Mijn dochter is 2,4 jaar en sinds gisteren wijst ze af en toe naar haar onderkant en zegt ze pijn als ik moet plassen. Zou ze een blaasontstekking hebben? Bij haar weet je het maar nooit of het echt is. Ze is ook nog zo klein natuurlijk. Maar ze kan al heel goed praten en mijn moeder vraagt dan verder terwijl mijn dochter dit dan alleen maar leuk vindt. Gisteren wees ze weer naar beneden en zei ze pijn. Toen zei ik: heb je hier pijn en ik wees naar haar knie. Zegt ze ook ja, en toen ik haar dikke teen aanwees had ze daar ook pijn. Dus ja.... Zijn er nog meer symptonen voor een blaasontsteking of zou het misschien wat anders kunnen zijn?
Huilt ze ook als plast? Heeft ze koorts? Dat waren namelijk wel de symptonen die mijn dochter had toen ze een blaasontsteking had. Maar ik ben natuurlijk geen dokter..als je het niet vertrouwd, gewoon de dokter bellen. Je moet dan waarschijnlijk wat urine opvangen en langs brengen, dan kunnen zij heel simpel kijken of het een blaasontsteking is.
Ik zou het idd dan nog even aankijken. Maar bij de geringste twijfel meteen aan de bel trekken hoor! Bij die kleintjes kan een blaasontsteking heel snel overslaan naar een nierbekkenontsteking en dan worden ze echt heel ziek. Niet om je bang te maken..maar waakzaam! Succes!
voor kinderen is het schijnbaar heel erg moeilijk om aan te geven waar ze pijn hebben.En soms hebben ze helemaal directe klachten.Mijn dochter heeft 11x blaasontsteking gehad zonder koorts(juist lage temp) klachten. Ik vond haar luiers alleen heel erg sterk ruiken.Kinderen die met de zindelijkheid bezig zijn hebben zowiezo sneller kans om blaasontsteking.Omdat ze niet altijd even goed leeg plassen en de plas te lang ophouden. Ik zou als ik jouw was gewoon de urine opvangen in eenpotje en er eens aan ruiken het klinkt raar maar vaak ruik je het wel.Want urine met een infectie kan erg sterk ruiken! En als je het niet vertrouwd dan zou ik plaszakjes halen bij de apotheek of de urine opvangen in een potje Bij de apotheek heb je ook speciale potjes waar je de urine in kan doen.Plaszakjes zou ik zelf niet snel voor keizen want dat zit best vervelend.Maar goed soms moet je wat.Ochtend urine wil de huisarts het liefste hebben.Die kan je gewoon s´morgens brengen zonder vante voren te overleggen.De assistentes zullen je vragen naar de klachten.
Mijn zoontje doet dit ook. Hij wijst dan naar zijn luier en zegt pijn, maar dat doet hij ook bij zijn rugje of buikje en vaak als hij iets eng vind. Ik heb wel zijn urine laten controleren en die was schoon, dus kijk het nu maar even aan. Je kunt het altijd even laten controleren voor de zekerheid., maar ik snap wel precies wat je bedoelt, want mijn moeder is net zo. En Jesper vind dan die aandacht leuk en dan zegt hij het vaker lijkt het wel.