Hallo allemaal. Wie herkent dit? Mijn partner speelt veel online games. Battlefield, call of duty etc. Maar het loopt echt de spuigaten uit. Heb ik gister ochtend nog een heel lang gesprek met hem gehad over dat het zo niet langer gaat en dat onze relatie erdoor kapot gaat omdat hij alleen nog maar in zijn virituele wereld leeft. Zegt ie me na lang praten dat ie het begrijpt en dat hij het zal veranderen. Ga ik om 12 uur vannacht naar bed wordt ik wakker om 9 uur vannochtend omdat ik veel lawaai naast me hoor. Zie ik hem naar bed toe gaan. Ik loop naar beneden om te kijken op de computer en heb de geschiedenis nagekeken op zijn gameprogramma en wat blijkt: meneer heeft de hele nacht tot vannochtend 9 uur gegamed. Hoelang moet ik dit nog accepteren? of wat moet ik in hemelsnaam doen om hem duidelijk te maken dat ik het meen als ik zeg: dat hij me kwijt raakt door die stomme game! Verbieden zal ik nooit doen het is een hobby. Maar het moet een hobby blijven. Als hij verliest krijg ik het op me bord; Hij is dan echt niet te genieten en snauwt me af. En daarbij als hij zegt dat hij voorlopig zal stoppen en nog geen 5 uur later gaat ie alsnog de hele nacht en halve ochtend gamen zodat onze zondag samen nu helemaal weg is???? Wil hij me soms kwijt want waarom blijft hij dit doen? Hij probeerd het niet eens 1 dag vol te houden. Ik weeet niet meer wat ik moet doen
hij is dan echt wel verslaafd inderdaad, volgens mij heeft hij hulp nodig want dit is niet normaal, je hebt groot gelijk dat je er wat van zegt en ook groot gelijk als je van hem eist dat hij het terugdringt naar bijvoorbeeld 1 of 2 uur per dag, en dat is dan NOG veel. heel veel sterkte, hij is volgens mij echt heel verslaafd.
Misschien een idee om het spel er voorlopig af te halen . Ik herken het ook hier zit me vriend ook altijd achter spelletjes ,en zodra hij verliest gaat hij schelden en ik krijg het ook nog is te horen . Veel succes !!
Heb het ook meegemaakt denk en jaar of 3 geleden alleen deed mijn man World of Warcraft.... ik heb uiteindelijk na een maand of 4 dat het aan de gang was gezegd dat ik wegging als hij niet per direct stopte..... hij heeft toen het spel opgestart alles wat hij daar had ''verdiend'' weggegeven en heeft het van zijn laptop afgehaald.....En er nooit meer aangezeten. Dus als je man een beetje discipline heeft en ruggegraat zou je zoiets kunnen proberen anders zou ik echt echt echt hulp gaan zoeken....want het wordt dan alleen maar erger. En als je verslaafd bent kan je niet maar 1 uurtje spelen....zelfde als met roken...... Heel veel sterkte! En laat van je horen hoor meid!
Klinkt echt als een verslaving. Kan hij geen hulp zoeken? Mijn man is maatschappelijk werker. Hij zegt dat er in het hele land nog geen officiele hulpprogramma's zijn die wetenschappelijk onderzocht zijn. Ze behandelen het als een impulse control stoornis. Je reageert dan op je impulsen, op wat je denkt. Je kunt contact opnemen met verslavingszorg (ggz bijv) Sterkte meid, dit hoef je niet te accepteren!
Nu zegt ie net tegen me: ja ik kon niet slapen. verwacht je van mij dat ik de hele tijd maar in bed blijf liggen dan omdat ik niet achter de computer mag van je?" Pffffff ben maar even weggelopen voor ik dingen ga zeggen waar ik spijt van krijg.
Tja in mijn geval: "if you cant beat them, join them" Mijn man was/is ook verslaafd aan gamen, en ja ook World of Warcraft en ik ben gewoon zelf ook gaan spelen hahaha Maar hij is niet zo erg als de jouwe! Wij hebben avondjes samen, dagjes weg en tijd om te praten dus geen echte problemen hier. In jouw geval, hij lijkt me echt verslaafd! Er zijn speciale instanties die helpen bij game-verslaving. Je huisarts kan je daar adressen van geven. Als je man niet zelf wil, kun jij die adressen vragen en contact met ze opnemen. Ik weet uit verhalen van anderen dat ze dan namelijk iemand langs kunnen sturen om met je man te praten en te kijken wat ze kunnen doen. Misschien helpt dat? Want het is net als met elke andere verslaving, ze moeten zelf ook wel willen stoppen.
Dat is het eerst he...probleem ontkennen en omzeilen...heeft hier zo'n 2 maanden geduurd...eerste maand had ik het nog niet zo door....toen was het hier 2 maanden echte hel.....en de laatste maand heb ik m voor een ultimatum gesteld.....veel sterkte meid!
Ik game zelf ook. Ook vaak met hem! Maar op een gegeven moment ging elk gesprek wat we hadden over gamen. Toen vonden we beide (teminste dacht ik) dat onze relatie meer in houd dan alleen gamen en dat we ook elkaar meer te vertellen moeten hebben dan alleen maar praten over het virituele wereldje. Ik ben er toen mee gestopt. af en toe in het weekend nog een uurtje. Maar hij kan het blijkbaar niet. Ik weet alleen echt niet hoe ik dit nu nog moet bespreken. Ik ben gister toch erg duidelijk geweest. Natuurlijk kan hij niet van 1 op andere dag veranderen maar ik weet gewoon echt niet hoe ik dit bespreekbaar moet maken zonder meteen te dreigen e.d.
iemand die verslaafd is kan zijn gedrag niet veranderen omdat een ander dat van hem/haar wil. ik zou het weer te sprake brengen en vragen hoe het komt dat hij de hele nacht zat te spelen. iemand die verslaafd is kan je beter niet benaderen met verwijt maar met vragen. probeer achter te komen waar de verslaving in zit.. op welk moment kan hij NIET van de computer vandaan komen bijvoorbeeld.. heeft hij er zelf last van bijvoorbeeld.. en dan niet van wat jij zie, maar van wat hij zelf vind.. veel sterkte
naja heel simpel het spel eraf halen. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Vast en zeker dat hij dat pissed off is maar dan zeg je maar tegen hem van ik mag toch aannemen dat het spelen van een spel minder belangrijk is dan ik en dat hij er maar even een tijdje over na moet denken.
uhmm... nou ik zou maar dat niet doen.. dan ben jij weer de boosdoener..en word het aandacht op het weghalen van het spelletje gelegd en niet op het feit dat hij zo lang speelt.
tja praten helpt blijkbaar niet dus dan maar de 'harde' manier haha. Maar dat is dan weer een actie die bij mij zou passen en misschien niet ij de situatie van de ts
mijn man heeft het ook maar gelukkig heb ik ook een verslaving aan dit forum dus dan compenseerd zich dat maar er is oom een tijd geweest dat dit anders was maar ik moet zeggen zodra ik stop,stopt hj ook en gaan we samen iets doen
hij heeft nu gezegt ermee te stoppen hij heeft alle games weggegooid en nu is hij wiet gaan halen terwijl hij daar ook aan verslaafd is geweest en me ook beloofd had daarmee te stoppen. Dus 1e verslaving weg om vervolgens met de oude verslaving weer te beginnen. Ik denk dat ik mijn beslissing heb gemaakt nu!
Nou ja zeg! Ik vind dit wel heel raar! Volgens mij valt het kwartje niet bij hem welke consequenties er aan zijn gedrag zitten.
precies! en ik weet niet meer hoe ik tot hem door moet dringen nu. Ik ben ook te kwaad nu om redelijk te blijven
stel hem gewoon voor de keus... Of jij of dat gezeik van hem (gamen/blowen) Hij komt op mij trouwens beetje over als een kinderachtig mannetje. Als hij in het ene niet zijn zin krijgt dan maar in het andere
Pfffffft, dit klinkt idd als een verslaving. Mijn man speelt ook vaak COD online, maar onze afspraak is dat hij er pas op 'mag' als onze dochter ligt te slapen en dat we samen naar bed gaan (nu kunnen wij samen prima nachtbraken, maar 9 uur 's morgens is wel echt heel erg hoor). Ik denk dat hij professionele hulp moet gaan zoeken, hier komt hij niet zomaar vanaf denk ik...... sterkte meis.