Weet niet of ik dat zou doen. Het voelt niet goed. Maar heb het ook nog nooit HOEVEN doen. Heb geen hond, of geen werk aan huis ofzo. Ik zou me er niet lekker bij voelen.
Mee eens , vind het weer aardig zwart wit wat hier geschreven word , en in een droomwereld zou dit allemaal nooit gebeuren maar soms lopen de dingen niet zoals je wil en als dit dan de beste beslissing is voor beide partijen dan is het toch goed opgelost .. als ze hier neer had gezet dat ze de hond weinig aandacht kan geven , weinig uit kan laten door omstandigheden en het beestje veel alleen is zou het ook niet goed zijn en zou ze m weg moeten doen , het is ook nooit goed ... gezeik altijd !
Onze hond was onverwacht overleden en twee maanden daarna hebben we een puppy in huis gehaald toen mijn dochtertje 9 maanden was. Natuurlijk moest onze nieuwe hond nog heel vaak plassen in het begin en als mijn dochtertje sliep, ging ik dus zonder haar de hond uitlaten. Was altijd binnen 5 minuten terug. Op straat kan net zo goed iets gebeuren als thuis. Nu hoef ik alleen nog maar tussen de middag de hond uit te laten en neem ik de kinderen altijd mee. De rest van de uitlaattijden is mijn man er ook. Trouwens, de eerste maanden dacht ik er ook anders over, heb ik haar nooit alleen gelaten, maar ik ben dus ietsje van gedachten veranderd.
ow dus jou hond is je meer waard dan je kind?? @ ilseroc je wil niet beoordelen maar je doet het toch.. en als ik ooit had geweten dat ik een alleenstaande moeder zou worden had ik zeker geen hond aangeschaft om m naar 4 jaar weg te moeten doen nee maare het was niet zo dat ik als kind al droomde om alleenstaande moeder te worden.
Wij hebben ook een hond en mijn man gaat een paar keer per jaar op congres. Sinds ons zoontje is geboren, is dat gelukkig nog maar 1 keer voorgevallen en toen hebben we voor iedere avond (4 op een rij) wat voor de hond geregeld. Ik zag het absoluut niet zitten om mijn zoontje alleen thuis achter te laten... Maar ja, dat is natuurlijk niet iedere avond of zelfs iedere week. Over 2 maanden is mijn man weer een paar dagen weg en dan gaat ie naar een hondenpension, kijken hoe dat bevalt. Ik heb er geen goed gevoel bij... Maar aan de andere kant vind ik wel dat je het goed hebt geregeld (je vriend bellen, de buurvrouw laten weten). Dus als jij je daar oke bij voelt, dan is het toch prima? Ik begrijp overigens Female24 wel. Als alleenstaande moeder lijkt het me (naast het feit dat je alleen voor je kleine zorgt) extra zwaar als je ook alleen voor de hond verantwoordelijk bent. Ik zou denk ik ook hebben doen besluiten een betere plek voor mijn hond te vinden. Soms is dat niet anders. En daar is de hond dan toch ook bij gebaad? Al denk ik dat haar eerste 2 zinnen wat verkeerd overkwamen (ongeinteresseerd naar de hond toe).
Nee, maar is het dan wel zo dat iemand NOOIT haar hond weg zou doen voor haar kind? Er zijn toch altijd wel situaties te bedenken waarbij de situatie onhoudbaar is en je moet kiezen tussen je hond of je kind? En dan neem ik toch aan dat de hond weg moet?
ja natuurlijk, er zijn ook kindjes die allergisch zijn, maar female zegt hier, ooow dus de hond gaat voor het kind...nou iemand die zelf een beetje na kan denken weet ook wel dat dit niet zo zal zijn! en het ging er hier over dat female de hond weg heeft gedaan zodat ze het kind niet alleen hoefde te laten tijdens het uitlaten... kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit niet kunnen begrijpen, ook al heeft ze voor een goed tehuis gezorgd Dit vind ik dan ook een hele andere reden al;s een gezondheids reden!
Ik denk dat ze wilde aangeven dat wat krokus zei, niet helemaal juist was. Zij zou het nooit doen, maar dat is natuurlijk (lijkt mij) niet waar.
Ik ben een alleenstaande moeder, en als ik echt boodschappen moe doen nadat ik 's avonds thuis kom uit mijn werk en mijn zoontje slaapt dan ga ik wel eens snel naar de winkel toe. Is hier op 1 minuut afstand dus langer dan 10 minuten ben ik nooit weg. wel heb ik een briefje bij mij dat mijn zoontje in bed ligt en met mijn adres gegevens en telnmr van mijn ouders die vlakbij mij wonen. Komt niet vaak voor dat ik boodschappen moet halen, plan het altijd overdag als ik vrij ben en neem mijn zoontje dan mee. maar af en toe komt het voor als ik iets vergeten ben. En met een hond kan ik mij het voorstellen dat je er 's avonds echt even uit moet met de hond...
ik zal mijn kind niet snel alleen laten, ik ben veelste bang dat er wat gebeurd ookal is er een buurvrouw of wat dan ook.
Direct achter onze deur van de achtertuin zit een grasstrook. Als ik alleen thuis ben en mijn dochter op bed ligt, laat ik de hond uit op de grasstrook. Hooguit 3 minuten en heb constant de deur in het zicht.
daar kan ik nou niet bij ... ! savonds boodschappen gaan doen en je zoontje alleen laten...! hond uitlaten , ff eruit en erin,babyfoon mee, kan ik me nog voorstellen maar boodschappen doen..................?
Ik vind dat ook werkelijk not done hoor... dan zorg je toch dat je overdag genoeg in huis hebt gehaald?! Desnoods in de pauze van je werk o.i.d.
ik lees al bij meerdere dat ze , uitgebreid de hond gaan uitlaten , ach... dan ben ik ff een kwartiertje weg........ ! nou sorry ... meningen verschillen .. maar zo zit ik niet in elkaar !
tja ik zou het zeker ook niet doen! ik maak overdag n briefje zodat ik niets vergeet en als dat wel zo is dan zorg ik dat er iemand bij mij thuis is zodat ik het snel kan halen of ik vraag of iemand anders het even kan gaan halen voor mij...