Hey dames, ik zou graag even jullie meningen horen. ik heb nu een zoontje van bijna 1 jaar oud. en vind het heel erg moeilijk om dus een keus te nemen of ik nu bij deze zwangerschap een nekplooimeting laat doen. ik weet van mij en mijn vriend dat we het niet zouden kunnen als ons tweede kindje down syndroom zou hebben omdat we bang zijn dan geen aandacht meer voor quintes te hebben. en ja hij is een gezond kindje moet ik die opzadelen met een niet gezond kindje want hij moet daar voor minder aandacht accepteren en meer alleen doen want hij heeft minder zorg nodig. en hij gaat automatisch natuurlijk de zorgen van een niet gezond kindje mee krijgen. nu vinden sommige mensen dat ik dus kortzichtig en egoistisch ben als ik kies om een kindje met down syndroom te laten weg halen. graag jullie meningen zonder discussies aub liefs stephanie
Ik heb hetzelfde als jou. Mijn vriend en ik twijfelen ook heel erg om (wanneer ik 13 weken ben) de nekplooimeting te laten doen. Wij twijfelen ook aan onszelf wat betreft de opvoeding van een kindje met het down syndroom (Extra medische kosten/Aandacht etc). Ik ben trouwens ook heel voorzichtig altijd met deze uitspraak omdat er heel veel mensen zijn die deze mening niet delen. Ik kan je dus eigenlijk niet zo goed helpen omdat ik in dezelfde situatie zit. Heel veel succes!
Dankjewel Ja klopt niet iedereen accepteert die mening maar vind dat ik er goed over moet nadenken of t kindje dan wel de zorg kan krijgen die het nodig heeft. Fijn om te horen dat ik niet de enige ben.
weetje.. mijn eerste kindje is een zorgenkindje en heeft heel veel aandacht nodig.. maar dat is voor ons geen reden om niet voor een brusje te gaan.. dus om nou te zeggen dat je niet een kindje wilt wat zorgen nodig heeft... sorry vind ik een beetje gek persoonlijk.
dus volgens jou woorden doe ik het ons tweede kindje ( hopelijk gezond ) de zorgen een dergelijke aan van ons eerste kindje...
Aloha ik wil dat zeker niet zeggen. Ik ben bang dat dat bij ons zo is niet bij andere. Misschien ben ik er niet sterk genoeg voor maar iemand anders wel. Snap je? Hoop dat ik je niet kwets dat wil ik zeker niet
Oke.. maar jullie achten jullie zelf als ouders en gezin zijnde, dus niet sterk genoeg om de zorgen van een kindje te dragen die niet compleet gezond is?
Oke is die zo erg dan? Ik heb dit niet geopend om iemand te kwetsen of discussies en dit is hoe ik t nu voel. Misschien topic maar sluiten beter.
Nou, als je het perse wilt weten. IK VIND het PERSOONLIJK niet kunnen dat je voor een tweede kindje gaat wat je niet de zorg en kracht kan bieden mocht het anders dan gezond geboren word. Mijn mening nogmaals.
Eens met aloha Onze 2e dochter* had een zware hartafwijking, onze oudste was 3 toen ze geboren werd. Tuurlijk was het wennen voor haar, maar ze wist niet beter. Heeft ze aandacht te kort gehad? Nee absoluut niet. Stel, dat al jou echo's enz goed zijn, je kindje blijkt bv zuurstof gebrek gehad te hebben of een (zware) gedragsstoornis. Of een afwijking die niet gezien is tijdens de echo's (gebeurd nog wel is).. wat doe je dan??
Precies wat chantal en aloha zeggen. En combitest zegt helemaal niets over de uiteindelijke gezondheid van je kind. Het kan altijd fout zijn. Als je vind dat je het niet aankan moet je niet meerdere kinderen willen. En wat als je zoontje nu een handicap oploopt? Dan kan je het toch ook?
Wij hebben bij beide zwangerschappen de nekplooimeting gedaan. Gewoon omdat we zoveel mogelijk willen weten. Je kunt hem toch zowiezo laten doen en daarna verder kijken? Want dat is je vraag, toch? Niet de mening van anderen ivm gezonde/en niet gezonde kindjes
Ik ben het eens met Siren84.' Ik heb het idee dat Aloha de vraag van TS onnodig op zichzelf betrekt. Jammer, TS stelt gewoon een vraag. Wij hebben voor de combinatietest gekozen omdat we wisten dat bij een slechte kansberekening wij voor vervolgonderzoek zouden kiezen. Ook hebben we besproken dat bij bepaalde afwijkingen we de zwangerschap zouden laten afbreken. Dat is onze persoonlijke keuze en niemand kan daar over oordelen.
Ik wil even benadrukken dat ik niemand bekrititseer die een nekplooimeting doet of heeft gedaan, maar de argumenten erachter zijn wellicht wat anders dan bij ts in dit geval. Ik vind afbreken van een zwangerschap ook absoluut niet iets om over te veroordelen, en wil dat ook zeer zeker niet zo laten overkomen. En nogmaals, het is mijn mening. Maar als antwoord op de vraag nekplooimeting ja of nee? Ja als je er goede argumenten voor hebt en of artsen het verstandig vinden of je tot een risicogroep behoort etc en tot verder onderzoek bereidt bent, met enkel een verhoogde kans als uitslag en er vervolgens niets mee doen, schiet je niets op in mijn ogen.
@Aloha: ik bedoelde het niet als aanval, maar ik begrijp door je toelichting nu wel beter wat je bedoelt.