Je kindje een tuigje of in de buggy?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Colour, 22 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.317
    28.499
    113
    #41 KleineLai, 22 aug 2018
    Laatst bewerkt: 22 aug 2018
    Ik heb een rugzakje met een touwtje.
    Ik loop 100x liever het risico op opmerkingen dan het risico dat hij wegglipt en in een sloot beland.

Ik ben voor tuigjes. Kinderen zijn zo snel!

DastyQueen, Bubblez en Whysteria vinden dit leuk.
  2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.317
    28.499
    113
    Wat een onzin. Mijn kind is 1 dus die kan nog niet leren. Daarnaast heeft het niets te maken met fluwelen handschoenen maar met veiligheid. Sommige kindjes (waaronder de mijne) zijn wegrenners, ze kennen geen gevaar en/of zijn te enthousiast en nieuwsgierig.
    Veiligheid boven alles.

DastyQueen, Oona en Hopsatee vinden dit leuk.
  3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik begrijp het wel.

Een kind in de buggy heeft geen enkele bewegingsvrijheid.
    Aan een tuigje wel, en loop je niet het risico dat je je kindje kwijt raakt.
    Ik liep bijv. Als kind al-tijd weg, constant. Niet omdat ik niet wou luisteren maar gewoon omdat alles zo leuk was. Dus ik had ook een harnasje aan met een riempje eraan om te voorkomen dat mn ouders mij zouden verliezen.

Veiligeheid lijkt mij belangrijker dan wat een ander er van vind.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nou inderdaad.

Tuurlijk ga je je kindje dingen leren.
    Dat ze niet zomaar weg mogen lopen
    Dat ze niet met vreemden mee mogen
    Niet op straat mogen spelen
    Niet zomaar over mogen spelen
    Etc etc

Maar helaas, mijn zoon is nog maar 1.5 jaar oud en helaas worden ze niet perfect geboren met geweldig luisterende oortjes.

Daarom bescherm je je kinderen gevaar.

Hopsatee vindt dit leuk.
  5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    In Engeland was het toen ik klein was al heel normaal. Sterker nog, mijn zusje was een wegloper (oh, wat mooi, daar wil ik heen-kind) en mijn moeder werd op straat aangesproken door een wildvreemde of een tuigje niet een goed idee zou zijn. Mijn moeder heeft bij de eerste de beste Mothercare zo'n ding gekocht. Vond het heerlijk. Kind kon lekker ronddartelen zonder direct onder een auto te liggen als ze iets moois zag.

Als onze kinderen qua leeftijd dichter op elkaar hadden gezeten hadden de jongste twee een tuigje gekregen. De middelste was al een echte Houdini, de jongste is echt eng. Ze is in een halve seconde weg. Gelukkig is ze redelijk voorzichtig, in zoverre ze gaat gewoon op zoek naar een geschikte speelplaats en loopt niet zomaar de straat op zonder doel, maar dan nog is het doodeng. En ik moet mijn aandacht tussen 3 kinderen verdelen, als ik alleen met haar ben is het ook echt niet nodig. Dus wat mij betreft zijn tuigjes een super idee. Ik vind het juist heel kindvriendelijk. Je geeft je kind ruimte met een duidelijke grens. Hartstikke prettig voor kinderen.

Aegyo vindt dit leuk.
  6. Tupps

Tupps Actief lid

7 jul 2018
    301
    82
    28
    Vrouw
    Ook wel eens voor een tuigje gekozen, kinderen vergeten wel eens de regels/grenzen wanneer er iets interessants voorbij komt en de ouders vergeten soms ook even om op het kind te letten! (Je raakt in gesprek, bent in gedachte, ziet iets, kijkt op je telefoon etc etc etc..) en een kind kan in een seconde kwijt zijn..

7. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Als iets niet werkt voor een wegloper probeer je een andere techniek. Aan een riem lopen vind ik echt te raar voor woorden.

En mijn zoon is echt niet een mak schaapje maar hij wist van jongs af aan al de grenzen. Nee is Nee. In ny een relatief gevaarlijke stad qua stoepen en verkeer heb ik nog nooit een kind aan een tuigje gezien. Het is echt hoe je er zelf instaat

8. tuc

tuc Niet meer actief

Want wat voor jouw kind werkt, werkt voor alle kinderen toch?:confused:
    Ik vind het te raar voor woorden om iets bij voorbaat al af te schieten.

DastyQueen en Hopsatee vinden dit leuk.
  9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    Ja. En andere mensen staan er dus in om wel een lijntje/tuigje normaal te (willen) vinden.
    En je zegt het geweldig treffend: als iets niet werkt (loslopen/aan de hand) probeer je een andere techniek (bijv een tuigje)

Goed verwoord!!

10. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik ga rustig met 14 kids uit mijn klas richting het park. De jongsten zijn 2.5 jaar oud en de oudsten 5 jaar oud. En dan lopen we 10 blokken zonder tuigje. allemaal andere kinderen en guess what het kan prima! Duidelijke afspraken maken van te voren en je daar ook aan houden. Elk kind is anders maar ik ben er van overtuigt dat 80 procent opvoeding en houding is. En dat zie ik overal om mij heen (werk en privé)

11. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Mja dat dacht ik ook toen ik mijn oudste kind zag. Hoe kan dat nou dat ze wegrennen en niet luisteren. Echt opvoeding. En toen kreeg ik mijn jongste :rolleyes: onze opvoeding is hetzelfde maar de uitwerking is wat anders :roflmao:

Whysteria, Lieke1989 en tuc vinden dit leuk.
  12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En ik kies er dan voor om mijn vierjarige niet in een buggy te doen - want haar benen kunnen prima lopen, het is niet dat het te ver voor haar is - maar om haar met een kabeltje aan mij vast te maken zodat ik haar niet weer voor een SUV weg moet trekken. Of erger, dat ik een keer te laat ben en ze al onder die SUV ligt. Maar jij weet vast veel beter hoe ik het moet doen :)

Hopsatee, Lieke1989 en tuc vinden dit leuk.
  13. Posh

Posh Niet meer actief

Ik weet niet zo goed wat ik er van vind.
    Hier is het luisteren of in de wagen, ik wil namelijk ook niet dat hij aan spullen gaat zitten in de winkel.
    Ik zou juist denken dat je de grens letterlijk heel groot maakt met een tuigje, want ze kunnen nog wel weglopen, maar beperkt.

14. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Daar zeg je het al. 2,5 jaar oud. Daar kun je al beter mee communiceren dan met een kind
    Van 1-1,5 he :rolleyes: Buiten dat geloof ik nog steeds dat ook bij oudere kinderen veiligheid voor alles gaat maar dat terzijde..

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Aahh goed, dus bij 1 op de 5 is het niet de opvoeding of houding, maar het karakter van het kind?

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier kan ze met polsbandje 1 m van me af lopen, en dan zit er al weerstand op. Dat is echt niet ver.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.632
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb hetzelf nooit gebruikt want hier vonden ze de buggy nooit een probleem en zelf vond ik het altijd makkelijk om mijn zooi aan op te hangen maar als je kind erg van het weglopen is en wordt te groot voor een buggy dan lijkt het mij prima. Pas zag ik ook een moeder met een polsbandje bij haar kind met een snoer eraan, werkt ook prima.

18. Posh

Posh Niet meer actief

Nee dat klopt. Dan is het misschien een opvoedingskeuze(?) die je maakt? Mijn zoon van anderhalf loopt alleen, maar gaat hij weg, dan gaat hij in de wagen.
    Maar misschien leer je een kind met een polsbandje wel juist ook netjes mee te lopen... ik durf het niet te zeggen.

19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Ik denk dat t voor ouders met een wegloopkind een prima uitkomst is hoewel ik er zelf niet voor zou kiezen.

En ik vind t een interessant stukje sluipreclame ;) die tuigjes bestaan al zo lang maar nu hebben een winkel en een dierentuin een dealtje met een website gemaakt om genoemd te worden en is het "nieuws" :rolleyes:

famofthree, DastyQueen en cowgirl80 vinden dit leuk.
  20. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Mijn Teckels zitten in een tuigje XD

Ik vind het zwaar geen gezicht, een kindje in een tuigje, ... maar veiligheid gaat voor ALLES! Dus als je als ouder denkt dat dat nodig is, doen!

Deel Deze Pagina