Je kindje even alleen laten...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ilseroc, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb het nu 2 keer gedaan en ik vind het maarniets!
    Ik ren (serieus rennen..) naar de uitlaat plaats aan de overkant...laat haar plassen en ren weer terug!

Hier is het dus 2 keer voorgekomen omdat mn man dan ineens later thuis zou zijn of juist ineens eerder moest...

Finn heeft KMA...en het heeft even geduurd voordat hij zich wat lekkerder voelde...

Als hij toen dus eindelijk sliep kon ik het niet over mn hart krijgen hem wakker te maken!

Maar ik ben er geen fan van!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij doen het zelf nooit! Al moet ik dus toegeven dat ik Malou en Ruben een keer in de auto voor de Etos heb laten zitten (het was er niet druk, en hoefde alleen even snel wat te ruilen), ieder in hun maxi cosi, beide slapend, raampje op een kiertje open en de deuren op slot, maar toch achteraf het idee gekregen dat ik dat niet meer moest doen, want wat als, wat als, wat als. En dus ook nooit meer gedaan.

Maar kan je niet de kleine savonds in de kinderwagen laten slapen zodat je even samen met de kleine de hond uit kan laten en dat je dan na de wandeltijd van de hond de kleine op bed legt? Zomaar een idee hoor ;)! Vind het overigens wel een veilig idee zoals je dat doet met bellen naar vriend en anders hij naar jou en het inlichten van de buurvrouw (met sleutel) is mi idd ook geen slecht idee ;)!

3. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Je laat de voordeur van je woning open staan terwijl jij niet thuis bent en je kinderen daar liggen te slapen? :(

Jeetje, dat zou ik écht nooit doen. De buurvrouw een sleutel/babfoon geven dat kan ik mij nog voorstellen maar waarom laat je in hemelsnaam je voordeur open staan?

Ik laat mijn zoontje trouwens nooit alleen in huis. Al is de kans op iets nog zo klein, ik wil het risico gewoon niet lopen. Het idee dat er ingebroken wordt, brand uitbreekt of zoiets en ik niet thuis ben, nee liever niet.

De hond uitlaten doe ik ook niet 's avonds. Hij gaat er vlak voordat Liam op bed gaat uit (18.30 ongeveer) en als mijn vriend thuis is gaat hij er rond 23 uur weer uit. Boodschappen doe ik overdag samen met Liam, of wanneer hij bij de opvang is.

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dat heb ik dus ook na die 2 keer...

Vind het eng! Stel je voor! Ik kan bijna mn huis zien...en ben nog geen 5 minuutjes weg...maar toch....vind het maar eng!

Heb vandaag de hond even uitgelaten toen mn vriendin er was...heb gevraagd of ze 15 minuutjes langer wilde blijven en ben even gegaan!

In de auto laten zitten heb ik trouwens nog nooit gedaan...dat vind ik ook zo eng!

5. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik laat ook de hond uit als de kleine op bed ligt en als hij wakker is gaat hij even in de box. Nu moet ik wel zeggen , dat de uitlaatplek recht voor ons is, mijn schoonouders naast ons wonen en ik dus altijd onze woning zie!

Maar echt weg gaan, zoals naar school of winkel?! Nee, dat zal bij mij echt niet gebeuren, dan vraag ik wel of mijn schoonmoeder even op wil passen.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja erg he ;)! Ik was gewoon te lui en had geen zin om die twee cosi's weer te gaan sjouwen voor die 2 minuten dat ik binnen was. Maarja de volgende keren maar gewoon wat minder lui geweest en gewoon lopen sjouwen :D! Liever dat gesjouw als geen kindjes meer :$!

7. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Hanneke: Ik heb Liam ook wel eens in de auto laten zitten als ik even ging betalen na het tanken. Toch durf ik dat niet meer nadat er hier een ongeluk is gebeurd bij het tankstation. Meneer had zijn zoontje (2,5) in de auto laten zitten en een mevrouw knalde zo achter op die auto. Jochie (&papa) kwam met de schrik vrij maar het kan ook anders aflopen..

8. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Nee zoiets zou ik never nooit doen!Dat is precies dé reden dat ik met pijn in mijn hart mijn hond aan een vriend heb gegeven!mijn good zou dan circa12 a 14 binnen moeten zitten .Als ik nog laag woonde had hij wel even alleen gekund(mijn hond )hij kon
    Zich altijd prima zelf uitlaten ,maar ben helaas verhuisd . . . Lijkt mij iets wat onmogelijk is om mijn Zoontje alleen te laten. . .

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Hanneke...ja jij hebt er nu 3 waar je op moet letten...snap je wel...ik vind 1 maxi cosi al vreselijk! helemaal met mijn zwaargewicht van 8 kilo...dat ding is niet te tillen!

Een kennis van ons gaat wel eens op visite bij de buurvrouw..maar dan neemt ze ook de babyphone met videoschermpje mee...

Ik heb wel een keer de container voor gezet...dat doe ik dan weer wel...

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    MvLiam,
    Tjonge getsie zeg! Moet er niet aan denken! Heb het na die ene keer dus ook echt niet meer gedaan!

Behalve dan bij ons gewoon op de oprit, maar dan kon ik gewoon niet anders als ik alleen wegmoest (of als mijn vriend alleen weg moest). Je kan nu eenmaal met 2 handen geen 2 cosi's tillen, een kinderwagen naar buiten duwen en tas(sen) tillen. Je zult een keer op en neer moeten dus of de kindjes (alleen) in huis laten of de kindjes (alleen) in de auto laten. Dat gebeurde hier dus wel regelmatig, nu niet meer omdat we eigenlijk nooit meer alleen weg gaan en een hoop moeten sjouwen (gelukkig kunnen ze tegenwoordig zelf lopen ;))!

11. matje

matje Niet meer actief

gelukkig kan ik de hond uitlaten omdat mijn man 's avonds thuis is.
    de enige tijd dat ik tygo alleen laat is om de container aan de weg te zetten.
    maar dat speelt ie lekker in de box en kan er eigenlijk niets gebeuren.
    ben dan max 2 minuten weg.

als mijn man 's avonds weg is is dat vaak laat na 22.00 uur (hij is dj) nou dan laat ik net daarvoor de hond uit.
    en dat is niet zon wandelaar dus dan ben ik snel terug.

12. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Ik ook nooit en ik heb er drie dus makkelijker word ik er zeker niet in.Het is voor mij niet alleen brand maar wat als je weg bent om bv een ander kind op te halen en je krijgt zelf een ongeluki ik weet het is ver gezocht maar toch.Maar goed ik zie dagelijks moeders die het wel doen en als ze zich daar prettig bij voelen moeten ze dat doen ieder zijn ding toch.

13. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ik loop niet eens naar de schuur beneden (woon 1 hoog) als ze slaapt..
    tja ik ben een schijterd en bedenk allerlei scenarios die zeer waarschijnlijk geen mogelijkheid hebben ooit te kunnen gebeuren.

14. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Zoals jij het doet vind ik het wel kunnen hoor. Ik heb hier welleens hetzelfde probleem, maar dan laat ik de hond maar even lekker in de tuin plassen, poepen en uitrazen.

15. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ik laat Vicky alleen eventjes alleen als ik de vuilniszakken moet wegdoen.
    Ik woon in een appartementen complex en de containers staan beneden in een aparte ruimte.
    Ik ben dan maximaal 5 minuutjes weg, tenzij het oud papier ook weg moet dan is het 10 minuutjes (2x lopen)

16. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik doe het nooit!

ik heb 2 kinderen maar zal ze echt niet alleen laten,
    ik woon in een appartementencomplex.en ik ga zelf niet even naar beneden voor de post ofzo.

nu moet een wel zeggen dat ik 2 moeilijke slapers heb, mijn dochter 14 maanden, word nog wel eens gillend wakker, en als ik dan niet ben om te troosten is ze helemaal in paniek!! gaat hyperventileren enz

mijn schoonzus-broer doen het wel die gaan op visitie en geven de babyfoon aan de buren!
    ik zou het nooit doen maar als het voor hun goed voelt moeten ze het doen!

17. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    hoi,

ik woon op een boerderij waar we paarden hebben, als ik niet werk voer ik de paarden terwijl onze dochter in de box zit, ze weet niet beter en speelt die 10 min. rustig in de box als mamma zegt "mamma moet even paardjes voeren"!
    Wel heb ik de babyfoon dan bij me dus ik kan elk geluidje horen.

Ook rij ik wel eens als ze tussen de middag slaapt, ze slaapt standaard 2 uur en onze rij bak ligt direct achter haar slaapkamer dus ben in een paar seconden bij haar.
    In het begin vondt ik het heel moeilijk maar doordat het eigenlijk heel goed loopt wordt ik er ook wat makkelijker in.
    Slechte mamma he????

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ik heb het nog nooit gedaan en zou het ook niet durven... Maar heb gelukkig ook geen hond dus dat probleem is er niet :)

19. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik zei toen ik alleen Sophie had dat doe ik nooit!!!!
    maar ik doe het nu wel ;) als Sophie naar het kdv verblijf moet ( dat is tegenover ons huis )dus ik ben maar 5 min weg....
    Maar eer ik Roos alles heb aangetrokken kan ik ook al weer terug zijn...maar langet als dat zal ik nooit doen hoor!!!

20. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    mijn vriend is s'avonds ook weleens weg als onze hond eruit moet, dan laat ik martijn dus ook even alleen.
    bij ons aan de overkant is een sloot met gras ervoor dus ik blijf het huis zien, verder zou ik niet gaan.
    ik heb een briefje in m'n zak dat er een kindje ligt te slapen, mocht er iets gebeuren.
    m'n moeder ging weleens boodschappen doen als ik lag te slapen, dat zou ik nooit doen, maar even met onze spike naar de overkant om te plassen kan echt wel even.

Deel Deze Pagina