Wij willen graag een parasol aanschaffen voor in de achtertuin. Maar we hebben er nog nooit een gekocht en hebben geen idee waar we op moeten letten. Zon draaihendeltje lijkt me wel handig? En knikstand ook? Wat hebben jullie, en wat bevalt wel en wat niet? En wat gaat er snel stuk?
ik vind de draaihendel heel handig, zodat je het niet zelf omhoog hoeft te hijsen. En dat hij groot genoeg is, wij hebben geen knikarm, maar ook niet nodig, omdat die groot genoeg is. En een goeie standaard, ik vind er 1 heel fijn die je met zand of water kan vullen, als je hem dan wil verplaatsen gooi je er wat water uit en dan bijvullen als hij op zn plaats staat, anders kreeg ik het niet zelf voor elkaar en moest ik wachten tot mn vriend thuis was.
Draaihendel is erg makkelijk. En een parasolvoet met wieltjes eronder...dan kun je hem bijna moeiteloos verplaatsen.
Bij veel parasols heb je 4 granieten tegels nodig zodat hij niet om kan waaien, die zitten er nooit standaard bij, maar veel mensen weten niet dat ze er nog bij moeten. De tegels zijn opzich al vrij duur ( bij leenbakker iets van 35 per granieten tegel) let ook op of het doek waterbestendig is en koop er eventueel een universiele afdekhoes bij. Zo eentje bedoel ik waar de granieten tegels bij moeten freepole samos - Google Zoeken
Idd dat ie groot genoeg is en een draaihendeltje is wel handig.. Voor de rest.. phoe.. geen idee heb er gewoon 1 gekocht die ik groot genoeg vond, een hendel had en die ik mooi vond, met een gietijzeren poot..
De parasol die Daantje bedoel vinden wij niet echt handig! Daar moeten inderdaad grote tegels in, en is daardoor moeilijk te verplaatsen.
Hey... ja over die parasol van Daantje zitten we nu te bakkeleien... Want wij hebben een tuin op het zuiden en echt de hele dag de zon. Dan heb je toch niet genoeg aan alleen de draaifunctie? Dan moet je hem toch (al is het maar een metertje) verplaatsen halverwege de dag? met wieltjes klinkt wel erg handig zeg. tupil, heb je hout of metaal? En als je hout hebt moet je dat dan nog onderhouden ofzo?
Die parasolvoet met wieltjes kun je kopen bij de leen bakker. Overigens hebben ze daar ook allerlei parasols, en ze zijn niet echt duur.
hmm wij willen er ook graag een dus ik lees mee! met wieltjes lijkt me ook wel handig voor het verplaatsen ervan, handiger dan die met die tegels in iedergeval! leenbakker dus goeie niet al te dure, oke daar maar eens gaan kijken
Wij hebben een hele simpele: Aluminium (hadden ooit een houten maar was voor mij niet te tillen), met draaihendel inderdaad (die houten moest met zo'n pen en dat werd op den duur echt heel zwaar). Verder hebben wij hem op een vaste plek staan, dus geen wieltjes. Zuslief heeft 1 gehad die van alles kon..wat een onding was dat zeg. Ze hebben hem amper in gebruik gehad. Het ligt aan meerdere dingen; wordt hij vaak verplaatst, moet hij tegen een flinke zucht wind kunnen etc.
dat was tegen mij denk he??? Wij hebben aluminium, hout is echt megazwaar en die moet je meestal zelf hijsen.
ik zou geen zwevende nemen met een beetje wind gaat dat ding alle kanten op en ze zijn bijna niet te verplaatsen omdat je een + voet hebt ik heb gewoon eentje van aluminium met draaihendeltje de voet heb ik er 2 van maar dat is meer luiïgheid. nu hoef ik alleen de parasol over te zetten en de voet kan ik laten staan.
Dit is voor mij een hele belangrijke! Ik heb een dakterras, dus geen enkele beschutting, maar wel enorm veel wind. Van de week is mn kleine (strand)parasolletje omgewaaid en zo van mn terras afgevlogen. Gelukkig liep er niemand beneden, ding kwam op straat terecht, maar ben me rot geschrokken. Ben nu dus op zoek naar een andere parasol, maar die moet wel tegen flinke wind kunnen.
Wij hebben geen parasol meer, want ik vond het een onding. Ik was eindeloos aan het draaien om hem open of dicht te doen. Steeds weer verplaatsen, onhandig opruimen... Ik was het zat. Wij hebben nu een tuinpaviljoen waarvan het dak open of dicht kan. (Tuinpaviljoen Firenze, staat vaak bij Karwei - ook te vinden via Google) Dit ding bevalt mij een stuk beter! Misschien dus ook een idee om mee te nemen in je zoektocht.
tulip hahah sorry was een typefout. Bedankt voor je antwoord. Nou we hebben een aardig beeld inmiddels; Geen zweverig gedoe voor ons een paalmans dus Niet te zwaar, dus wordt aluminium Voet liefst met wieltjes, even kijken nog naar opties en kosten Wij hebben best veel wind nu en dan, is die knikstand dan een extra zwakke plek? Tupp, wow dat ding is gaaf. Maar een beetje erg prijzig...