Je kindje grappige woordjes leren.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DeeLighT, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn vriend probeert alle kindjes als eerste woord 'elleboog' te leren. Tot nu toe nog zonder succes ;)

Maar onze oudste is wel een echte kletsmajoor geworden. Toen hij een jaar oud was, kon hij al ammiotica (antibiotica) zeggen. Een paar maanden later had hij het over waterdamp, en nu ook over paracetamol en moraliteitsbesef. Je ziet: wij leren hem graag rare woorden, maar hij zegt ze feilloos na. Van moraliteitsbesef weet hij niet wat het is, maar waterdamp en paracetamol wel.

2. Skye

Skye Niet meer actief

Hier riep onze kleine meid met een maand of 10 elke keer k*t! Wat ze er mee bedoelde weet ik nog steeds niet, maar het was wel lachwekkend!!

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Jurian kon toen ie 2 was de g en de r niet zeggen dat werd k en l
    op zich niet erg hoor.. tot ie het k3 liedje LEONARDO di Caprio kende..

Hij zong uit volle borst in de stad..
    "pak me vast, ik wil met je dansen, net als op die KLOTE (grote) boot!"

Ik kon wel door de grond zakken.. ik wist natuurlijk wel wat ie bedoelde, maar dat wisten de andere mensen niet.. pfff

4. zo schattig die woordjes.

Mijn dochter zegt allemaal halve woordjes. appe = appel, oopp= opa etc.

als ze gepoept heeft zei ik altijd bah en wapperde ik met mn hand. tegenwoordig komt ze als ze gepoept heeft naar me toe gelopen zegt ze bah, trekt een vies gezicht en wappert ze met haar handje.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Haha wat een leuke dingen allemaal.
    Mijn dochter zegt ook "stinkie" als ik dat tegen haar zeg wanneer ze gepoept heeft hihi.

En we hebben dr geleerd om sommige antwoorden te geven bijv: xxx, ben jij lief? "ja ja!"
    En xxx wat ben jij, een....?? "poepie"!!!

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Haha, grappig he?

Bri, dat heeft mijn man en z'n broer toen ze klein was gedaan bij hun neefje --> inflatie. Neefje was 3, en kon precies uitleggen wat het betekende ;)

Julia kan dat ook met die vragen. Als we vragen: 'Hoe heet jij?' Zegt ze: 'Jaja!!' Alle baby's zijn ook Jaja, maar ze herkent zichzelf wel van een foto.

7. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    hihi grappig!

Wij liepen eens met ons nichtje door het bos en daar lag een vlinder, dus wij tja die is dood, heeft ze de hele wandeling dood!dood!dood! geroepen..... en wij maar andere woordjes roepen, die zei ze dan 1 keer maar daarna.... dood!

En mijn andere nichtje kende maar 1 baby (onze zoon X)
    tot ze een zusje kreeg, die heeft ook heel lang X geheten :D

8. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38

Haha mijn broertje heet Pim. Mijn zoontje zegt alles na, behalve PIM. Wat me broertje ook probeert.

9. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente

Geweldig, rol haast van m'n stoel MORALITEITSBESEF, hoe kom je er op om dat aan te leren!!!

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Goed een kindje van 9 maanden kan natuurlijk nog niet veel zeggen :p
    Wel papa en opa en woef gericht naar diegene toe... Wat ik best jammer vind is dat er nog geen mama gezegd wordt (gek genoeg wel als ze boos is :O ) maar dat ze dan wel weer de naam van de hond kan zeggen en ook echt gericht naar hem toe!
    "Rakker " Alleen de R kan ze niet goed (oké alle letters zijn natuurlijk nog niet helemaal duidelijk zoals wij het zeggen, dat is logisch natuurlijk, maar het klinkt wel echt als Rakker en ze wijst dan ook naar de hond )
    Maar ja toch heb je eigenlijk als moeder liever dat ze mama zeggen in plaats van de naam van de hond :p
    (al wordt die naam wel heel vaak gezegd als hij niet luistert )

11. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Maar onze oudste is wel een echte kletsmajoor geworden. Toen hij een jaar oud was, kon hij al ammiotica (antibiotica) zeggen. Een paar maanden later had hij het over waterdamp, en nu ook over paracetamol en moraliteitsbesef. Je ziet: wij leren hem graag rare woorden, maar hij zegt ze feilloos na. Van moraliteitsbesef weet hij niet wat het is, maar waterdamp en paracetamol wel.[/QUOTE]

OMG :Dhaha wat goed! Ammiotica hahaha, knap hoor en wat zullen mensen opgekeken hebben. Zo'n woord uit de mond van zo'n hummelke ;)

Die van mij is 14 maanden en zegt 'mpa' waarmee hij hopla bedoelt en heel soms zegt hij mama. Verder is het vooral 'die?'met een wijzend vingertje:p

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oh ja moeilijke woorden dat doet me eraan denken dat mijn broertje ooit eens zei toen hij vrij jong was en mijn moeder zei: "Kijk een slak "
    Toen reageerde mijn broertje met :
    "Nee mama dat is een ESCARTGO!!!" :D

13. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Escargot haha no way!!

14. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik zat van de week op het toilet en mevrouwtje doet de deur open en zegt : poepiechinees....Nou ik had het niet meer!
    Ik weet wel hoe het komt, als ze gepoept heeft dan verschoont schoonmam altijd met de tekst: ahh bakkie kakkie poepchinees...

15. Tese

Tese Niet meer actief

Ons zoontje lult ook de oren van je kop af, maar sommige woorden moet je wel ontcijferen.

Zeg eens koe: koe
    Zeg eens Poeh: Poeh
    Zeg eens poes: pies. Dat krijgen we niet veranderd.
    Net zoals appelmoes is appelpies
    En douchen is diesen.

Ook een rare en ik weet niet hoe hij erop komt. Een konijn is een banaan! Elke keer als hij een konijn ziet waar dan ook dan zegt ie banaan! Een banaan is ook een banaan trouwens.

16. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Mijn dochter(21mnd) is al vanaf haar 7e maand de uithangbord van de lidl :D
    Ze riep de hele dag door lidl, lidl lidllllll.
    Heb weleens aan zitten denken om de lidl een berichtje te sturen of ze nog iemand zoeken voor een commercial :p
    Verder nog leuke diertjes
    de wolf: ooeeeee (en dan die lipjes getuit omhoog)
    de zeehond/ zeeleeuw: oe oe oe en klappen in dr handjes

Verder vertikt ze het om papa, opa en oma te zeggen, maar alleen mama en mijn voornaam is nu favoriet :D

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Lol, mijn man ging het gister meteen proberen met de paracetamol.
    Hij bezig: zeg maar pa-ra-ce-ta-mol....
    M'n dochter vol overtuiging knikkend: Jaha! :)

soepstengel, lol van de vlinder :D

muppet, das ook leuk ja als je kind pies zegt ipv poes :) hahaha

vlekje, dat doen veel kinderen he zo'n vreemd zelfverzonnen woord de hele tijd herhalen?....hier was het een paar maanden "dogge-dogge-dogge". lidl is wel erg grappig haha

Het gaat wel hard he, als ze eenmaal praten. Gister zei ze ons na: "grote meid" (goote meis) :)

18. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise is ook zo'n kletstante, altijd al geweest... zijn we bij de groentenboer zegt die man, wil je een mandarijntje... zegt ze nee ik wil granaatappelpitjes... :D

19. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    granaatappelpitjes hahahaha lol!

20. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    hihi granaatappelpitjes :D

hier nog een grappige, mijn nichtje zegt alleen de laatste lettergreep van mijn naam....
    stel ik heet moniek dan zegt zij alleen niek

Zeg ik: "zeg eens Mo..." zegt zei niek :)
    ze vult dan steeds mijn naam aan ipv hem helemaal te zeggen :)

Deel Deze Pagina