Je kind niet laten mee doen met schoolactiviteit?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Feye, 27 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.383
    113
    Nou, gelukkig maar. Vind het ook heel vreemd dat je niet weet waar je kind naar toe gaat op schoolreis. Ongelooflijk dat ze dit zo al 20 jaar deden blijkbaar.
    Daarbij, voorpret is ook ontzettend leuk en die hebben de kinderen dan toch helemaal niet?

Syane vindt dit leuk.
  2. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.383
    113
    Ondanks dat er misschien een legitieme reden voor is, vind ik dit wel heel sneu klinken. Zo’n kind valt dan toch volledig buiten de groep? Kan volgende week nergens over meepraten. Kamp hoort ook echt bij groep 8.
    Mijn dochter gaat volgend schooljaar naar groep 8 en hier gaan ze al in de tweede schoolweek op kamp. Alhoewel ze het ook best wel spannend vindt, verheugt ze zich er ook enorm op.
    Het kamp is (bij ons op school) ook bedoeld als een soort teambuilding en als er dan 1 kind niet mee gaat, dan heb je dus eigenlijk al een ‘probleem’ (beetje groot woord misschien maar toch). Zeker komend jaar is dat belangrijk want groep 8 gaat gevormd worden uit 2 halve 7s uit combinatieklassen (nu een 6/7 en 7/8). Wel fijn dat ze dan meteen aan het begin van het schooljaar wat aan groepsvorming gaan doen.

3. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Vorige week was het zomerfeest. Dit was na schooltijd en er werd van ons verwacht dat we voor 5 euro een kaart kochten om spelletjes mee te doen en wat lekkers te halen. Dit staat mij ontzettend tegen; ten eerste was niet duidelijk wat er met het opgehaalde geld ging gebeuren en ten tweede vind ik het vreemd om zo'n bedrag te vragen als een soort van entree! Anders mocht je niet deelnemen, met niets! Als ze nu voor 1 euro een spelletjeskaart ha dden gedaan en een euro voor eten/drinken dan heb je zelf nog de keuze! Wij zijn dus ook niet geweest!

Syane vindt dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Zitten er in al die jaren ook geen kinderen met ADHD of ASS op die school. Want ongeacht wat ik er van zou vinden. Mijn kinderen zouden er niet over piekeren om die bus in te stappen. Die gingen die ochtend echt niet naar school als ze niet wisten hoe of wat.

Syane vindt dit leuk.
  5. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Dat zou ik zelf niet eens doen. Ik vind het echt een belachelijke aanpak en mijn kinderen gaan dan echt niet mee.

Syane, Lieke1989 en tuc vinden dit leuk.
  6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Toen mijn dochter op het kdv zat begon de gekte hier in het dorp. Ze wilde met alle 2 en 3 jarigen op schoolreis naar Blijdorp. Met zo’n gele Amerikaanse bus, zonder gordels en autostoeltjes.... mijn dochter mocht echt niet mee en meer ouders vonden dit raar. Uiteindelijk waren er maar weinig kindjes die meegingen. Kinderdagverblijf en schoolreis?! Is toch raar?

Groep 1 en 2 deden vorig jaar spelletjes op het strand (vlakbij dus) en dit jaar gingen ze met de bus naar Blijdorp. En ik mocht mee als klassenmoeder, vond ik toch wel fijn.
    Ik zou er wel moeite mee hebben als ze naar de Efteling ofzo (een uur hiervandaan) zou gaan, maar ik zou haar wel laten gaan.

7. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Het strand vind ik dan weer niets voor die kleintjes. Doodeng met dat water in de buurt

Peppabig, Lieke1989 en Janna vinden dit leuk.
  8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Geloof er geen zak van, zullen vast vaker ouders wat van gezegd hebben, waar ze gewoon niets mee gedaan hebben.
    Ik wil weten waar mijn kind is en ik wil weten of ik dat een goed idee vindt, wat ik het aan moet trekken (overdekt, buiten?) etc.

Syane en Lieke1989 vinden dit leuk.
  9. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.956
    1.293
    113
    Ach wat sneu zeg en wat belachelijk van school. Snap niet hoe ze het verzinnen.

Hier altijd meegedaan, ze kiezen dan ook activiteiten uit dat bij de leeftijd past. Lijkt me ook niet meer als normaal, maar als ik soms lees toch niet vanzelfsprekend. De Efteling voor een kleuteruitje zou ik ook niet blij mee zijn.

En het verhaal van ts (de link) ik begrijp niet dat er ouders zijn die hun kinderen aan zoiets mee laten doen.

10. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Nou dingen die gevaarlijk kunnen zijn zou ik niet goed vinden: met kleuters naar het zwembad/ water, vuurspringen. Dochter zat 2 mnd op school toen ze op schoolreis gingen, ik vond het niet heel fijn, maar haar wel katen gaan en ze heeft een super dag gehad. De juf had de nieuwste kinderen en ik vertrouw de juf. Daarom had ik ze ook mee naar de Efteling laten gaan als kleuter. Juf was waarschijnlijk naar het sprookjesbos gegaan en naar de speeltuin.

Met het mooie weer zijn ze met de hoogste klassen naar het zwembad geweest, de andere klassen speelden op het schoolplein. Mijn zoon vond het erg jammer, maar er zijn in gr4 ook nog kinderen zonder zwemdiploma's en ik vind dat de school dat goed regelt.

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Heg strand hier is heeeeeel breed (250 meter lees ik net) Ze zitten echt niet zo bij het water. En er waten dan ook heel veel ouders bij.

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Het zoontje van een vriendin is een paar jaar geleden ook niet meegegaan om die reden, hij heeft ASS. Hij doet ook noet mee met de Koningsspelen die op een sportveld verderop in de stad zijn.

13. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Nogal overdreven. Maar ik zou mijn kind denk ik wel laten gaan. (En aanmelden als hulpouder)

Hier gaat de onderbouw naar een speeltuin en vanaf groep 4 naar een pretpark. Prima geregeld en altijd met ruim voldoende ouders/leerkrachten.

Ik zal bij deze school ook niet snel niet meedoen met activiteiten. Ook sporten met heet weer moet gewoon kunnen. Prima moment om te leren omgaan met warmte. Water, zonnebrand en petje op. Moet er wel iemand in de buurt zijn die in de gaten houd of ze genoeg drinken en de mogelijkheid om lekker af te koelen.

14. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik was al pissed toen ze me niet wilden vertellen waar mijn vrijgezellen feestje zou zijn. Dus nee.... Dat zouden mij kinderen ook echt niet fijn vinden. Die willen precies weten waar ze aan toe zijn. En dan hebben die nog niet eens een label.

15. Melief

Melief Niet meer actief

Mijn dochter heeft in april met sportdag een zonnesteek opgelopen. Ze heeft de dag erna 12 uur lang non stop overgegeven en is daarna nog een dag of 5 behoorlijk ziek geweest. Ik was net een dag uit het ziekenhuis na de keizersnede, echt geweldige timing :(

Onlangs was er een schoolfeest in een grote speeltuin op een half uur rijden. Ik heb haar deze keer niet mee laten gaan.

16. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Snap ik helemaal!

17. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik ben blij te lezen dat jullie je kind niet mee laten gaan als je niet weet waarheen.
    Dan weet ik tenminste dat ik geen zeur ben. Ik heb de andere ouders nog niet gesproken dus geen idee hoe zij erin staan...
    Ik dacht het nooit mee te maken, want mijn kind zit op speciaal onderwijs, dus dan verwacht je toch alle duidelijkheid... Komen ze er van de week toch mee aan...
    Met auto vervoeren (bij navraag zeiden ze dat ze een stoeltje hebben die hij kan gebruiken...) en zwemkleding mee maar ze weten nog niet waarheen... Stond eigenlijk in de mail verrassingsuitje, maar ik wou weten waarheen, maar dat weten ze niet.
    Nu moet ik wel toestemming geven om te vervoeren binnen een paar dagen, maar ik ga dat niet geven als ik niet weet waarheen..
    Mijn zoontje denkt nu dat er gewoon school is, maar dat is dus alleen bij slecht weer (er is dus ook geen zekerheid of ze iets doen, daarom mogen de kinderen nog niets weten vanwege teleurstelling), maar hij weet al wel dat alle juffen er zullen zijn... Dus hij kijkt al erg naar de dag uit.
    Dan ben ik dadelijk de boosdoener als ik kan uitleggen dat hij niet mee mag...
    Ik hoop zo dat ze nog gauw vertellen hoe en wat, dan kan ik hem tenminste duidelijk maken wat de echte planning is..

18. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Het gedoe nu vooraf zijn. Nu duidelijk eisen waarheen ze gaan en uitleggen waarom.het belangrijk is om te weten. Zeker bij speciaal onderwijs is dat extra belangrijk,zowel voor jou als voor je zoontje. En ook duidelijk aangeven dat je zoon die dag niet naar school komt als je van te voren niet weet waarheen.
    Mijn dochter zit op het reguliere onderwijs maar een verrassingsuitje geeft haar alleen maar negatieve stress. We moeten haar echt even voorbereiden op wat komen gaat zodat ongeveer weet wat ze kan verwachten.
    Spanning om iets leuks is goed ,stress niet. En het weer is een raar excuus. Het blijft de komende 2 weken droog en warm.
    Ik zou trouwens dus geen toestemming geven zonder een bestemming. Voor het zelfde geld gaan ze bij een meertje zwemmen of zo en dat zou ik echt eerst willen weten.

19. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ja ik heb straks een gesprek op school en wil dat ook nogmaals aangeven. Ik wil inderdaad gewoon duidelijkheid en zorgen dat mijn zoontje niet uitkijkt naar iets wat niet gaat komen... Ben benieuwd wat ze gaan zeggen..

20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Omgaan met warmte is juist kinderen beschermen ertegen.

In warme landen hebben ze niet voor niks 2 maanden vrij in de zomer en houden ze kinderen tussen 12 en 16h binnen.

In 'koudere' landen leert men juist slecht/niet hoe te handelen met heet weer, met alle gevolgen van dien.

Caithy en Riverdale87 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina