Je huis verkopen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Jubbos, 26 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

As vrijdag is het zover, we hebben een vrijblijvend gesprek voor een nieuwbouwwoning...

Maar ik heb wat vragen..
    Wij hebben nu een appartement wat nog te koop gezet moet worden, moet je de taxatiekosten zelf direct betalen. Wie heeft er ervaring met internetverkoop?
    Er staan bij ons verschillende te koop, is het slim om een andere makelaar dan die te koop staan te benaderen.

Wat als je nieuwbouwhuis wat we willen kopen bijna 75.000 duurder is dan ons huidige huis, we kunnen het qua maandlasten aan, maar hoe zit het dan met je hypotheek? Sluit je dan een hele nieuwe af?

Owja is het verstandig om te proberen een taxatie voor as vrijdag uit te voeren zodat je een beetje weet hoe of wat?

Pff veel vragen ik hoop dat er iemand kan helpen
    Ga zowiezo nog een afspraak maken bij een hypotheekadviseur hoor, maar hoop op wat kortere termijn wat antwoorden te vinden.

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik weet niet hoe het hoort maar wij hebben het zo gedaan:

In augustus hebben we ons appartement te koop gezet. We betalen pas aan de makelaar als er verkocht is.
    Hypotheek (160.000)

In september hebben we een nieuw huis gekocht. Dit huis is een stuk duurder.
    (Hypotheek 250.000)

Zolang het appartement niet verkocht is zitten we dus gewoon met 2 hypotheken. 2x alle belastingen 2x elektriciteit enz....

En dan moet je wel goed kijken of je dat op kunt brengen. Want helaas hoef je er niet op te rekenen dat je je appartement snel verkoopt.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    precies, vooral omdat er al verschillende te koop staan zou ik toch voorzichtig aan doen, vooral in deze tijd!

Hier tegenover mij staat een complex met verschillende appartementen te koop, en het grootste gedeelte staat al minimaal 2 jaar in de verkoop..

Deel Deze Pagina