Wat ik me eigen afvroeg en waar ik zelf een beetje mee zit, wij wonen nu in een appartementencomplex in een allochtonenbuurt. We wonen er nu 1.5 jaar en hebben het op zich erg naar ons zin. We hebben veel ruimte en eigenlijk een schitterend huisje, maar ik heb altijd gezegd na 4-5 jaar wil ik hier weg en in een rijtjeshuis gaan wonen in een leuke buurt met een tuin enzo. Ook natuurlijk vanwege de kleine die nu in aankomst is Maar omdat mn vriendin straks nog maar een paar dagen gaat werken en omdat alles gewoon megaduur is geworden denk ik dat we dat gewoon niet kunnen betalen... En dat we hier nog wel een tijdje zitten. Hoe is dat met jullie? wij wonen maar 1 hoog en er zijn wel speeltuintjes in de buurt we zijn opzich erg tevreden met ons appartement en de kosten zijn redelijk, alleen de buurt is zeg maar wat minder... maar wat zouden jullie doen? en zijn er mensen die in dezelfde situatie zitten? Want alleen buiten spelen zie ik nu niet echt zitten
Zelf wonen we in een dorp met een huis en een tuin ik zou niet in een stad op een flat willen wonen...maar het is niet zielig voor je kind hoor!...het is maar net wat je gewent bent en er wonen zo veel meer mensen in een flat...eigenlijk is het een luxeprobleem want je kind wordt even goed wel gelukkig en de eerste paar jaar mogen ze toch niet alleen buiten spelen.....maar als je droom een huis met een tuin is kan het natuurlijk geen kwaad op je alvast te orienteren succes
der zijn mega kids opgegroeid op een flat het is maar net wat je als kind gewend bent en waarom zielig? het heeft toch een gezellig heenkomen nee ik zou het niet zielig vinden dat een kind op een flat opgroeid waarom? met hem/haar zo velen kijk wij wilde weg van de flat omdat wij ruimte te kort hadden (slaapkamer) en dat we geen lift hadden dus 6 trappen moesten lopen maar we zijn niet weggegaan omdat ik het zielig vond voor me kids om op te groeien in een flat meer de toedracht eromheen
zielig vind ik het niet. zoals al eerder gezegt is er wonen honderden kinderen in een flat. en idd de eerste jaren spelen ze ook niet echt buiten. wij zelf wonen in een boven woning dus op 1 hoog. bij ons kan die kleine ook niet alleen buiten spelen maar het is niet anders als je het financieel niet red om te gaan verhuizen houd het toch op. wij willen ook het liefst in een rijtjes huis wonen maar dat komt nog wel.
Wij woonden voorheen ook in een flat en wilden verhuizen omdat we maar 2 kamers hadden. Hadden we een groter huis gehad dan waren we niet verhuisd. Er zijn overal speeltuinen dus je kan altijd met je kind naar buiten en zolang je de deur dicht kan trekken achter je als je je huis ingaat zou het me niet zoveel kunnen schelen waar ik woon als ik maar een fijn thuis heb.
Ik woon in een soortgelijke buurt als jij, en wij hebben zodra ik zwanger raakte een huis gekocht in een andere wijk, waar we later deze maand zullen intrekken. Ik weet niet hoe het er precies aan toegaat in jouw wijk maar waar wij zitten weet men niet zo goed dat publieke ruimte beneden, en de lift, geen openbaar toilet is. Ook hebben ze niet door dat die ruimte geen vuilnisbelt is. Een bordje met een pijl die wijst naar de container ruimte, snappen ze niet en ze zetten doodleuk de stinkende vuilniszakken bij dat bordje neer. De lift zelf stinkt ook vaak zo erg dat ik liever met de trap ga, ook al woon ik 6 hoog. Oh en als je overstuur bent in deze wijk, gooi je toch gewoon een brandend matras naar beneden? Moet kunnen toch? De politie komt hier ook zeer regelmatig langs. Nou ja, voor mij was dat een reden om pertinent te stellen dat ik in deze wijk geen kinderen zal laten opgroeien, ook al lopen er veel kinderen rond. Ik hoop dat het er bij jou in de buurt wat beter aan toegaat. En zolang je met de kinderen naar buiten gaat om te spelen en ze niet (zoals mijn buren) elke dag zowel 's winters als 'zomers op de galerij laat spelen, want dat vind ik persoonlijk dus wel zielig. (en het bezorgt overlast als ze 10 cm bij je raam vandaan staan te schreeuwen) Maar op zich; het wonen in een flat is helemaal niet zielig, imo. Ik heb zelf vanaf m'n 12e in een flat gewoond en er met veel plezier geleefd.
Wij woonden tot een jaar geleden ook in een flat. Onze oudste heeft daar nooit 'last' van gehad hoor, omdat ze toch nog te klein wasom alleen naar buiten te gaan vonden wij. We gingen gewoon wat vaker samen naar het speeltuintje in de buurt. Nu is ze 6 en wonen wij in een rijtjeshuis in een woonerf mét een speeltuintje voor de deur en kan ze lekker alleen naar buiten om te spelen. Als de jongste wil buiten spelen ga ik wel met haar mee, zij is nog maar 2
Nee helemaal niet zielig. Mijn moeder is in de binnenstad opgegroeit met haar 4 broers en zusters. Boven de winkel. Ze hadden een boot en dus eigenlijk elk weekend in de natuur. Als ze ouder zijn( 4 jaar en ouder) kan een tuin makkelijk zijn. Dan kunnen ze buiten spelen, alleen, of in een badje met warm weer. Maar daar moet je ook steeds op letten. Maar volgens mij( ligt aan het kind) kunnen ze vanaf 6 a 7 jaar prima alleen in de buurt spelen( wel binnen een bepaalde straal van het huis.) Wij zijn net verhuisd van een maisionette naar dit huisje met tuin. Ik moet helemaal wennen dat ik een tuin heb. Ik ben er amper en ik heb er in de zomer misschien in totaal 3 uurtjes gezeten. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik mis mijn leuke bovenwoning zonder tuin, Ik vind het dus helemaal niet zielig. Je kunt het prima compenseren door naar een park, bos, boot of kinderboerderij te gaan.
Ik woon in een maisonette op 1 hoog. Ik zou hier ook best een kind willen grootbrengen, hoor. Vrienden van me wonen op 8 hoog en hebben 3 kinderen. Een vriendin heeft een huis met tuin en een kleine. Nou, ik merk echt geen verschil hoor tussen de kinderen. Ik denk echter dat het er ook vanaf hangt wat er in de buurt gebeurd. Alleen buiten spelen doen ze ook de eerste jaren nog niet. Ik zou me hier niet te veel zorgen over maken.
herken je verhaal heel goed. wij wonen ook in een flat 3 hoog. alleen hebben wij er wel voor gekozen om de flat te verkopen. niet omdat we de uk niet op de flat willen groot brengen maar omdat we het verkopen al enige tijd uit stelde. maar er is helemaal niets mis met kinderen op een flat. maak je er maar niet druk om komt vanzelf wel een oplossing voor het buitenspelen. groetjes susanne
Wij wonen 1 hoog (met verder niemand boven ons) en we hebben 3 slaapkamers en 1 kind. Prima toch? Het belangrijkste is een warm nestje voor je kind, niet een groot nest ! Ik ben zelf ook opgegroeid zonder tuin, wij woonden boven de zaak van mijn ouders en ik heb er niet onder geleden hoor ! Enne, hier ook een allochtonen buurt, maar hartstikke gezellig. Liefs Ilja
Op zich vind ik ook dat een flat niet zielig is. In grote steden zjin er bijna alleen maar flats en appartementen. Als de buurt heel slecht is, wat MarieLize zegt, dan vind ik het wel sneu. Ik heb namelijk zelf ook in een buurt gewoont, waar ik zelf 's avonds niet eens over straat kon. Ook bij ons werd de portiek gebruikt als vuilnisbelt. Regelmatig liepen er muizen of was er een maden/vliegen plaag. Daarnaast stonden ze buiten op de auto's te snuiven, nadat ze bij onze buurman langs waren geweest. Er zat er zelfs 1 te spuiten op de trap. In zo'n geval kan je kind dus nooit alleen buiten gaan spelen, want dat was veel te gevaarlijk.
Vroeger zelf ook vaak op een flat gewoond als kind zijnde en er was genoeg te doen op de gallerij met andere kindjes. Dus een kind vermaakt zich evengoed wel, hoor!
Ik woon ook in zo'n buurt... op twee hoog zonder lift. Wij hebben een huis gekocht, want ik wilde hier echt niet blijven. In een mooie,rustige wijk, niet zoals hier waar elke week wel een arrestatie voor de deur gebeurt en de hangjongeren en dealers ons portiek ideaal vinden Daarbij vond ik ook de flat veel te klein. Nu hebben we een huis met een grote tuin, drie slaapkamers en een mooie grote woonkamer en keuken. Ideaal. Nog ff en we mogen erin
O ja nog ff over zielig of niet. Zielig vind ik het niet. Maar ik woon toch liever in een iets rustiger buurt met kinderen en jonge stellen.
Wil toch even kwijt dat wonen in een allochtone wijk ook voordelen kent. Vaak zijn het gastvrijere mensen dan Nederlanders. En wordt er ook beter op elkaar gelet.
mijn man weet niet beter die heeft eigenlijk altijd op een flat gewoont en opgegroeit met ouders en zusje ...kan ook bijna niet anders in A`dam hij kreeg op zijn 27e pas een huis ...hij heeft een geweldige jeugd gehad in een flat .. toen ik alleen kwam te staan met 2 kids zijn ook wij naar een flat gegaan ..ze waren destijds 10 en 8 jaar ...zij hebben een reuze tijd gehad .. dus zielig ? ...NEE
ik woonde eerst ook in een flat maar op een gegeven moment met de 4de zijn we toch naar een eengezinswoning verhuisd, en heb er eigenlijk best spijt van, niet qua het huis maar deze straat is zooooooooooo KUT , terwijl dit een nieuwbouwhuis is , de woningbouw propt alles er maar gewoon in
Ik heb ook nooit problemen met de allochtonen gehad, op 1 gezin na, t zijn die lompe boeren die zich niet normaal kunnen gedragen vaak , vooral als ze naast allochtonen wonen...