurd gehad toen wij tijdelijk 2 jaar in het buitenland woonden. alles was goed geregeld.. nooit problemen gehad en papieren romslomp? alleen een briefje naar de hypotheekverstrekker, huurcontract en je belastingaangifte iets anders invullen.. wij vonden het ideaal!!

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb destijds mijn appartement verhuurd toen ik ging samenwonen met mijn partner. Ik kon toen zonder boete de rente van mijn hypotheek op variabel zetten, wat honderden euro's per maand scheelde. Over het verhuren heb ik mijn hypotheekverstrekker overigens niets gemeld.
    Ik heb het door een organisatie laten verhuren. Kostte mij niets, de huurder betaalt hen een maand provisie. Zij maken ook contract e.d. op en ik besliste zelf welke huurder ik er in wilde hebben. De eerste was direct raak, een pas gescheiden vrouw van 50. Ze betaalde flink meer als wat het kostte en heeft het keurig achtergelaten. In het jaar dat zij het heeft gehuurd, heb ik ruim 12.000 euro bij elkaar kunnen sparen om bij de verkoop de kosten koper te kunnen betalen die ik er nog niet uit had. Ik zou het zo weer doen!

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij huren nu zelf onder de leegstandswet en betalen 873 euro huur en hun spelen precies quitte dus dat scheelt verder gewoon mensen langs laten komen en kijken waar je een goed gevoel bij hebt. En veel dingen op bedLATEN nemen in je contract zoals cv ketel onderhoud jaarlijks tuin borg enzovoort.

5. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik verhuur een appartement via een bemiddelaar voor bepaalde tijd. Dit zijn voornamelijk expats met een tijdenlijke baan. In dit geval alleenstaande vrouw en de huur wordt keurig betaald. Ik verhuur gemeubileerd, overal netjes foto s van gemaakt en huurcontract opgesteld. Ik heb de huurster een mooi appartement aangeboden en gevraagd of ze nog spullen mistte. doordat het een nette woning is, ga ik er vanuit dat ze netjes met mn spullen omgaat. (en dat doet ze heb ik gezien) Veel huurwoningen zien er niet uit, ik denk dan dat mensen (onterecht) minder zuinig met jouw spullen omgaan. Mn woning was binnen 3 weken verhuurd, ik heb een variabele hypotheek, dus lage rente, en houd er geld aan over. Om deze reden heb ik het dus niet te koop gezet, wetende dat ik er dan eld aan verlies. Een positieve ervaring dus, maar ik zou nooit op eigen houtje via marktplaats oid verhuren. Succes!

6. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Mijn schoonzus heeft dat ook nu al twee keer meegemaakt met haar huis die ze te huur heeft staan!! Bij de Eerste man die het huurde was het niet zo heel erg, enorme waterschade op de zolder! Laminaat beschadigt en stond bol! Veel gaten in de muren bij het dak. Erg genoeg hoor dat niet! Maar vergeleken bij de tweede niet.

Tweede man die het huurde had echt overal supergrote gaten geboord, waarvan die grote buizen doorheen gingen ofzo? In alle deuren op de eerste verdieping. Gaten in de muren. En ga maar door. Ik had de foto's gezien het was een nieuwbouwhuis maar hoe hij er nu uit zag, ik schrok me dood! Hij heeft er een ruïne binnen van gemaakt!

Nu heeft de makelaar enorm met de schade geholpen (heel erg aardig) en hij controleert elke maand dacht ik of alles nig goed gaat!

Ik zou dus echt uitkijken aan wie je het verhuurt!

Mijn schoonbroer verhuurt zijn huis ook maar die heeft gelukkig geen problemen!

7. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Wij huren ook een koopwoning, en bevalt ons prima...de huur is wel giga hoog, maar goed. We genieten er volop van en helemaal toen we vorige week lekkage hadden ;) blij dat het niet onze woning was hahaha, schade hebben zij betaald hihi... maar de intentie is wel dat wij het gaan kopen, echter zijn wij nog te kort zelfstandige. De woning hebben wij ook enkel gehuurd op basis van uit de verkoop halen, en na 1 jaar onbepaalde tijd. Dit is dus nu aan de orde vanaf 1 augustus...

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit doen wij ook met ons huis en appartement in Nederland. Loopt als een trein, geen omkijken naar en je weet zeker dat de huurders er tzt weer uitgaan. :) Wij hebben overigens Executive Home Rentals daarvoor ingeschakeld, volges mij zitten die door het hele land....

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113

Aha, daar heeft een wietplantage in gezeten. Gaten in de muren zijn voor de lampen. Wateroverlast is dan ook logisch.

10. Fransa

Fransa Niet meer actief

Wij hebben een paar jaar geleden ondergehuurd van kennissen die hun huis al 2 jaar te koop hadden staan. Wij hebben het toen overigens allemaal onderhands geregeld, zelf contract opgesteld, etc. Dan moet er natuurlijk wel een goede vertrouwensbasis zijn. Het is toen ook niet gemeld aan hun hypotheekverstrekker. Die gok hebben ze genomen, zo lang de hypotheek netjes wordt betaald zullen ze niet zo snel komen controleren of je er zelf woont of niet..
    Uiteindelijk hebben we er een half jaar gewoond, toen werd het huis verkocht. Maar voor ons was het op het moment dat we er in konden echt een uitkomst.

Deel Deze Pagina