Je kindje even alleen laten...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ilseroc, Oct 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je kan toch gewoon de babyfoon aan je riem clippen (het ding heeft 3 kilometer bereik , de onze tenminste!) ik zie het probleem niet zo van 10 minuutjes!

2. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

Sep 12, 2008
    739
    0
    0
    Tja, dat is mijn instelling ook, maar wat als je man voor zijn werk een week in het buitenland zit? Dat had ik dus twee weken terug en toen moest de hond toch ook echt uitgelaten worden. Overdag neem ik Veerle eigenlijk altijd mee, maar 's morgens vroeg en 's avonds laat als ze heerlijk vast ligt te slapen, laat ik haar toch echt liggen hoor. Ik vind het eigenlijk ook zielig om haar uit haar bedje te halen, terwijl ik ook even snel naar de overkant kan rennen met de hond. Ik had wel steeds de babyfoon bij me, met daarop een sticker met ons adres.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb het bij Thirza nog nooit gedaan. Ja, even achter langs om de kliko aan de straat te zetten, maar da's 1 minuutje, dus dat gaat nergens over :)

Maar, zeker met alle slaapdrama's die we met Thirza gehad hebben, kan ik me heel goed voorstellen dat je je kleintje niet wakker gaat maken voor even iets snels.
    Als we over een jaar of 2 een kleintje erbij hebben en Thirza gaat op een gegeven moment naar school, dan kan ik me dus wel voorstellen dat ik nummer 2 even laat liggen om Thirza naar school te brengen, (is hier om de hoek direct en babyfoon heeft tot aan de school bereik).
    Natuurlijk zoveel mogelijk goed proberen te plannen, maar dat heb je niet altijd in de hand. En gelukkig heb ik hier een lieve overbuurvrouw die al meerdere malen heeft aangeboden dat als ik echt even weg moet, ik rustig even babyfoon en huissleutel daar af mag leveren :)

Maar voor een klein rondje met de hond snap ik het wel hoor!
    Al zou ik zelf ook wel heel blij zijn als ik dan weer in huis ben :)

4. cornelia77

cornelia77 Actief lid

Nov 30, 2008
    138
    0
    0
    hi,
    ik deed het smorgens, als zij weer sliep dan ging ik even 10 min hond uitlaten. Ik hoor van veel mensen met meerdere kinderen dat zij dat ook wel hebben gedaan. En dan zelfs hun kinderen naar school brengen terwijl de baby slaapt.
    Wat ik wel vaak hoor is dat mensen een briefje bij hun dragen, met het adres (en belangrijke telnummers) en dat er nog een baby thuis is. Mocht je iets overkomen..
    Maar in principe kan er weinig gebeuren in bedje als ze slaapt..
    Je kan wel zeggen dat doe ik nooit..maar sommige gaan ook 20 min douchen..is toch een beetje hetzelfde..
    Nu neem ik haar trouwens alle keren mee als ik de hond ga uitlaten, ze is nu wat ouder en vind het zelf ook fijn als ze mee mag in de draagzak. Maar ik s avonds dat probleem niet gelukkig.
    Soms kun je niet anders..

5. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    dat vind ik ook. Stel als je onder de douche staat dan hoor je je kleintje ook niet altijd.

Helaas moet ik er s'avonds ook wel eens uit met de hond als mijn man late dienst heeft. Toen mijn kleintjes nog echt heel klein waren belde ik mijn moeder en de paste dan even op zodat ik met de hond uit kon. Nu laat ik ze ind wel eens alleen. Ben dan ook binnen 5 minuten weer terug.

6. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Soms moet het gewoon even mijn man werkt meer dan 90 uur per week dan kan je niet met alles op hem wachten....

7. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Ik vind het niet erg om mijn hond in de straat te laten plassen, maar een blokje om het huis vind ik minder. Maar soms moet het wel eens. Mijn vriend is 2 weken van huis geweest en dan kan ik niet altijd mijn 2 kindjes mee nemen voor een wandeling. Ben ook wel binnen 10 minuten terug en het is een blok om het huis.

Had ook nooit gedacht dat ik dit zou doen. Naar school brengen zou ik niet doen, vind ik toch weer te ver en te lang, ook al ligt deze in het dorp.

8. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik zou het ook nooit doen, zou er geen lekker gevoel bij hebben...

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Ik laat Nathan ook nooit alleen. Ja om de container aan de weg te zetten maar dat is zo klaar. verder ben ik ook rustig in de tuin aan het werk. heb de babyfoon dan bij me en dat gaat prima.
    Als ik onder de douche sta heb ik trouwens ook altijd de babyfoon bij me als ik alleen ben. (niet onder de douche natuurlijk;)) als ik dan wel lampjes zie knipperen spring ik er snel onder uit..

We hebben gelukkig geen hond dus het uitlaatprobleem heb ik niet.. Onze buurvrouw is alleen en heeft een grote hond. hun kleine ligt dus heel vaak alleen in huis. Zij gaat zelfs rustig een uur:$ de hond uitlaten. dat snap ik dus echt niet:(

10. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Ik deed dit altijd wel, toen ze nog veel kleiner was en veel sliep. Maar ik heb hier verhalen gelezen op het forum over hoe snel het mis kan gaan en met de zolderbranden de laatste tijd in nederland doe ik het toch maar niet meer. Dochterlief gaat lekker mee naar de supermarkt (erg leerzaam) en de hond moet 's avonds maar in de tuin plassen. Ik veroordeel je niet hoor, ik snap je heel goed dat je hiervoor kiest en je doet het ook veilig i.v.m. het contact met je man en de buurvrouw.
    Maar ik zie er nu toch vanaf en laat haar niet meer alleen thuis.

11. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Welke babyfoon heb jij dan?? Ik ben ook op zoek naar eentje met ver bereik.:)

12. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hier ook 2 honden hoor, die er uit moeten. Als mijn mannetje slaapt, ga ik er meteen even met de honden uit. Even plassen op de groenstrook aan de zijkant en weer naar binnen. Ben nog geen 5 minuutjes weg. Moet kunnen vind ik.

13. lillybit

lillybit Actief lid

Sep 18, 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Hier ook, ik ben alleenstaande mama en heb 2 hondjes.
    En overdag gaat ze lekker mee of het moet echt hard regenen dan doe ik het als ze slaapt.
    En sávond ben ik ook 10 minuten weg, maar ik hou wel het huis in het oog.

14. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Ik heb er eentje van Alecto zo duur was ie niet ik geloof iets van 40 euro...

15. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,076
    2,220
    113
    Brabant
    ik laat mn kindje niet alleen en denk het ook nooit te doen. Maar goed, heb er nu maar 1....
    Ik ga nu hoogstens even de post beneden halen (woon in een flat) en dan ga ik met de trap. (ben bang dat ik vast kom te zitten in de lift ofzo...)

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je doet dit harstikke goed vind ik. Je denkt van te voren na over eventuele calamiteiten. Ik wou dat ik het kon (denk ik) maar tot nu toe heb ik dit nog nooit gedaan, zoonlief is bijna 2 jaar.
    Misschien moet ik straks wel een keertje, met 2 kids...maar moet er echt niet aan denken.
    Terwijl er eigenlijk niks kan gebeuren, in bed zijn ze veilig (ledikant dan, Ruben ligt inmiddels in een peuterbed).

Elmo

17. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Ik doe het eigenlijk ook nooit. Ja even iets af geven bij een vriend van ons, die woont vlak naast ons. Maar dan neem ik altijd de babyfoon mee.
    Nu onze oudste naar de psz gaat neem ik de jongste altijd mee. Maar ik denk er wel eens over om haar thuis te laten want ik ben zo weer terug, De psz is hier in de straat, kan de babyfoon meenemen. Maar tot nu toe nog niet gedaan omdat ik me er toch niet echt lekker bij voel.

18. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    Ik ben ook wel eens snel naar de buurtwinkel gefietst om nog even dat vergeten pakje jus te halen.. Liever niet, maar als het mannetje net slaapt, dan kan ik hem echt niet weer uit bed halen voor die 5 min.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Moeilijk hè? Ik ben wel eens de post gaan halen of iets op de post doen maar nee, het voelt voor mij niet goed. Ik denk dat het anders is wanneer ik goeie buren heb en in een wijkje woon ipv in een groot gebouw in Amsterdam! Even de hond uitlaten in het zicht van je eigen huis met babyfoon.. nou dat vind ik wel kunnen. Een pak sap halen.. mmm.. dat zou ik weer niet doen maar het is maar net waar je je goed bij voelt hè?

Straks zijn er hier twee, ben benieuwd.... ;)

20. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    ik heb m 1 keer 5 minuten alleen gelaten omdat hij EINDELIJK lag te slapen en ik NU iets moest hebben van de supermarkt die 1 minuut van ons vandaan ligt.
    Voelde me ZOOO schuldig en heb het daarna nooit meer gedaan, stel dat je terugkomt en je huis staat in de fik!?

Share This Page