Je kindje even alleen laten...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ilseroc, Oct 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik heb het nog nooit gedaan maar in het geval van de TS kan ik het me voorstellen dat je soms even niet anders kunt. Je gaat tenslotte ook niet je om 22-23u nog met je baby over straat om de hond uit te laten... Maar ik heb maar 1 kind en geen huisdieren dus ik heb de keuze ook nooit moeten maken, maar zoals ik al zei, soms kan het niet anders en als je echt in de buurt blijft, belt voor en na, dan moet het wel even kunnen eigenlijk. Al denk ik diep in mijn hart dat het weer niet kan maar gevoel en werkelijkheid gaan niet altijd samen!

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Ik vind dat je het goed regelt hoor! Hier ben ik weleens bij de buurvrouw. Ik neem de babyfoon met camera mee en mijn huis is zo gehorig dat die babyfoon eigenlijk niet nodig is, maar ik vind het prettiger. Ook breng ik weleens de vuilnis weg is ongeveer 50 meter verder, ik zie mijn huis dan nog steeds en doe de deur op slot.

3. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Die van ons heeft 300 meter bereik, maar als er huizen tussen komen, dan doet hij het al snel niet meer. Vind ik wel jammer.

4. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

Jun 14, 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik laat mijn kindje ook nooit 'alleen'. Ik haal wel ooit even vlug iets uit de auto, maar dat is 4 meter lopen.
    Maar ik snap wel dat mensen hun kindje ooit alleen laten. Moeten ze ook zelf weten. Ooit is de situatie nou eenmaal niet anders.

5. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Ik zou dat nooit doen! En ja, dat zeg ik straks ook, mocht er een tweede komen bij ons. Ik voel me er totaal niet goed bij! Ik haal de biobak weleens van de weg (50 meter lopen) en dan voel ik me al niet prettig.
    Stel dat, in die tien minuten dat je weg bent, je huis in de fik vliegt? Brrrrr, moet er niet aan denken......Vergeef het mezelf nooit.....

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Toen we nog maar 1 kind hadden deed ik het ook nooit. Mert is nu bijna zes en nog nooit alleen thuis geweest, terwijl zijn zusje al meerdere malen ongeveer een kwartier per keer alleen is geweest. Met twee kinderen is het gewoon wel anders vind ik. Ik zei ook altijd dat ik het NOOIT zou doen, maar ik doe het dus toch.

7. TJB

TJB Niet meer actief

Hier gebeurt het wel maar dat komt omdat, net als sjors geloof ik, dat wij een boerderij hebben en dat ik gwoon moet melken 's ochtends en 's avonds. Ook als ik moet paardrijden, gaat de babyfoon mee als hij slaapt en als we 's avonds een feestje hebben passen de buren op door middel van de babyfoon

8. Hoe herkenbaar:D:D

Bij mij echt precies hetzelfde als bij jou;)

9. conijn

conijn Bekend lid

Oct 24, 2008
    691
    0
    0
    Als de oudste naar het Kdv (overkant van de straat) moet en de jongste slaapt net dan laat ik hem ook liggen. Ik hou dan een briefje in mijn hand met: Baby in huis!! Bij calamiteiten bel..... en dan dus het telefoonnummer van mijn man. Ik doe het niet als ik boodschappen moet doen of als we op visite gaan ofzo alleen naar het Kdv en als hij wakker is, gaat hij lekker mee.

Liefs

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik ga trouwens echt niet iets halen in de winkel ofzo hoor. Ik heb Helin enkel en alleen alleen gelaten als ik Mert naar school moest brengen, anders ook echt niet. dus ik ga niet voor mijn plezier shoppen ofzo.

11. bij mij zit de winkel tegenover de school, dus ik pik wel eens gelijk iets op in de winkel...

Maar sinds ze in een groot bed ligt en er zelf uitkomt, laat ik haar niet meer thuis, ook niet voor 5 minuutjes

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn zoon is nu bijna negen en pas het laatste jaar laat ik hem wel eens een kwartje alleen om wat bij de avond winkel of zo te halen mij moeder past dan op via de telefoon, maar moet zeggen die van mij is dus al bijna negen.

Toen hij kleiner was is hij nooit alleen geweest alleen om een vuilniszak weg te brengen maar dat was maar tien meter lopen van me huis. Maar voor de rest nooit niet gedaan.

En verder mag hij nu nog niet echt alleen thuis blijven terwijl het best zou kunnen haalt geen streken uit in huis, maar zo als meerdere moeders ook zeggen het voelt gewoon niet goed. Maar de vrouw die deze topic star-te doe het in mijn ogen ook goed ze laat haar kind niet echt alleen er zijn minstens twee mensen die weten dat het kindje ligt te slapen en een daar van is de buurv en dat is gewoon goed en je man of vriend bellen is ook een goed idee.

Groetjes Patricia

13. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik ben ooit weleens naar de dierenwinkel gelopen hier 100m verderop terwijl Yelena sliep omdat ik iets vergeten was. Dat gaf me een akelig gevoel dus nooit meer gedaan. Het enige wat ik nu doe is naar beneden lopen, naar de berging. Woon zelf 3 hoog en Yelena slaapt nog een etage hoger, de 4e dus.

14. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    ik heb het ook nog nooit echt gedaan, bijv. oudste ophalen van dagverblijf en jongste laten liggen. Komt voornameiljk doordat hij zo onregelmatig slaapt...ene keer hazeslaapjes, andere keer na 45 min wakker en weer andere keer slaapt hij 3 u als een blok...
    ik kan wel de babyfoon bij mijn zus neerzetten, maar omdat hij zo onregelmatig slaapt, doe ik dat ook niet met prettig gevoel.
    misschien als er meer ritme in zijn slaapjes komen, dat ik het dan wel ga doen...maar dan moet de nood wel hoog zijn.

vaak plan ik het allemaal dusdanig in dat ik de jongste gewoon meeneem en zorg ik ervoor dat ik binnen het uur weer terug ben zodat hij lekker in zijn eigen bedje kan slapen....

ik vind dat iedereen het voor zich moet weten of ze het doen of niet. Een hond moet toch uitgelaten worden, dus ik zou het doen. Ik zou wel babyfoon meenemen...die hebben nl een erg goed bereik. Ik zal altijd wasmachine+droger UIT zetten...dat soort kleine dingetjes...

15. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    ik heb mijn hond weggedaan toen ik zwanger werd met dat als 1 van de redenen.. ik vond het n eng idee om mijn dochter alleen te laten in huis terwijl ik met de hond aan het wandelen was...

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik hoop dat je verder wel goede redenen had om de hond weg te doen?

17. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    dat vind ik een goede reden ja.. en daarbij vertrouw ik honden niet in de buurt van kinderen dus ik nam liever geen risico

18. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik zou mijn kind never nooit alleen laten... dan gaat de hond maar buiten op t gras plassen ofzo!

Wat als er iets gebeurd?! Dat vergeef je jezelf toch nooit?! Ik vind zoiets écht not done!!

19. Hoe groot is de kans dat er iets gebeurt.
    Denk dat dat wel mee valt hoor.

En er zijn gewoon situaties die er gewoon voor kunnen zorgen dat je kindje even alleen is.

Nee hoor ik vind dat ts het helemaal niet verkeerd doet.
    Ze waarschuwt tenslotte 2 mensen voor ze weggaat, en ik heb het hier al eerder gelezen, als je lekker aan het douchen bent of lekker in bad ligt. Kan er ook van alles gebeuren

20. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    moet ook ieder voor zich weten maar ik zou het niet doen..

Share This Page