Wat een onzin, net of ik hier kinderen laat spelen waar mijn dochter geen zin in heeft. Kinderen regelen het onderling, tenminste hier wel. Daar hebben de ouders bijna niets over te zeggen Mijn dochter mag iedere dag bij iemand spelen na school, of er komt iemand hier, behalve op donderdagmiddag. Dan is ze echt moe. En, ja mijn dochter ging voor ze naar school ging naar gym en zumba. Gewoon omdat ze dat leuk vond. Nu ze naar school gaat merkte ik dat ze liever met een vriendinnetje met haar playmobile manege speelt dan dat ze naar zumba ging, dus zijn we daarmee gestopt. Ze gaat wel dit jaar nog starten met zwemles. Maar goed, ik vind juist dat ze goed weet wie ze is doordat ze zelf veel op pad is naar vriendinnen en door het buiten spelen. Dus door het niet constant bij mama zitten.
Hier op het schoolplein toch wel wat moeders (altijd dezelfden) die gewoon na schooltijd rond lopen met hun kind om te vragen of ze nog bij iemand mogen spelen. En als hun eerste keuze niet kan dan gaan ze naar nr 2, daarna naar nr 3 etc etc. Ik krijg dan wel het idee dat mama het wel heel makkelijk vind als de kinderen uit gaan spelen. Hier vind ik het op maan-, dins-, donder-, en vrijdag niet nodig. Ze komen dan om 15.15 uur uit school, rond 15.45 uur zijn we thuis en om 17 uur zitten we aan tafel voor de maaltijd. Dat uurtje wat er dan nog over is kunnen ze lekker op straat spelen maar echt klasgenoten (die dan veelal ook weer thuisgebracht moeten worden) doen we op die dagen niet