Kleuter pubertijd?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Debaky, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Mijn hemel, ik ben echt helemaal op.

Slapeloze nachten, al weken lang. Mijn oudste zoontje is 6 en zit sinds 2 weken in groep 3, hij is zo opstandig en zo brutaal dat ik mij soms afvraag waar hij het vandaan haalt.

Ik weet dat ieder kind wel eens een '' bui '' kan hebben maar ik krijg verdorie iedere dag wel brutale antwoorden naar mijn hoofd.

In het begin dachten we dat het kwam omdat hij zenuwachtig zou zijn voor het nieuwe schooljaar en misschien is dat het ook nog steeds en heeft hij nog niet zijn nieuwe ritme kunnen vinden, ik begin alleen erg op te raken. Merk aan mezelf dat ik sneller knorrig ben, kan niet veel hebben van de kids maar dat komt echt door de vermoeidheid.

Even een voorbeeldje. Hij presteert het dus om om 23:00 wakker te worden en dan naast ons bed te komen staan en te zeggen dat als hij niet bij ons mag slapen hij gewoon helemaal niet gaat slapen :$ in het begin zeiden we nog '' je doet maar '' maar hij gaat gewoon echt niet naar bed, paar nachten geleden lag hij gewoon een boekje te lezen tot 03:00 :$ Dit doet hij dus niet 1 nacht, nee dit is al een maand zo, iedere nacht :(

Een ander voorbeeldje. In het weekend speelde hij lekker in zijn kamer, niets aan de hand tot hij naar beneden kwam, we vroegen hem of hij even zijn kamer wilde opruimen voor we gingen eten, nou het leek wel alsof we echt het onmogelijke vroegen, er kwam me daar toch een woede bui naar voren dat wij allebei echt zo zaten :$:$:$

Hij komt met woorden thuis dat ik denk hoe kom je er op, er is wel 1 ventje op school die dit soort dingen dus uitspreekt en hij mag daar dus van mij niet mee omgaan maar ik kan dat natuurlijk niet continue in de gaten houden.

Ik snap het gewoon niet, hij is nooit zo geweest, het is altijd een rustig jongetje geweest, luisterde altijd goed enzo maar nu, nu kan ik soms zijn nek wel omdraaien ( niet echt natuurlijk maar bij wijze van ) ik zit echt even met mijn handen in het haar.

Herkent iemand dit? En zo ja wat doen/deden jullie in dit soort situaties? Is dit een fase? En zo ja hoe lang duurt dat in hemelsnaam? :(

Er zijn nog talloze voorbeelden maar dan kan ik een boekwerk gaan schrijven en daar heb ik echt geen zin in.

Moest even mijn ei kwijt en hoop op wat tips/adviezen.

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Voor niemand herkenbaar ? :(

Deel Deze Pagina