Hier vier middelgrote honden (Duitse Herders en een Weimaraner), onze honden zitten voornamelijk in de stal en/of kennel. Eén van de DH-teefjes en de Weimaranerteef komen regelmatig in huis, maar dan zijn we er toch altijd bij. Onze DH-reu laten we er eigenlijk nooit bij, die "draait omhoog" als hij M hoort huilen of kraaien. Als we ze bij elkaar hebben dan zijn mijn vriend en ik altijd met zn tweeen. Een persoon kan dan ingrijpen bij de hond en de ander kan dan M pakken indien noodzakelijk. Mbt tot de twee teven: dat gaat super, ze begint heel hard te lachen als de honden binnenkomen. WE moeten alleen nu wel gaan opletten met de Weimaraner, zij is te zorgzaam! Vriendlief betrapte haar afgelopen week terwijl ze tegen het ledikantje op stond. Eerder deed ze al pogingen bij M in het wippertje te gaan liggen. Onze Weim heeft net een nestje gehad en ze denkt dat M dus ook een puppie is wat zorg/verzorging nodig heeft. Ze zal haar dus echt niets doen, maar ja... 30 kilo hond in een bedje of wippertje ... nee dat moet maar niet.
We houden onze hond (oude lieve herder) en onze 3 katten niet weg van Ilana, maar we zijn er wel altijd bij.
mijn ouders hebben een labrador en die mag gewoon bij jamie doen wat hij wil. ze loopt een hele dag achter jamie aan (in de hoop dat hij weer wat lekkers laat vallen) en spelen lekker samen. ik weet niet of het toeval is, maar als jamie in de buurt is is ze veel rustiger en voorzichtiger. alsof ze weet dat jamie nog niet zo veel kracht heeft enzo... dus de hond houden we niet weg. wel leren we jamie niet aan de oortjes te komen en de oogjes enzo... als jamie babs met rust laat, laat babs hem ook met rust namelijk...
Toen Tess kleiner was deed ik de honden vaak even in de bijkeuken als ik bijvoorbeeld naar het toilet ging en Tess in het wippertje zat of in de box lag. Naarmate ze groter werd ben ik dat gaan minderen en tegenwoordig laat ik Tess en de honden ook wel even alleen beneden als ik bijvoorbeeld boven de wasmachine aan zet. De honden zoeken haar niet op en Tess zoekt de honden ook niet op als ze rustig zijn. Als de honden spelen en gek doen moet ik het tutje wel even in de gaten houden want dan wil ze mee spelen en dat gaat soms iets te fanatiek.
onze hond is begin dit jaar van ouderdom gestorven helaas. en wij hebben er bewust voor gekozen om tot een jaar of 7 geen nieuwe te nemen. als lars groter is dan is het voor een hond ook weer anders en dan kun je je kind ook beter uit leggen hoe je met een hond omgaat. (dus niet in de ogen prikken aan de staart gaan hangen uit zijn mand blijven ) enz enz. in ieder geval is hij dan ook "groter" dan de hond zelf en dus niet "onderdanig" meer in de ogen van een hond.
Wij hebben een uit de kluite gewassen mechelse herder! Was al 5 jaar alleen voordat Niels kwam en kon vrij dominant zijn. Ik heb gehoopt dat alles goed kwam! En nu zijn ze de dikste vriendjes! Niels mag echt alles bij Bikkel. En hoewel ik me er zeer van bewust ben dat een hond nooit helemaal te vertrouwen is vind ik het toch ook wel afhankelijk van hoe je met alles omgaat! Niels trok hem pas geleden en goed hard aan zijn oor en zelfs daar reageerde hij niet op. Het is zelfs zo dat Bikkel zijn speelgoed zelfs los laat als Niels het wil pakken terwijl ie bij ons altijd wil gaan spelen en dus trekken. Niels is er nooit alleen bij daar pas ik dal weer voor. Maar uit elkaar houden doe ik zeker niet.