Ik nam m'n dochter altijd gewoon mee, moet ik er wel bij zeggen dat die het liefst de hele dag bij mij in de draagzak sliep en ook beter in de kinderwagen sliep dan in bed, ging prima. Heb ik vanaf het begin gedaan, ze is er helemaal aan gewend. Inmiddels hou ik wel wat meer rekening met haar slaapmomenten, maar weet ook dat ze heerlijk in de kinderwagen kan slapen, dus dan zorg ik ervoor dat ze lekker ligt en we een eindje wandelen en dan gaat ze rustig slapen. Heb ik ook een dame die heeeeel prima functioneert op hazeslaapjes en absoluut niet vervelend wordt bij weinig slaap, zal ook schelen. Ik merkte dat ik er zelf baat bij had om wel naar buiten te gaan en af te spreken, we waren er allebei relaxed onder
Hier een meisje van 5 maanden die vooral huilt buitenshuis. Ze kan geen rust vinden en stopt uiteindelijk niet meer met huilen. Mijn oudste was ook een erg alert baby'tje. Slapend oppakken is werkelijk nog nooit gelukt. Direct grote ogen.
Het hangt denk ik wel van je kindje af hoeveel last hij/zij daar van heeft. Mijn zoontje is supermakkelijk. De eerste weken sliep hij overal wel doorheen. Nu is hij wat ouder en langer wakker, dan wordt het alweer veel gemakkelijker. Ik moet bijv. mijn dochter om 11.15 uur ophalen bij de peuters, hij krijgt rond 10.00/10.30 uur een fles, dan rond 11 uur zet ik hem in de maxi cosi, meestal valt hij dan wel in slaap. Zijn we weer thuis pluk ik hem eruit, slaapzak aan en in zijn eigen bed en meneer slaapt gewoon door.. Oo kslaapt hij makkelijk in de kinderwagen dus zou ik op visite gaan dan zou dat geen probleem zijn. Maar ik ben persoonlijk niet zo van het weggaan met een baby, dus heel vaak komt het niet voor. Ik zou het gewoon even uitproberen. Als ze nog zo klein zijn slapen ze vaak overal nog wel.
Onnodig weg gaan doe ik ook niet als ik niet weg hoef. En als ik een stukje wil gaan wandelen wacht ik gewoon tot dat ie de fles krijg. Maak mij helemaal niets uit.
Bij mijn oudste was slapen heilig, dat deed ze namelijk amper, dus als ze sliep en we kwamen daardoor te laat; jammer dan, ik maakte haar echt niet wakker. De jongste is heel anders, die vindt alles wel prima, als we moeten gaan en zij slaapt, pluk ik haar gewoon uit bed en zet haar bv in de auto, ze slaapt dan verder of is gewoon tevreden wakker. Ik zou dus kijken wat voor jullie werkt; is slapend verplaatsen een mogelijkheid? Of zit je dan met een baby die volledig uit z'n hum is? Wat wil je zelf; móet je weg of kun je wel even wachten? Hoeveel is het slaapje waard? Bij mijn oudste echt heilig dus, bij de jongste helemaal niet, die tukt overal en nergens als ze moe is...