Je kind niet laten mee doen met schoolactiviteit?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Feye, 27 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Klopt. Maar in die warmere landen is het in de middag ruim boven 35 graden. Dat is hier toch behoorlijk zeldzaam.

Hier beginnen we veel te vlug al te roepen dat het te heet is. Terwijl met een extra flesje water, wat extra pauze en wat waterspelletjes om af te koelen de meeste sportevenementen prima door kunnen gaan.

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Even jullie mening gevraagd:
    Met de BSO wordt er een rondvaart gedaan door de grachten in de stad. Tussen de 10 en 15 kinderen die tussen de 4 en 10 jaar oud zijn. Er gaan 2 leidsters mee en zwemvesten zijn aanwezig.
    Ik twijfelde eerst of ik zoontje (bijna 5) mee wilde laten gaan, met name omdat ze me nog al moeilijk aan keken toen ik gister vroeg hoe het georganiseerd was en niet duidelijk of er zwemvesten zouden zijn. Ik kreeg wel de opmerking: maar de leidsters kunnen wel allemaal zwemmen :confused:
    Nou was dat geen vaste kracht en vanmorgen gaf de vaste pm-er wel aan dat er zwemvesten waren voor de kinderen en die snapte mijn vraag dus wel. Toch vind ik het nog wel spannend.
    Zouden jullie kinderen mee mogen?

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Aan een zwemvest heb je niks. Dan kan je kind nog met zn gezicht in het water stil komen te liggen. Een reddingsvest heb je meer aan.
    Mij lijkt het niks. Tot mijn kind een zwemdiploma heeft, heb ik liever niet dat ik er niet bij ben met iets met water. Je leest nu zoveel over kindjes die verdronken zijn. Zonder diploma vind ik 1 op 1 bij water.

4. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik ben het hier mee eens. Water vind ik doodeng en ik zou dat niet goed vinden. Mijn zoontje is ook niet bang en springt zo een diep bad in dus die zie ik rustig langs de kant lopen van zo’n boot.

Syane en Liekje81 vinden dit leuk.
  5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Dank voor jullie mening.
    Eerlijk gezegd weet ik niet meer of het om zwem- of reddingsvesten ging.
    Hij is wel mee gegaan, maar echt lekker zit het me niet. En dat vind ik weer ontzettend stom van mezelf, want waarom heb ik hem dan mee laten gaan?
    Ben blij als ik 'm straks weer ophaal.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja is dubbel he. Je wil ook weer niet dat ze als enige niet meegaan ofzo, voel je je weer een zeur. Aan de andere kant zit het je gewoon niet lekker. Snap je helemaal.
    Hopelijk is ie inmiddels weer veilig thuis!

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Het klinkt een beetje naief, dat vuurspringen (katoen fikt ook prima). Ik zou er zelf meer van willen weten / evt. aanpassingen kunnen doen voor ik toestemming zou geven.

8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Hij vond het fantastisch. Uiteindelijk waren ze maar met 5 kinderen en 2 leidsters, dus de groep was te overzien.

Syane en Liekje81 vinden dit leuk.
  9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Niet alles gelezen, reageer alleen op openingspost: mijn zoon gaat al jaren niet mee op schoolreisje en we zijn selectief met bepaalde schoolactiviteiten, grote vieringen slaat hij ook vaak over. Reden: hij kan het niet aan, vanwege van ASS. Hij is ook altijd erg opgelucht en blij als hij niet hoeft te gaan.
    Persoonlijk vind ik dat ze veel drukke, 'grote' dingen ondernemen waarvan ik denk: serieus? Met deze groep (kwetsbare) kinderen (ZMLK school)?? Maar goed, mijn zoon is ook geen 'gemiddelde' leerling daar dus tja...

Ik heb bij mijn dochters op school nog geen 'ongeschikte' activiteiten ontdekt, zijn eigenlijk altijd wel passend en goed georganiseerd.

Deel Deze Pagina