Je kindje even alleen laten...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ilseroc, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    als ik nog met mijn vriend samen was geweest had ik de hond ook niet weg hoeven doen want dan had ik ook tijd genoeg om lange wandelingen te maken en veel te spelen en veel aandacht te geven zonder dat ik mijn dochter daarvoor alleen hoef te laten maar dat was dus niet het geval dus moest ik keuzes gaan maken.

2. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    ik laat isabella elke maandag en woensdag 10 minuten 'alleen', dan haal ik mn dochter van 5 van school, isabella slaapt standaard van half 11 tot half 1 ga haar dus niet om kwart voor 12 wakker maken omdat ze mee moet, daar heb ik haar, mezelf, de andere dochter en haar ritme alleen maar mee, voor ons geen optie, ze word dan stierlijk vervelend, en de rest hier in huis loopt in het honderd hahah....

ik bel wel altijd mn vriend voor ik wegga en als ik terug ben, als hij niks hoort gaat ie als de wiedeweerga bellen, of als dat niet lukt naar huis ( is nog nooit gebeurd hoor!)

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn man zit regelmatig en soms weken achtereen in het buitenland. Mijn kindje is nooit alleen omdat ik hem overal mee naartoe neem, ik zal wel moeten, heb nl. geen oppas.
    Maar het is jouw keuze en die respecteer ik.

4. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    mijn vriend is 3maanden weg en dan is leah ook af en toe alleen. de honden moeten soms even wachten. en lange wandelingen zit er niet altijd in.
    nu zijn ze bij mijn ouders, omdat ik een paar dagen moet werken en ook 2dagen bij mijn ouders geweest ben. als ik dan thuis kom heb ik geen puf om ze lang uit te laten (ben de laatste dagen nogal moe) en dan is het leuker als ze daar zijn, dan kunnen ze de hele dag rennen en buiten spelen (en binnen in de grote schuur)
    ik ga morgen alles schoonmaken (stofzuigen/dweilen) enzo en dan vrijdagochtend ook naar mijn ouders daar blijf ik tot zondag. dan ga ik om mijn vriend en gaan we samen terug naar huis.
    dus de komende maanden zal leah niet vaak even alleen zijn en de hondjes kunnen weer vaker en langer wandelen.:)

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik probeer het niet te doen maar ontkom er soms niet aan als mijn man 14 uur werkt met mijn dreumes en baby. Het gaat niet om iedere keer de twee kleintjes te pakken want er slaapt er bijna altijd wel één. Daarbij vind ik het minder veilig om mét kinderen om elf uur 's avonds een rondje om te gaan dan zonder. Overigens is mijn man ook altijd op de hoogte en woon ik in een autovrije straat met aan beide kanten huizen zodat er altijd wel iemand iets ziet als er wat met me zou gebeuren. Verder beginnen de uitlaatbosjes/hegjes voor mijn deur dus hoef ik het huis nooit uit het zicht te laten. En met 's middags een grote ronde (mét kinderen) in het park komt hij ook nog lekker aan zijn beweging.

Female: Ik heb maar een paar reacties van de discussie gelezen (ben nog net niet zo gek om 23 pagina's door te worstelen) maar wat ontzettend rot voor je dat je alles alleen moet doen! Getsie! Ik ben superstapel gek op mijn dier maar ik weet toch echt niet zeker dat ik mijn hondje niet naar één van mijn tantes zou brengen als dat me zou gebeuren! (Moet er ook écht niet aan denken dat mijn man ooit bij me weg gaat!). Als het beestje er onder gaat lijden omdat ik lange dagen moet werken etc. denk ik toch echt dat ie bij mijn schoonmoeder of één van mijn tantes terecht zou komen. Moet er niet aan denken dat het beestje amper meer op straat zou komen.

6. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ik laat mijn ventje alleen eventjes alleen in huis als ik voor het huis de hond uitlaat. Dat is een kwestie van 2 minuutjes. Hij ligt in dat geval te slapen in zijn bedje.

7. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Ik zou er geen moeite mee hebben om even weg te gaan als je zeker weet dat ie lekker slaapt, waar ik zelf al wel moeite mee heb is om te douchen (!!!!) als hij wakker is... de box staat beneden en ik vind het toch een eng idee dat ie daar alleen is... stel ik me nu aan? :)

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dat vond/vind ik ook geen fijn idee. Ik nam haar dan mee naar boven en zette haar in haar ledikant (met wat speelgoed), of ik ging samen met haar douchen, of ik wachtte tot ze sliep. (of ik douchte als mijn vriend nog thuis was).

9. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    Ik laat onze jongens ook wel eens alleen als ik mijn dochter naar school moet brengen, want ze slapen smorgens tot 9.30 als ik ze eerder wakker maak dan zijn ze moe en zit ik de hele ochtend met 2 huilerige ventjes, en als ik 4 keer heen en weer moet fietsen naar school met de jongens (fietskar) en ze steeds wakker moet houden daarvoor is niet fijn voor mij en voor hun.

Ik vind rust en regelmaat erg belangrijk en dat kan ik niet bieden als ik ze steeds mee moet slepen, dus briefje op zak en buuf ingelicht, er kan me ook thuis wat overkomen dan is er ook niemand die wat merkt zijn ze ook "alleen"

10. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ik ga zover als mijn babyfoon reikt. Dat betekent wel bij de buuf op de koffie als ze slaapt, maar net niet naar de glasbak :p Als de babyfoon niet meer ontvangt is meestal ook het punt dat het maar een paar minuten is om nog terug te lopen. En ik vind het wel fijn dat ik het huis kan zien voor het geval er brand is ofzo, maar dat is maar een kleine kans natuurlijk. Bij de andere buuf kan ik het huis niet zien, maar ook daar ga ik nog wel eens een bakkie halen 's avonds hoor. Ik hoor toch meteen of er wat is, want mijn meid slaapt heel licht.

11. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

oow ik vind het niet erg om het alleen te doen hoor :D en ik zeg dit ook absoluut niet om medelijden te krijgen maar het was toendertijd gewoon de beste oplossing om een goed huisje voor het beestje te vinden en achteraf gezien weet ik gewoon dat ik een goede keuze gemaakt heb want ik heb een aantal keren in het ziekenhuis gelegen na de geboorte van mijn dochter en het beest is nu gewoon beter af dat weet ik zeker

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik vond het ook een eng idee, vooral omdat ik onder de douche niet zou horen als ze huilen, dus mee de badkamer in. Als ze dan huilen kun je ze nog niet meteen oppakken, maar vaak helpt het al als je lekker tegen ze aan gaat kletsen...

Ik zette bij Jelle altijd het wipstoeltje mee in de badkamer. Een paar speeltjes mee, en mama kon uitgebreid douchen. Nu heb ik Jitte in de wandelwagenbak, anders is ze niet veilig voor Jelle... :) Het scheelt dat ik de douche beneden heb, naast de berging waar de kinderwagen altijd staat, als ik dat ding elke keer naar boven moest slepen, verzon ik ook iets anders...

13. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Mijn meisje kruipt gewoon door de gang en haar kamertje als ik aan het douchen ben. Laat de deur open dus kan de gang zien, alleen als ze naar haan kamertje gaat, zie ik haar niet. Maar die is echt kindveilig ingericht.

Deel Deze Pagina