Kdv vraag

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Anna1978, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Onze dochter gaat binnenkort naar de creche, ik ben alleen nog niet uit de dagen. We kunnen kiezen voor een maandag en een vrijdag of uit een donderdag en een vrijdag. Wat zal beter zijn voor ons meisje?

edit moderator: vraag verplaatst. Graag kijken waar je iets het beste kunt plaatsen. ;)

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik zou gaan voor de maandag en de vrijdag. dan zit er elke keer een paar dagen tussen dat ze lekker thuis is, is volgens mij best inspannend een dag op het kdv.

Groetjes, Miranda

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben ook de maandag en de vrijdag en dat bevalt heel goed! Eva gaat vanaf dat ze 5 maanden is naar het kdv.

4. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    maandag en vrijdag. Dan hoef je haar geen 2 dagen achtereen weg te brengen.....

5. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ok gaan we daarvoor! dank je wel.
    Eigenlijk wilde we maandag en woensdag maaja we zijn natuurlijk veels te laat omdat ik er iedere keer niet aan wilde maar nu lijkt het me toch de beste oplossing....

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik werk op een kdv, en zou dus zelf totaal niet voor maandag en vrijdag kiezen!
    Wij zien heel veel dat deze kindjes veel langer moeten wennen, en ook dat het wennen blijft. Als je 2 dagen achtereen doet zitten ze 2 dagen in hetzelfde ritme, en dat scheelt.
    Maar ik zou ook kijken naar je eigen behoeften! hahaha

kus miek

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Quinn gaat de maandag en dinsdag en dat lijkt hij heel prettig te vinden 2 dagen achter elkaar.
    Denk dat het voor een kind veel onrustiger is als er zoveel dagen tussen zitten.

8. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Mmmm ok we gaan het nog even aakijken. Al die lastige keuzes.....

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Dat wilde ik ook net zeggen, ze krijgen eerder een 'kdv-ritme' als ze twee dagen achter elkaar gaan.

Maar voor die andere optie is natuurlijk ook iets te zeggen, dat ze tussendoor bij kan komen dan... Moeilijk!

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ze kunnen wel in het ritme komen, maar als ze weinig slapen of onrustig zijn op het kdv is je kindje na die 2 dagen echt kapot.

Ik zou voor de ma en vr gaan

11. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

18 jan 2008
    153
    0
    0
    Nadeel van donderdag en vrijdag lijkt me dat je kind echt kapot is op zaterdag en je dan zeker niks meer kan doen....
    Wij doen maandag/donderdag, vind ik ideaal.

12. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Nou, dat valt wel mee, hoor. Hier woensdag, donderdag en vrijdag, en is in het weekend gewoon vrolijk!

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik denk dat het ook heel erg afhankelijk is van je kindje. De ene kan er wel tegen en de andere niet.

Louise gaat 1,5 dag. Op dinsdag de hele dag en op vrijdag alleen de ochtend. Gelukkig werkt dat hier prima. Hopelijk vind je een passende oplossing voor julliezelf en voor Nena (prachtige naam trouwens!)

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    tja... en het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe je het met je werk kunt regelen! en bovendien: het klinkt nog ver van je bed, maar met het ook op de toekomst kan het heel fijn zijn om niet op woensdag en vrijdag te werken ;)

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik denk eerlijk gezegd dat het voor het kindje niet veel uitmaakt.. Is voor beide opties wel wat te zeggen.

16. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Mijn meisje gaat 4 dagen naar het kdv, en al vanaf ruim 3 maanden oud. Ze weet niet beter en voelt zich er helemaal thuis hoor. In het begin ging ze 3 dagen achter elkaar ivm beschikbaarheid, en dat was wel zwaarder voor ze. Nu gaat ze 2x 2 dagen, niet op de woensdag, en dat gaat perfect. Ze slaapt er wel iets minder als thuis, er is ook zo veel leuks te zien en te beleven! Maar op de woensdag is ze samen met mij lekker thuis en is het lekker relaxen..

Ik zou in dit geval misschien ook wel kiezen voor de donderdag en vrijdag. Twee dagen achte elkaar ivm ritme. Ik zie namelijk wel dat kindjes op ons dagverblijf die maar 1 of 2 dagen komen, meer moeite hebben om zich aan te passen, omdat het toch anders is als thuis. Als ze twee dagen achter elkaar gaan, is het niet elkens steeds weer wennen voor ze, denk ik.
    De vrijdag is bij ons het het kdv ook altijd wel een rustige dag, dan zijn er doorgaans minder kindjes, net als op de woensdag, omdat dat veel mama's ook hun parttime dag hebben.

17. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Nou ik was meer voorstander van do-vrij en mijn man van ma- vrijdag en hij heeft "gewonnen"
    We hebben de afsraak dat we het even aankijken, zij zeiden dat het per kindje verschilt wat prettiger zal zijn.
    Vrijdag intake en dan 1 december haar eerste dag, Mama heeft het er best een beetje moeilijk mee :confused:

Deel Deze Pagina