Je kind gaat voor,mss beetje teveel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door whitesaber, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Dit lijkt mij niet een gezonde situatie..(zou voor mij niet verkeerd zijn daar niet van).
    Maar het is leuk dat je kindje het allerbelangrijkst is , maar dat het zo alleen maar om je kindje draait lijkt mij echt ongezond.. En dan ook voor je kindje..
    Die kan toch gewoon wel ff wachten tussen de happen door? Ik heb hier een drammertje, maar het is zij een hapje dan kan ik ook weer ff eten.. En anders wacht ze maar even als ze het op heeft.
    En sochtends en smiddags eten we ook gezellig met zn tweetjes. Ik kan mij niet voorstellen dat je zelf geen tijd meer hebt om te eten..
    Succes als de kleine straks iets ouder is, dan eist het nog meer aandacht en is nog ongeduldiger.

Meid denk aub om jezelf! Ga van mijn part smiddags eten zodra de kleine op bed ligt? En anders savonds eerst de kleine eten geven, half 7. 7 uur op bed en dan zelf eten met je man als je het anders niet voor elkaar kunt krijgen

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    goed meid dat je er echt wat aan gaat doen!

3. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    Ik denk dat het voor je kind ook hel belangrijk is dat hij ziet dat zijn mamma ook tijd voor zichzelf neemt, eet en daar van geniet. dat zal hem stimuleren om ook tijd voor zichzelf te nemen, goed te eten en er van te gaan genieten..

4. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ben even een gesprekje aangegaan met mijn man
    En zoals ik al dacht,hij had al zon vermoeden

Hij gaat me nu "helpen" en zei zelfs dat hij me niet van tafel laat gaan zonder dat ik gegeten heb ;)
    En zei iets wat me raakte:"Wat heeft J eraan als mammie in het z-huis ligt omdat ze het niet meer trekt,mammie gezond wij blij"

Heel lief!

Heb net een bakje yoghurt op gegeten ;)

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    goed zo meid! Ik ben trots op je! Een bakje yoghurt lijkt misschien weinig maar als je in zo een patroon zit is het lastig om het te doorbreken!
    En fijn dat je man je zo goed helpt!

6. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Jullie ook bedankt voor jullie snelle reacties :D:D
    Voel me nu wat beter :D

:)

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Het makkelijkst is het denk ik om te proberen een ritme te vinden waarbij je 'makkelijk' ook kan eten...
    Als ik mijn zoon tussen de middag zijn boterham geef, liggen de mijne ernaast en eten we dus tegelijk.
    's Avonds eet hij eerder dan wij, omdat hij al honger heeft, maar ook zodat wij nog een beetje fatsoenlijk kunnen eten :p
    's Morgens krijgt hij pap en als hij klaar is, mag hij Kleine Einsteins kijken terwijl ik mijn ontbijtje eet...

gewoon goed voor jezelf zorgen: tis zooooo belangrijk, net zoals je man al zei :D

Heel veel succes met zoeken naar een fijn ritme voor jullie alle drie.

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wat MvS zegt ben ik het helemaal mee eens.

Zorg dat die momentjes gewoon standaard worden voor je!

Je kindje is al 9 maanden en kan best zelf (gaan leren) eten.

Ik heb echt alleen koud eten gehad toen Finn net bijvoeding kreeg. Ja nu misschien af en toe als ie aan het etteren is ;)

Goed dat je het met je man hebt besproken zeg!

En lekker dat je wat bent af gevallen...maar toch beter op een gezonde manier hoor meid ;)

9. Ik heb dus een dametje die echt HEEL snel eet. Echt een horkje!
    Moet dus echt doorlepelen en is soms lastig om nog zelf een hap te nemen zonder geschreeuw.

Maar ik eet dus tegelijkertijd met haar.
    Doordeweeks zijn we altijd met zn 2tjes, want mn vriend is int.chauffeur en dus niet thuis.

Maar ik geef om en om een schepje. De kleine.. Ik.. De kleine.. Ik

En als de kleine brood eet, eet ik ook brood.
    We eten altijd samen..
    Krijgt zij drinken, neem ik ook een glas drinken!

En de kleine is altijd sneller klaar als mij, dus dan eet ik het laatste beetje nog op.
    En dan is haar eten beetje gezakt en eten we samen uit 1 kommetje yoghurt:)..

10. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik heb het ook gehad met mijn eerste, ik viel alleen niet af hahaha. Mijn vriend zag het snel genoeg en zo deed ik de helft en dan deed hij de andere helft. Zo hadden we allebij tijd om ons eten op te eten :).

11. adi

adi Niet meer actief

TS, goed dat je met je man hebt gepraat. Als ik de hele topic lees zie ik dat jij er toch anders in staat dan ik. Ik begrijp dat je kind op de prioriteit nr 1 staat. Maar dan moet JIJ op nr 2 staan, en niet de huishouding of wat dan ook.

Als je dat moeilijk vindt, probeer voor jezelf ook een dagschema te maken. Dus bijvoorbeeld naast de schema van je zoontje ook van te voren invullen wanneer jij eet/ koffie drinkt/ doucht enz. En wanneer de tijd is voor het huishouden. Dat moet NA jou komen, want je gezin heeft niks aan een schoon huis als jij straks uitgemerteld op bed ligt.

Ik moet zeggen dat het hier ook stukken beter gaat sinds ik een aantal dingen heb losgelaten (en sinds de kinderen gewoon aan tafel eten zodat ik ook mee kan eten)

12. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    hallo,

Probeer vaste tijden voor jezelf te vinden. BIjv om 10 uur precies ga ik wat eten en dan... eevn niet aan de baby denken.

Moeilijk moeilijk want je wilt ook niet dat hij huilt of etc.

Sterkte

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik herken mezelf er niet in, maar waarom doe jij dat dan? zn snuitje kan je toch ook schoonmaken wanneer jij zelf klaar bent met eten? zou er wel een beetje op gaan letten hoor want als je kindje ouder word is hij niet anders gewend dan dat mama direct paraat staat.... en je moet zelf ook gezond blijven!

ik ben dan misschien wat te makkelijk maar soms dat moeten ze maar even wachten als ik nog bezig ben met iets... vinden ze meestal geen probleem en soms dus wel.... maarja.... ik ben er ook nog hoor :p

ik zou proberen daar een structuur in te krijgen dat jij jezelf nietv tekort gaat doen en dan vooral met het eten... mijn oudste eet zelf en mijn jongste vroer ik nog hapjes... mijn eigen bord staat dan ook voor me en ik eet steeds wat en dan krijgt mijn dochterlief weer een hapje... gaat toch prima...

14. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Mijn eetpatroon is er ook heel anders uit gaan zien nu de kleine er is. Inderdaad hij gaat voor met alles. Het is niet zozeer dat ik mezelf vergeet maar de trek is er niet meer. De gedachte van 'oh, ik eet wel even een boterhammetje tussendoor' speelt heel veel. En met de tijd wen je hier aan.
    Ik merk wel dat ik een dramatisch hoeveelheid aan vitamine tekort heb. Ik heb echt verschrikkelijk veel haaruitval. Gelukkig heb ik veel haar maar ik vind het niet leuk. Dus ik moet wel beter gaan eten..

Grt Vanilia

15. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik herken het wel een beetje hoor.
    Vanochtend, beids kids aangekleed, eten geven, eten opruimen, was nog ff strijken en snel opruimen want ik moet een nieuwe was doen. Dan huilt er eentje, dan poept de ander... Voor ik het wist was ik al 2 uur bezig en had nog niet ontbeten.

Maar............ eten en goed voor jezelf zorgen is HEEL belangrijk.
    Als je niet goed eet, word je slap, en kun je weinig hebben en dus ook minder goed voor de kleintjes zorgen.

Ik heb het druk, maar neem ook zeker de tijd voor mezelf.
    Dat is de balans die je moet uitzoeken.

16. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Goed zorgen voor je kleintje = goed zorgen voor jezelf. Als je niet voor jezelf zorgt, zorg je ook niet voor je kleintje. Hij heeft jou nodig, inclusief jouw energie om dingen op een energieke manier met hem te ondernemen. Goed van je dat je inziet dat dit een probleem aan het worden is en goed van je dat je er met je man over praat!

Ik eet vaak alleen met mijn kinderen en ik moet ook echt wel mijn best doen om mijn eigen bord leeg te eten voordat het koud is. Mijn zoontje van twee doet gelukkig al veel zelf maar soms laat hij zich ook liever voeren (net als zijn zusje). Eten moet in mijn ogen lekker zijn, en zo komt het niet over als je zelf niet mee eet. Mijn dochter heeft zelfs een tijdlang alleen van mijn bord willen eten omdat ze denk ik dacht dat ik iets anders had. Zo graag doen ze dingen na, dit is echt de leeftijd van het kopieren. Beginnend smetvrees is wel iets om in de gaten te houden. Dit soort psychische dingen kunnen makkelijk overslaan op je kinderen. Zoek hulp wanneer je denkt dat het te ver gaat.

Deel Deze Pagina