Sinds zoontje 3 maanden was, ging hij naar een gastouder. Enorm lieve vrouw, maar daar sinds september gestopt, omdat ik zonder baan kwam te zitten en ex en ik uit elkaar gingen. Ik ging ergens anders wonen, dus heen en weer rijden naar g.o. was geen optie. Vanaf toen met zoontje thuis gezeten, maar nu weer een leuke baan gevonden. Heel leuk, maar ook moeilijk, want dat betekend zoontje weer even loslaten 😢 Hij is een ochtend wezen wennen op kdv en gister voor het eerst daar geweest. Omdat ik zelf hele dagen werk, gaat hij ook hele dagen. Het was dus niet zo'n succes. Wilde al niet slapen, slecht eten, veel huilen, wilde alleen maar mama. Af en toe heeft hij wel gespeeld, maar was er al snel weer klaar mee. Omdat ik op hetzelfde kdv werk als waar hij zit, hebben ze zoontje uiteindelijk maar om 16.00 uur bij mij op de groep gezet, omdat hij helemaal over zijn toeren was. Nu weet ik dat hij moet wennen, hij is 3 maanden volledig in mijn aandacht geweest, maar ik zie er nu al tegenop om hem morgen weer te brengen en zelf weer te gaan werken. Wat kan ik doen om het wat makkelijker te maken voor hem? Doet pijn om hem al huilend achter te moeten laten..
Jeetje wat naar he als je je kindje zo moet achterlaten? Ik heb dat ook gehad en heb nu 2,5 jaar thuis gezeten waardoor de kindjes heel erg aan mama hangen. Ik heb nu ook weer een baan dus oudste 2 naar school en overblijven en de jongste doet papa of opa/oma opvangen. Wat ik deed toen ik vorig jaar een maandje werk had en mijn middelste (toen 3) ook erg huilde daar was hem zoveel mogelijk proberen uit te leggen dat mama moet werken om centjes te verdienen,maar jouw kindje is 2,5 dus zal wel wat moeilijker worden om uit te leggen. Ik denk dat het vooral een kwestie van wennen is voor jullie allebei,succes!
Dank je wel! Heel naar ja! Toen hij zo overstuur bij mij op de groep kwam, moest ik ook echt even mijn tranen wegslikken. . Het is voor mijzelf wel fijn om aan het werk te zijn, omdat ik werken leuk vind. Gister inderdaad geprobeerd uit te leggen dat mama moet werken en centjes verdienen, maar dat komt nog niet helemaal aan. Hij weet wat werken is, maar kan de link tussen dat en centjes verdienen nog niet leggen. Ik hoop, vooral voor hem, dat het hem lukt om te wennen. Dat hij met plezier naar het kdv kan gaan.