Je kind in het openbaar verschonen. Kan dat volgens jou?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Novastar, 6 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manque

Manque Niet meer actief

Zelfs op plaatsen waar wel een verschoontafel is, lukt het me niet eens om mijn zoon daar op te leggen. Hij is gehandicapt en te groot/zwaar voor de gemiddelde verschoontafel. Ik heb daarom een dikke handdoek bij waar hij op kan liggen en verschoon hem meestal op de vloer van de toiletten als hij gepoept heeft (kan meestal echt niet anders), met een plasje kan het gelukkig staand. Als dat allemaal niet voorhanden is, dan maar achter een paar bosjes of achter een muurtje oid. Het moet toch gebeuren en dat zal voorlopig nog zo blijven. In een kinderwagen is geen optie, daar past hij niet in.

2. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Eerlijk gezegd vind ik het super vies als mensen hun kindje verschonen waar andere mensen zitten te eten.. dus ik vind het echt not done. Er zitten toch mensen te eten en drinken die zitten echt niet te wachten op een lekkere poepluier van jou kind.
    Dan zou ik eerder dan maar dat hele stuk terug lopen naar de auto en hem/haar daar verschonen OF ergens naast de toilet ruimtes in het gras op een handdoek of verschoningsmatje of op een bankje als die er staat.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

als mijn jongste gepoept heeft dan ga ik niet eerst een toilet zoeken.. Meestal verschoon ik haar dan op de plek waar ik ben in een hoekje in de kinderwagen. De kinderwagen dan zo gedraaid dat haar billen naar de muur toe zitten en kap naar beneden dus niemand die dan wat ziet.. Hooguit zien ze mij dan billendoekjes pakken😜 Als ik op een plek ben waar mensen eten dan is daar altijd een wc dus dan verschoon ik in de wc. Als ik buiten op straat ben en de pamper staat echt op knappen dan zoek ik vaak een rustig plekje ergens bij een bosje en dan verschoon ik haar daar staand :)

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Lees nu dat er ook mensen op tafels verschonen:$:( Sorry maar dat vind ik eerlijk gezegd echt te smerig voor woorden. Zelfs thuis doen we dat niet en ook niet met iets eronder. Waarom doe je dat op een tafel?!? :(

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Haha ik vind dat echt niet vies, er ligt toch een verschoon kussen onder en de luier doe ik in een luier zakje? Voor en na het eten haal ik altijd een doekje over de tafel ( Want er word veel aan tafel geknutseld enz en ik hoef geen glitters of klei aan mn bestek ) maar er is hier niets dat mij reden geeft om de tafel vies te vinden omdat we er een verschoon kussen op leggen. Steeds naar boven heb ik nooit gedaan wegens bekkeninstabiliteit. En verschonen op de bank, met verschoonkussen, of in de box of op de grond vind ik een erg onprettige houding.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vorige week waren wij in een indoor speeltuin. Daar zit op de vrouwentoiletten een ruime verschoonplek voor kinderen.

Dat weerhield een echtpaar wat achter ons zat en om de hoek van dat toilet zat, er niet van om hun baby zo op het tafeltje te leggen om te verschonen. Zo'n tafeltje waar dus meerdere mensen hun eten op gaan zetten.
    Hun oudste zoon van een jaar of 4 werd daar ook staand ontdaan van zijn luier.

Sorry, maar dat vind ik echt not done en totaal niet hygiënisch!

Maar misschien ben ik daar te moeilijk in?

Bij ons thuis werd en wordt een luier ook niet op de eettafel verschoond. Daar hebben wij een commode voor.

7. Manque

Manque Niet meer actief

Wat ik het meest onhygiënisch vind aan publiekelijk verschonen Is denk ik niet eens de aanblik van de poepluier, maar wel dat ik de ouder van het kind daarna zelden zijn of haar handen zie wassen. Dat vind ik zelf verschrikkelijk, als ik ergens buiten heb moeten verschonen uit noodzaak en ik ben aangewezen op een verfrissingsdoekje :'(

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb altijd een klein flesje desinfectie-handgel in de luiertas. Het "voelt" niet schoon vind ik maar het is beter dan niets. Misschien een tip?

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Omdat ik geen plaats heb voor een verzorgingstafel beneden. En ik zie ook het probleem niet. Niets vuil raakt de tafel toch? Of zijn jullie zo'n ramp met verschonen dat alles onder zit? Ik snap het probleem echt niet...

10. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik had thuis altijd een verschoningskussen achter de bank liggen, die gebruikte ik om luiers beneden te verschonen. Meestal deed ik dat op de bank of grond. Tafel vind ik er ook handig voor, maar bank was makkelijker.

Buitenshuis liever ergens in de wagen of met een kleedje in een hoek dan in wc's. Ik vind niks viezer dan zo'n openbaar toilet met verschoningskussen. Daar krijg ik pas kriebels van. Had altijd wel een hydrofiel mee die ik ergens gebruikte. Denk niet dat iemand ooit de poepluier heeft gezien.

11. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Buitenshuis liever ergens in de wagen of met een kleedje in een hoek dan in wc's. Ik vind niks viezer dan zo'n openbaar toilet met verschoningskussen. Daar krijg ik pas kriebels van. Had altijd wel een hydrofiel mee die ik ergens gebruikte. Denk niet dat iemand ooit de poepluier heeft gezien.[/QUOTE]

Hetzelfde;) ik leg dan het matje alsnog eronder. Hier kan je achteraf tenminste je handen wassen, dat is heel fijn.
    Op een eettafel verschonen zou ik niet doen, dan liever op de zitgelegenheid met het matje eronder. Als het cafe of restaurant geen verschoonmogelijkheid heeft, vraag ik altijd even waar ik het kan doen, vaak hebben ze een rustig hoekje of een kastje ergens waar je de baby op kan leggen en hem rustig kan verschonen. Anders kan het ook in de kofferbak/achterbank van de auto (mijn favoriet).
    Als we buiten zijn zoek ik gewoon een rustig plekje waar niemand echt iets ziet, buiten het zicht van etende mensen :D
    Bij mensen thuis vraag ik waar het kan, zou echt niet zomaar de kleine op tafel leggen:$

Het wordt wel lastiger nu ik hoogzwanger ben, even ergens op de grond zitten een spartelende peuter verschonen:D

12. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

En z'n plassertje? Lijkt me gewoon een beetje gek. En zeker geen plek die je wil verbranden.
    Maar dat kan ook aan mij liggen.

Maar Allee.... Ik zou m toch een zwemluiertje aandoen. En bij felle zon een shirtje ook...
    Ok. Nog verder off topic sorry :cool:

13. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik doe er alles aan om niet openbaar te hoeven verschonen. Maar omdat ik ook niet openbaar voed komt het ook niet echt voor. Ik heb 1 keer in de auto moeten verschonen en voeden uit nood. En hoe het zal gaan als de jongste van de bv af is weet ik niet. Ik denk dat wij altijd wel of de auto of de fietskar in de buurt zullen hebben. Met het ov reizen wij niet.

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Thuis loop ik altijd naar boven. Bij anderen in huis vraag ik waar het even kan. En buitenshuis zoek ik een verschoonruimte op. Maar ik heb ook wel eens op de achterbank of op de grond verschoond (in een noodgeval). Ik vind langer met een vieze luier te zielig.

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    @bloot lopen

Ik houd absoluut niet van blootlopers. Mijn zoon draagt een zwembroek (en zwemluier) of uv-pakje.

16. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Bij een ander thuis hoor je altijd te vragen waar dit het beste kan. Iemand zal dan zelf wel een plek aangeven. Zomaar je kind bij een ander op de tafel of bank leggen zonder overleg is gewoon asociaal.

Verder vind ik verschonen ook niet netjes op tafels in eetgelegenheden. Erg onhygiënisch! Ik heb altijd een matje bij mij. En je kunt gewoon kijken naar een geschikte plek (in de auto, de wadelwagen of buggy maar ook ergens in het gras of op een bankje etc. Daar heeft niemand last van. Ook zijn er meer dan genoeg winkels of horeca waar men een verschoonplek heeft.

17. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    Als er echter geen andere mogelijkheid is dan doe ik dat gewoon in het openbaar.
    Dan moeten ze maar zorgen voor meer verschoningsplekken

18. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Idem als Bengeltje hierboven me...

19. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Nood breekt wet..... In principe niet zo in het openbaar, maar als er geen voorziening im de buurt is en er is haast bij verschonen, tja, dan is het even niet anders. Wel zo discreet mogelijk natuurlijk. In de periode van zindelijk worden kunnen ongelukjes ook gebeuren en dan moet je toch wat.

Wat betreft blote kindjes.... Dit vind ik in het openbaar niet zo nodig. Al in de kleinste maten heb je zwemluiers of zwembroekjes.

Deel Deze Pagina