Wie werkt er bij het RDW?

Discussion in 'De lounge' started by Chebu, Aug 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ben dringend op zoek naar iemand die bij het RDW werkt of iemand waarvan de partner hier werkt. Ik heb een vraag over het overschrijven van een auto uit Duitsland naar een Nederlandse persoon. De auto blijft echter van mij. Het gaat hier niet om een tweedehands gekochte wagen en ook niet om verhuisboedel. Ik verhuis zelf namelijk niet mee naar Nederland. Ik zal maandag zelf bellen maar ik wil alvast informatie inwinnen.

2. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    2,273
    0
    0
    waarom wil je die auto dan op nl kenteken hebben? als hij van jou blijft en niet naar nl verhuist.

3. Celien22

Celien22 Actief lid

Jan 14, 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Mijn vriend heeft er gewerkt. Zal hem morgen eens vragen als ie nuchter is :p

4. MamaG

MamaG Fanatiek lid

May 24, 2008
    1,298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Zodra jij een auto op iemand anders zijn naam zet, dan is de auto sowieso niet meer van jou...

5. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nee, de auto gaat naar Nederland, blijft op mijn naam, maar mijn ouders kunnen hem gebruiken (dat is dan een vraag voor de verzekeringen). Ik zal de belastingen en de verzekeringen betalen. Ik wil weten:
    - hoe zit het met de BPM.
    - keuring? De auto is pas nog TÜV gecontroleerd. Dus moet dat dan in Nederland nog een keer?
    - of auto toch als verhuisboedel?

Ik verhuis zelf naar het Midden Oosten maar ik ben dan ongeveer 3 maanden per jaar op vakantie in Nederland en dan is het handig om beschikking te hebben over een eigen auto.

@Celien, ok, fijn! Kan ik je een PB sturen?

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik weet niet precies hoe het zit met van Duitsland naar Nederland..
    Maar weet wel dat een verzekering op iemands naam kan staan en een ander als regelmatig bestuurder er bij kan zetten.. Zo is het bij mijn man en mij ook..
    Maar of dat ook kan als je in het buitenland woont?? Dat weet ik dan weer niet..

Share This Page