jij ochtendmens of avondmens je kind ook?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sundance11, 14 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Mijn man en ik zijn allebei ochtendmensen, gaan savonds graag op tijd naar bed (21.30) .
    Onze kinderen zijn ook vroege vogels, helaas ons zoontje erg vroeg tussen 5 en 6.

Nu vroeg ik me af hoe is dat bij jullie?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Beide kids gaan nog zonder moeite en gedoe naar bed om 19.30 uur en slapen dan ook veelal direct na het voorlezen.

Doordeweeks staan ze zonder problemen fris en vrolijk op om 06.30 uur.

In het weekend slapen ze nu uit tot 08.00 uur. (Heerlijk!)

Hier dus ook meer ochtendmensjes. Ikzelf ga ook elke avond op tijd (22.00 uur) naar mijn bed. Ben totaal geen avondmens.

3. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Hier andersom. Wij houden van uitslapen :)

4. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Wij houden van uitslapen in weekend hoor ik me dochter ook niet voor 08:00/08:30. Soms moet ik haar zelfs wakker maken.
    Op de andere dagen, ook als ik vrij ben is ze meestal eerder wakker omdat ze ons of een van ons hoort.
    Maar goed in weekend en vakanties slaapt ze heerlijk uit!

5. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wij houden allemaal van uitslapen 😄 Ons slaapkopje is soms pas om 9 uur wakker.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier wisselend, maar wij zijn zelf ook geen uitgesproken ochtend of avondmensen. Ik slaap altijd laat (en weinig), maar sta zonder problemen voor 7.00 op bijv.

Onze oudste heeft haar slaap echt nodig: op tijd erin, op tijd eruit
    Middelste heeft minder slaap nodig, iets opstartproblemen haha
    Jongste er tussen in: op tijd erin, erg vroeg eruit

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.150
    113
    Hier helaas een slechte combi: wij avondmensen, kinderen ochtendmensen..uitslapen is hier tot 7 uur..en waar ze het vandaan hebben?

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zoon is een avondmens en slecht te pas in de ochtend net zo als zijn moeder.

Dochter is een ochtend mens duidelijk die is meteen wakker en kletst meteen de oren van mijn hoofd ben ik zeer blij mee not.

Vanmorgen kwam ze mijn kamer in happy valentijn mama. Oke haha.

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ochtend mens, al heb ik wel moeite met opstaan, maar eenmaal wakker dan is mijn dag ook wel gestart. 's Avonds lig ik vaak rond 23.00 in bed.
    Mijn man is een echte avond/nacht mens en heeft 's ochtends echt een giga ochtend humeur:D

Onze zoon is ook een ochtendmens.

10. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ik ben een avondmens en merk dat ook wel aan mijn dochter. Na wakker worden in de ochtend gaat ze meestal binnen 4 uur naar bed voor haar middagslaapje, terwijl ze het na haar middagslaapje vaak wel 5 tot 6 uur vol kan houden eer ze weer moe is. Ook in bed ligt ze dan hele verhalen te vertellen. Ze heeft nog niets waarvoor ze in de ochtend wakker gemaakt moet worden, dus tot nu toe kan ze ook gewoon 'uitslapen', wat ze dan ook al vanaf haar geboorte doet. Voor 8 uur is ze zelden wakker.

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wij zijn echt ochtend mensen. Altijd ook geweest. Zoontje is ook een vroege vogel al is het tegenwoordig niet zo heeeeel vroeg meer.

Dochter is een avond mens. Ook eigenlijk vanaf dat ik haar ken (is mijn stiefdochter).

12. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Avond mensen kids slapen vakantie uit tot uur of 9

En wij slapen pas ron
    D 12

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook avondmensen met een avondkind. :D
    Zoontje gaat ergens tussen 19.30-20.30 naar bed, meestal rond 20.00 en is dan soms nog niet eens echt moe, maar hij 'moet' van ons. :)
    's Morgens slaapt hij sowieso tot een uurtje of 8.00, maar geregeld nog wat langer, heerlijk!!
    Voordat ons zoontje er was lag ik op m'n vrije dagen altijd tot een uurtje of 10.00 in bed, dus ik vind dit al vroeg zat, maar voor een kind is dit natuurlijk super. :D

14. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Ik ben echt een avondmens en vl is echt een ochtendmens.
    Helaas is mijn dl ook een ochtend mens. Uitslapen wat is dat?
    Vl is doordeweeks vaak vroeg op ivm werk (wisselt iedere dag) en hier word dl vaak wakker van. Hoe zacht hij ook doet. Fijn als mama nog mag slapen :(. Dit ritme zet ze in het weekend ook door.
    Gelukkig is de tv dan vaak goed genoeg en kan mama nog heerlijk dutten.
    Alleen in vakanties red ze het tot 7 uur. Jeej.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja...wij zijn allemaal avondmensen

Uitslapen in het weekend en vakantie...en pas laat op bed.

Heerlijk vind ik dat. Wij gaan nooit voor 12 uur van huis voor een uitstapje en komen dan ook altijd pas na het avondeten terug.

Kinderen kunnen het makkelijk tot 23.00 uur uithouden als het moet.

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ben een ochtendmens en onze oudste is dat ook. Hij lijkt verder ook heel erg op mij, dus dat verbaast me niks. Mijn man is een avondmens en uitslaper en de jongste twee kunnen ook goed uitslapen, maar zijn tegelijk ook 's avonds vroeg moe, dus die hebben gewoon nog wat meer slaap nodig.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Mijn kinderen zijn ochtend en avond mens ;) Worden hier altijd wel rond half 8 wakker. Met name de oudste gaat het liefst zo laat mogelijk naar bed. Man en ik zijn absoluut avondmensen

18. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.134
    113
    Wij zijn echt avondmensen. Al hebben wij niet mega veel moeite met vroeg opstaan. Eenmaal wakker is ook echt wakker en niet humeurig.
    Onze dochter is echt een ochtendmens.

19. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Mijn man is een avondmens, ik een ochtendmens. Onze zoon lijkt meer een ochtendmens te zijn. Is niet echt vroeg wakker (h8) maar zodra hij z'n ogen opendoet gaat z'n mondje ook open hahaha.
    Hij slaapt soms s'ochtends vroeg bij ons in bed verder en dan zie ik z'n ogen opengaan en 2 seconden later begint het gebrabbel...heerlijk...hoewel mijn man dan de dekens over z'n hoofd trekt hahaha. Die is na ruim een jaar nogsteeds niet gewend aan niet meer uitslapen.

20. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hier ook beide ochtendmens en onze zoon is ook 's ochtends op z'n best ;)

Deel Deze Pagina