Krijgt mijn dochter voldoende slaap?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door medj1983, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Hoi allemaal,

Ik ben even op zoek naar wat meningen.
    Mijn dochter had altijd dit ritme:
    ochtend: 1 - 1,5 uur slaap
    middag: 1 uur slaap
    avond/nacht 12 uur slaap
    Totaal: 14,5

Sinds kort slaapt ze in de middag niet meer, maar slaap 's nachts ook veel korter.
    ochtend: 2 uur
    avond/nacht 9 uur
    Totaal: 11

Nu twijfel ik of ik haar in de middag nog op bed moet leggen. Ze wrijft soms wel wat in haar oogjes, maar speelt eigenlijk aldoor vrolijk verder, waar ze eerder echt ging hangen en huilen.
    Het is ook ineens binnen een week zo veranderd. Wat denken jullie? Dat dit zo prima is, of zou ze toch meer nodig hebben? Wat is jullie ervaring? Alvast bedankt! :)

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hoe laat gaat ze s'ochtends slapen?
    Ik zou dat proberen uit te stellen tot 11/12u. Zodat het ochtendslaapje het middagslaapje gaat worden.
    Je zegt dat dit binnen een week is veranderd. Ze zit nu in de overgang van 2 naar 1 slaapjes en dat kan even rommelig worden. Vooral het ochtendslaapje veranderen naar het middagslaapje.

De ene dag slapen ze niet, dan 2 dutjes , dan 1, dan slapen ze heel lang, dan weer niet, .... kan rommelig zijn :)

3. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik zou ook het ochtendslaapje naar de middag verschuiven. Ben ik hier ook aan het doen. Hier omdat dl steeds rond 5 uur al wakker was. Toen ben ik het ochtendslaapje eruit gaan halen en toen ging ze klokje rond slapen snachts.

Wat ik me wel afvraag is hoe laat het middag slaapje dan is? Ik probeer het te rekken tot na de lunch, maar als kindjes al om 11 uur gaat slapen wanneer eten ze dan een broodje?

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Idd heel rommelig :)

Voorheen sliep ze meestal van 10 tot 11.30 en bijv van 15.30 tot 16.30. Dan ging ze tegen 20 uur op bed.

Zelf probeer ik het nu te rekken tot na het broodje, en gaat ze meestal tegen 11.15/11.30 naar bed. Maar gisteren was ze naar de opvang.

Ik hoorde haar tegen 6 uur al kraaien (maar is ze om half 8 uit bed gegaan) en ze heeft toen van 10 tot 12 geslapen. En toen tegen 19 uur op bed gegaan, maar ze sliep tegen 20 uur (we hebben een camera haha) en om 5 uur was ze vanmorgen weer wakker.

Ze vroegen mij gisteren op de opvang of ze haar in de middag ook nog op bed moeten leggen.. ook al is ze vrolijk en wakker..
    En ik heb dus geen idee wat ik daarop moet antwoorden.. Voor vandaag heb ik maar wel gevraagd of ze haar twee keer op bed willen leggen aangezien ze om 5 uur al wakker was (goedemorgen ;))

Ik vind vooral de drastische afname van het totaal aantal uren zo snel gaan. Wil natuurlijk niet dat ze straks een enorm slaaptekort opbouwt ofzo :)

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ze slaapt op zich voldoende, ook ik zou gaan proberen om het ochtendslaapje later te doen. Ik at hier met haar om 12 uur en dan ging ze daarna rond 12:30 uur naar bed.
    Evt iedere dag met beetjes opschuiven.

Ook onze jongste doet dit nu, op een uitzondering na als ze vroeg wakker is. Meestal slaapt ze tot 8:00-8:30 uur.

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wat is de reden om haar in de middag niet meer te laten slapen? Als het haar nog wel zonder al teveel moeite lukt om in de middag te slapen, dan zou ik het gewoon doen. Dat ze lekker doorspeelt zegt op zich niet zoveel. Mijn oudste kan als het zo eens uitkomt s avonds nog tot heel laat lekker doorspelen, maar dan had ze ook allang kunnen slapen.

Om je vraag te beantwoorden, ik vind het relatief weinig, maar niet iedereen heeft even veel slaap nodig natuurlijk. Misschien is zij zo'n geluksvogel die het met weinig slaap af kan.

Wat betreft vrolijk en wakker in bed leggen in de middag, dat heb ik altijd wel gedaan (en doe ik nog steeds) met onze oudste. Soms speelt ze nog even in bed, maar uiteindelijk gaat ze toch maar slapen en aangezien ze s avonds ook gewoon slaapt, ga ik er vanuit dat ze het nodig heeft.

7. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje slaapt even veel (weinig) als jouw kleintje.. slapen is nu eenmaal niet zijn hobby.. Hij heeft altijd al weinig geslapen.

Deel Deze Pagina