Mijn man en ik zijn allebei ochtendmensen, gaan savonds graag op tijd naar bed (21.30) . Onze kinderen zijn ook vroege vogels, helaas ons zoontje erg vroeg tussen 5 en 6. Nu vroeg ik me af hoe is dat bij jullie?
Beide kids gaan nog zonder moeite en gedoe naar bed om 19.30 uur en slapen dan ook veelal direct na het voorlezen. Doordeweeks staan ze zonder problemen fris en vrolijk op om 06.30 uur. In het weekend slapen ze nu uit tot 08.00 uur. (Heerlijk!) Hier dus ook meer ochtendmensjes. Ikzelf ga ook elke avond op tijd (22.00 uur) naar mijn bed. Ben totaal geen avondmens.
Wij houden van uitslapen in weekend hoor ik me dochter ook niet voor 08:00/08:30. Soms moet ik haar zelfs wakker maken. Op de andere dagen, ook als ik vrij ben is ze meestal eerder wakker omdat ze ons of een van ons hoort. Maar goed in weekend en vakanties slaapt ze heerlijk uit!
Hier wisselend, maar wij zijn zelf ook geen uitgesproken ochtend of avondmensen. Ik slaap altijd laat (en weinig), maar sta zonder problemen voor 7.00 op bijv. Onze oudste heeft haar slaap echt nodig: op tijd erin, op tijd eruit Middelste heeft minder slaap nodig, iets opstartproblemen haha Jongste er tussen in: op tijd erin, erg vroeg eruit
Hier helaas een slechte combi: wij avondmensen, kinderen ochtendmensen..uitslapen is hier tot 7 uur..en waar ze het vandaan hebben?
Zoon is een avondmens en slecht te pas in de ochtend net zo als zijn moeder. Dochter is een ochtend mens duidelijk die is meteen wakker en kletst meteen de oren van mijn hoofd ben ik zeer blij mee not. Vanmorgen kwam ze mijn kamer in happy valentijn mama. Oke haha.
Ochtend mens, al heb ik wel moeite met opstaan, maar eenmaal wakker dan is mijn dag ook wel gestart. 's Avonds lig ik vaak rond 23.00 in bed. Mijn man is een echte avond/nacht mens en heeft 's ochtends echt een giga ochtend humeur Onze zoon is ook een ochtendmens.
Ik ben een avondmens en merk dat ook wel aan mijn dochter. Na wakker worden in de ochtend gaat ze meestal binnen 4 uur naar bed voor haar middagslaapje, terwijl ze het na haar middagslaapje vaak wel 5 tot 6 uur vol kan houden eer ze weer moe is. Ook in bed ligt ze dan hele verhalen te vertellen. Ze heeft nog niets waarvoor ze in de ochtend wakker gemaakt moet worden, dus tot nu toe kan ze ook gewoon 'uitslapen', wat ze dan ook al vanaf haar geboorte doet. Voor 8 uur is ze zelden wakker.
Wij zijn echt ochtend mensen. Altijd ook geweest. Zoontje is ook een vroege vogel al is het tegenwoordig niet zo heeeeel vroeg meer. Dochter is een avond mens. Ook eigenlijk vanaf dat ik haar ken (is mijn stiefdochter).
Hier ook avondmensen met een avondkind. Zoontje gaat ergens tussen 19.30-20.30 naar bed, meestal rond 20.00 en is dan soms nog niet eens echt moe, maar hij 'moet' van ons. 's Morgens slaapt hij sowieso tot een uurtje of 8.00, maar geregeld nog wat langer, heerlijk!! Voordat ons zoontje er was lag ik op m'n vrije dagen altijd tot een uurtje of 10.00 in bed, dus ik vind dit al vroeg zat, maar voor een kind is dit natuurlijk super.
Ik ben echt een avondmens en vl is echt een ochtendmens. Helaas is mijn dl ook een ochtend mens. Uitslapen wat is dat? Vl is doordeweeks vaak vroeg op ivm werk (wisselt iedere dag) en hier word dl vaak wakker van. Hoe zacht hij ook doet. Fijn als mama nog mag slapen . Dit ritme zet ze in het weekend ook door. Gelukkig is de tv dan vaak goed genoeg en kan mama nog heerlijk dutten. Alleen in vakanties red ze het tot 7 uur. Jeej.
Ja...wij zijn allemaal avondmensen Uitslapen in het weekend en vakantie...en pas laat op bed. Heerlijk vind ik dat. Wij gaan nooit voor 12 uur van huis voor een uitstapje en komen dan ook altijd pas na het avondeten terug. Kinderen kunnen het makkelijk tot 23.00 uur uithouden als het moet.
Ik ben een ochtendmens en onze oudste is dat ook. Hij lijkt verder ook heel erg op mij, dus dat verbaast me niks. Mijn man is een avondmens en uitslaper en de jongste twee kunnen ook goed uitslapen, maar zijn tegelijk ook 's avonds vroeg moe, dus die hebben gewoon nog wat meer slaap nodig.
Mijn kinderen zijn ochtend en avond mens Worden hier altijd wel rond half 8 wakker. Met name de oudste gaat het liefst zo laat mogelijk naar bed. Man en ik zijn absoluut avondmensen
Wij zijn echt avondmensen. Al hebben wij niet mega veel moeite met vroeg opstaan. Eenmaal wakker is ook echt wakker en niet humeurig. Onze dochter is echt een ochtendmens.
Mijn man is een avondmens, ik een ochtendmens. Onze zoon lijkt meer een ochtendmens te zijn. Is niet echt vroeg wakker (h8) maar zodra hij z'n ogen opendoet gaat z'n mondje ook open hahaha. Hij slaapt soms s'ochtends vroeg bij ons in bed verder en dan zie ik z'n ogen opengaan en 2 seconden later begint het gebrabbel...heerlijk...hoewel mijn man dan de dekens over z'n hoofd trekt hahaha. Die is na ruim een jaar nogsteeds niet gewend aan niet meer uitslapen.