OMG Ontopic: Hier laten we de kleine ook niet alleen. Prima dat andere mensen dat kunnen hoor, maar ik ben een panisch mokkel die de ene na de andere doemscenario verzint ( had zo in Hollywood kunnen werken ) Wel eens bij de buren met de babyfoon mee of , zoals laatst, vuurwerk 20 meter van ons huis vandaag gekeken. Ook dan gaat de babyfoon mee en sta ik panisch naar ons huis te gluren.
Ik laat mijn zoontje nooit alleen thuis, daar ben ik echt veel te bang voor. Ik heb wel eens de deur achter me dichtgetrokken zonder sleutels, dat wil je echt niet als je kind binnen ligt.
Nee hier ook nooit gewoon. Maar dan ook echt nooit . 2 kinderen waarvan 1tje 2,5 jaar is en een baby. De jongste slaapt in de kinderwagen als de oudste naar de peuterspeelzaal moet. Dus dan kan ze zo mee zelfs als ze slaapt. En als ze groter word haal ik haar gewoon uit bedje. Dan word ze even wakker (nu slaapt ze ook soms in haar bed dan) En daarna slaapt ze verder. En slaapt ze niet verder is niet anders. Het is min 20 minuten heen lopen en 20 minuten terug dus zal ook nooit gaan ook En met de fiets dan misschien maar 5 minuten. Maar in die 5 minuten kan een heleboel gebeuren. en zal het dus ook echt nooit doen. En wie het wel doet vind ik geen slechte moeder hoor, het is gewoon niet iets waar ik me fijn bij zal voelen.
oh voel je niet bezwaard hoor als meneer slaapt ga ik regelmatig gewoon met de hond wandelen. Babyfoon mee (bereik van 3km) en op pad maar. Nooit echt lang hoewel hij op zn allergevoeligst staat maar toch. Tien minuten, kwartiertje. kan best hoor. Vind het zielig om hem wakker te maken om mee te gaan terwijl hij lekker ligt te slapen. overigens, als ik wegga laat ik altijd de tuindeur van de knip zodat ik mezelf niet buiten kan sluiten. Dat lijkt me wel zwaar k#t
Nee niet dat ik je dan beslist een slechte moeder vind als je je kind alleen thuis laat, maar begrijpen kan ik het niet omdat ik het zelf zeer zeker nooit zou doen! Net als wat Misa Misa zei, jezelf buitensluiten lijkt me al vreselijk!!
Sorry hoor maar dit vind ik echt heel erg! En echt geen goede reden om een hond weg te doen..... Maar goed wie ben ik!
nee ik vond het zieliger als mijn hond steeds snel snel plasjes moest doen en dan weer binnen zat want mijn dochter is eind september geboren en ik zag het niet zitten midden in de winter met mijn dochter 4 a 5 keer per dag naar beneden te rennen (woon in een appartement).. en daarbij ben ik een alleenstaande moeder dus ik had niemand anders die met haar kon wandelen.. en nu zit mijn hond bij een oud vrouwtje die alle tijd heeft voor haar en lange wandelingen kan maken dus het was egoistischer geweest als ik haar had gehouden of niet soms?
Ik wil je niet beoordelen hoor want ieder moet doen wat ie wilt doen, niet iedereen is het ook met mij eens dat ik 's avonds Sem even alleen laat om James uit te laten maar wist je niet van te voren toen je de hond aan hebt geschafd dat je ooit kids zou willen? James is er nu eenmaal en ik ga niet omdat wij nu een kindje hebben de hond wegdoen, ik weet dat een hond minimaal 10 jaar wordt dus wist van te voren dat dit voor zou komen...
Wat een hoop reacties al op dit topic en zoals al gedacht met verschillende meningen Moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet om sta te springen om 's avonds even weg te gaan en gelukkig komt het ook niet iedere avond voor
Ik zou het zelf niet doen, maar ik heb geen hond! Wie weet als we wel een hond zouden hebben gehad ik het ook wel even 5 min. had gedaan. Wij hebben nog wel redelijk contact met de buren dan zou ik babyfoon even af geven (ook al is het maar 5 min) voor mijn gevoel zou dat beter zijn.
Ik ga ook wel eens 5 minuten weg met de honden, maar meestal gaat Sterre gewoon mee. Maar goed, soms loopt het anders als ik bijv naar de stad ben geweest of iets. Dan is Sterre al zo moe, dan ga ik haar echt niet weer in de kinderwagen zetten. Dus dan leg ik haar in bed en wacht tot ze goed slaapt, en dan ren ik met de honden heen en weer. Toen ze kleiner was belde ik met mijn mobiel naar de huistelefoon, en legde die op speaker bij haar in de kamer, en liep dan met mn mobiel aan mn oor een rondje met de honden Nooit langer dan 5 tot 7 minuten Nu ga ik gewoon even de honden laten plassen zonder dat soort fratsen, maar ik doe het niet graag en niet vaak.
Als mijn man late dienst heeft laat ik rustig de honden even uit als de kids op bed liggen hoor. Ben binnen 10 minuten weer terug. Heb er echt geen slecht gevoel bij. Pim
ik woon op een etagewoning en ik vind het al rot om ff buiten de vuilniszak weg te gooien (en dan zou ik maar 5 tellen weg zijn, haha erg he!) maar ik kan mij voorstellen dat je je hond wel even wil uitlaten en TO heeft er goed over nagedacht hoe ze dit doet. en dat female haar hond heeft weggedaan...tja, ze heeft gedaan waar zij zich het prettigst bij voelt, dus om haar daarom gelijk te veroordelen....je weet niet altijd iemand zijn achtergrond, dus beter om elkaar in zijn waarde te laten, toch?
nee dat doe ik niet maar ik zit dan ok niet met een hond die op straat moet. Is hier trouwens ook geen echte optie aangezien het uitlaatveld 15 minuten lopen is. Ik ken trouwens wel een stel die hun dochter 2 uur alleen laat omdat moeders om 05.00 uur weg moet en paps pas om 07.00 uur weer thuis komt. Mijn moeder heeft dan de babyfoon voor het geval dat ze wakker wordt alleen ruist deze enorm en hoord ze een ander kind er ook op.
Female24 heeft toch een super huisje gevonden voor haar hond? Dat is dan toch prima? Ik kan me voorstellen dat je als alleenstaande moeder het extra zwaar hebt en dat het voor haar ook moeilijk was om de hond weg te doen. Soms lopen dingen nou eenmaal anders in het leven dan je van te voren hebt bedacht. Dus nogmaals: hij is niet in het asiel beland, maar heeft een ander baasje gevonden die wel tijd voor hem heeft. Dus goed gedaan!
Is hier nog nooit voor gekomen (ik ben allergisch voor honden, is weer een probleem minder hihi) maar ik denk niet dat ik er grote problemen mee zou hebben als het voor een paar minuutjes is! En ik vind dat TS het prima oplost zo! Off topic (laat de reacties maar komen ) :als ik zeker had geweten dat de hond een goed thuis zou krijgen had ik dezelfde beslissing gemaakt female...