je kind afstaan als pleegkind iemand hiermee ervaringen?

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Ruby1987, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

    Babke VIP lid

    24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hier sluit ik me bij aan. ook is heb alles gelezen. Iemand die bewust voor een kindje kiest, doet dit met alle liefde. En niemand denkt er in die situatie bewust makkelijk over om een kindje af te staan. Situaties kunnen veranderen. Ze gaat alle opties na om de beste keuze te maken.
    En of je het er nu wel of niet mee eens bent, doet er niet toe. Daar is het een forum voor. Maar je behandelt elkaar hier wel met respect!
    Er zijn hier een paar dames die totaal niet gehinderd worden door respect voor de ander. Jammer. Jullie willen ook op een normale toon benaderd worden.

    Wat gij niet wilt dat u geschied, doet dat ook een ander niet.

    TS: wij weten ongetwijfeld niet alles, want ik zou ook niet meer info geven als ik jou was. Maar praat eens met een instantie of ze jou kunnen helpen. Waar een wil is, is een weg. Ik weet voor 100% zeker dat jij de weg van een pleeggezin niet hoeft in te slaan. Je bent een slimme meid, aangezien je alle opties naast elkaar weg zet.
    En dan zul je vast zien dat je voor je kleintje kan zorgen. Je hebt de keuze wel overwogen gemaakt, omdat de situatie juist was in jouw ogen. Probeer de argumenten voor die keuze weer te zien. En als je die echt niet meer kunt zien, zoek hulp bij een psychollog of de maatschappelijk werkster. Dan is er allicht meer aan de hand. Depressie van de zwangerschap? Je komt er uit vast. Hoe ver ben je nu?
     
  2. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    het wispelturige van TS maakt me een beetje verdrietig..

    Bij andere topics verteld ze trots over (dure) spulletjes die ze voor het kindje koopt en hier denkt ze aan pleegzorg.. ik vind dat verwarrend..

    Ik denk eerlijk gezegd dat TS echt niet zover zal gaan, maar dat het meer een noodkreet is. Maar dan nog vind ik het erg dat je denkt aan pleegzorg terwijl je kindje nog niet eens geboren is..

    Ik hoop echt dat TS iemand vind om mee te praten en om haar weer op weg te helpen.
     
  3. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Eigenlijk geloof ik de helft gewoon helemaal niet.. heb ook wat verder rondgekeken op het net ondertussen.
     
  4. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Weet je wat ik echt echt niet begrijp.. dat ts in dit topic en elders op het forum wel 2 totaal andere personen lijkt :S

    Hier: zielig moeilijk, geen hulp, vriend is moeilijk, ziet het niet meer zitten, kind afstaan

    elders: Dolfinarium, afspreken met vriendinnen, ponypark slagharen vorige week, vertroeteld worden door dr moeder na de bevalling, schoonfamilie kookt en maakt schoon voor dr, vriend neemt de kleine altijd en 'klaagt' dan nog dat ze altijd alleen voor de kleine moet zorgen in de ochtend en dat ze eens wilt uitslapen, wil een groot feest in een zaal gaan geven voor haar zoontje's verjaardag

    naja..
     
  5. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    is erg vreemd ja..
     
  6. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    mee eens...ben dan zelf geen pleegkind..maar heb wel 2 broers die er vanaf 3 jaar in hebben gezeten....zijn nu 19 en 17...(eentje is er al uit, en de andere gaat binnenkort op kamertraining)

    Maar eerlijk....het heeft ze geen goed gedaan..............:(
     
  7. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    misschien deelt persoonlijkheid 1 een account met persoonlijkheid 2?

    sorry.. flauw.. :eek:)
     
  8. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik krijg ook ambulante hulp thuis vanuit de school van ons meisje (speciaal onderwijs) en dat helpt mij heel goed!

    Schept ruimte in dingen waar ik geen heil meer in zag...en heeft echt geholpen! Vooral de drempel om echt hulp te vragen was heel hoog, en die heeft zei verlaagd door te zeggen..wat wil je iemand die hier in huis komt (schoonmaken en oppassen) van de thuiszorg (dus iedere week een vreemde) of je vraagt je familie om hulp.....;)
     
  9. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oh zijn 19 pagina's....sorry was in begin begonnen...maar ga ze niet allemaal lezen hoor..lees ook op laatste pagina twijfels over ts..

    Misschien is dat wel de reden dat ze die vraag steld..als je depressief bent is het het ene moment heel rooskleurig allemaal en andere moment enorm teleurstellend en depressief.....
     
  10. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    ach iedereen moet ook zelf weten wat hij/zij gelooft....ik geloof er idg helemaal niks meer van wat TS allemaal hier verkondigt....
    Zoals sommige al schreven ze is behoorlijk tegenstrijdig!
     
  11. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ook bijzonder dat ze eigenlijk van niemand een vraag beantwoord. Hoe oprecht die ook zijn.
     
  12. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    idd........ik was gewoon oprecht geinteresseert....!
     
  13. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik ook hoor.. Hoe kom je erbij om zo'n keuze te overwegen.. De redenen die ik tot nu toe gehoord heb zijn wat mij betreft niet voldoende. Denk niet dat het mijn gedachte zou betreden.
     
  14. linde90

    linde90 Niet meer actief

    nee inderdaad, het is te zwaar, ze heeft een peuterpuber die het bloed onder de nagels vandaan haalt.... Volgens mij doen alle peuterpubers dat.
    De meeste mannen werken ook, waardoor de vrouwen het merendeel moeten doen.
    Uitslapen, was da???? hier ook al jaren niet meer gehad.
    Andere redenen heb ik niet gehoord van haar.. vind het echt erg.....
     
  15. Tavsan

    Tavsan Actief lid

    30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Het spijt me zeer dat ik het zo bot zeg maar waarom in vredesnaam word je voor de 2e keer zwanger als je één kind al niet aankan?

    (Ik bedoel dit niet tegen moeders die het zwaar hebben met de opvoeding van 1 kind..)

    Echt erg hoor. Je hebt al een kind,vind het zwaar (logisch!), word opnieuw zwanger en dat kind moet dan maar naar pleegzorg omdat het je toch wel zwaar wordt..

    Wat dacht je van alleenstaande moeders die fulltime MOETEN werken, omdat er anders gewoon geen geld in huis komt.
    Die geven hun kinderen toch ook niet weg.
    Sorry maar had dit bedacht voor je zwanger raakte.

    Een kind hoort liefdevol op te groeien, welkom te zijn.
    En niet 'dan maar naar pleegzorg' omdat moeders een 2e kind wou wat ze tijdens de zwangerschap eigenlijk al niks vind.
     
  16. Nicole1980

    10 jun 2012
    5
    0
    0
    Werk in de gehandicaptenzorg
    Harderwijk
    Nou in de zeik genomen worden doe je zeker!
     
  17. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Ik doe dat?
     
  18. Nicole1980

    10 jun 2012
    5
    0
    0
    Werk in de gehandicaptenzorg
    Harderwijk
    Iedereen die haar geloofd;) maar goed dames.... Misschien heeft ze wel helemaal geen kind en is ze niet zwanger :D Je weet t niet met der .....
     
  19. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ze heeft een kind en is zwanger. Zie grote vriend google. Dat is niet gelogen.. helaas..
     
  20. Nicole1980

    10 jun 2012
    5
    0
    0
    Werk in de gehandicaptenzorg
    Harderwijk
    Erg sneu allemaal in ieder geval....
     

Deel Deze Pagina