O ja, sorry, staat al op de eerste pagina geloof ik. Maar ik moest mijn dochtertje ophalen van gymnastiek en had de jongste mee in de buggy. Heb de buggy bij de gym aan de kant gezet zodat niemand er last van had (met de jongste erin) en mijn dochter aangekleed. Al kletsen liep ik met mijn dochter naar buiten totdat ik ineens mijn jongste hoorde vanuit de kleedkamer. Was hem helemaal vergeten en als ik hem niet had gehoord was ik er echt pas veel later achter gekomen dat ik hem niet mee had genomen.
Lin80: ik had je eerdere berichtje niet gezien. Goed dat je er gewoon voor uitkomt! Ondanks dat het mij nooit overkomen is kan ik me het wel voorstellen dat het me kan gebeuren. Laatst stapte ik na de boodschappen doen de auto in en zegt mijn oudste, he mama je vergeet me vast te maken ... Tja, werk, boodschappen doen, oudste stapt zelf de auto in en trekt de deur dicht.. Het is zo gebeurd zonder je er zelf erg in hebt.
Nee nooit gebeurd! Wel het omgekeerde, ik haast me uit mijn werk om dochterlief bij de Gastouder op te halen, bel onder het lopen van metro naar Gastouder nog even met mijn man, heeft hij haar al gehaald, ervan overtuigd dat dat de afspraak was... En weleens in de supermarkt, toen ze nog klein was, het regende dus we hadden haar even op de arm mee naar binnen genomen. Binnen haar in de doek geknoopt en gaan winkelen, en mijn handtas op de cornflakes bij de ingang laten staan!
dat herken ik wel. thuis kan de oudste zijn gang gaan en hoef ik minder op hem te letten (hij weet wat wel en niet kan/mag) Als ik met hem ergens anders ben dan is dat voor hem een plek om van alles te ontdekken en doen en moet ik continue achter hem aan. Ik vergeet echt vanalles, maar de kinderen nooit! Wel eens gedroomd dat ik hem vergeten was en dat voelde zo naar toen ik wakker werd.
En dat ik het juist ook vaak. Dingen gaan op zo'n moment net even anders dan anders en dan gaat het fout. Als je afgeleid bent door iets kan het zijn dat je belangrijke dingen even vergeet. (en dat met die autogordels gebeurt hier ook wel hoor, maar ik heb gelukkig ook 2 kinderen die meteen roepen "GORDEL!!!!!".)
Is me nooit gebeurd, wel een keer de hond vergeten op te halen uit de opvang. Die dag was er een wegomleiding en normaal kwam ik als ik naar huis reed sowieso al langs de hondendagopvang, maar die dag moest ik anders rijden. Op de automatische piloot weer verder naar huis gereden. Thuis doe ik de klep open en kom ik tot de conclusie dat ik de hond ben vergeten op te halen. Nou ja, ik denk dat de kans erg klein is, maar wel aanwezig dat ik mijn kinderen zou vergeten. Vandaar dat ik altijd mijn handtas op de achterbank zette toen ze nog zo klein waren. Zonder mijn handtas kwam ik niet ver, want daar zaten mijn sleutels, portemonnee, pasje van mijn werk etc. in. Dan zou ik ze gelijk zien zitten op de achterbank mocht ik ze vergeten zijn af te zetten op het kdv ofzo.