Je kindje toe aan voeding....

Discussie in 'Voeding' gestart door Zoe123, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.818
    5.953
    113
    Vrouw
    Het gaat mij ook niet zozeer om die grens hoor,maar meer om het feit dat potjesproducenten iets verkondigen wat niet klopt, en dat de adviezen van cb's soms tenenkrommend zijn....En wat mij opvalt is het projecteren van de eigen gedachte op baby (ik zag dat ie toe was aan een hapje banaan..etc)

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Bizar he!
    Verbaas me hier ook altijd over...
    Je kunt inderdaad niet ergens aan toe zijn waarvan je het bestaan niet kent! Geef je je kindje een stinksok dan wordt die waarschijnlijk ook in de mond gestoken...
    Ook het advies van het cb om maar te starten met bijvoeding voor de 4 maanden omdat je kindje zo groot (of snel ???) is? Bizar!

Het onderzoek neemt inderdaad niet alle facetten mee en het advies van het WHO is nog steeds vanaf 6 maanden!

Hier toendertijd eigenlijk geen advies gekregen/gevraagd en er werd ook niet gek opgekeken dat ik pas bij 6 maanden ging beginnen en daarvoor exclusief BV gaf. Maar goed, dan spreek ik over 3 jaar geleden...
    Ben eens benieuwd wat ze straks bij zoonlief gaan zeggen!

Wel flauw trouwens dat ze die kat niet op mocht eten...
    Ze was er nog wel zo aan toe!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Grappig dit... uit wetenschappelijk onderzoek blijkt namelijk dat een kind wat rijp is om vaste voeding tot zich te nemen meer speeksel gaat aanmaken, meer mondbewegingen gaat maken, meer wil aanraken etc. Het is dus niet ONJUIST wat de voedingsdeskundige zegt..het is alleen niet het hele verhaal. Deze ontwikkelingsfase is gewoon om te ontwikkelen tussen 4 en 8 maanden (waarmee je dus inderdaad snelle Jelles hebt en minder snelle)

Niet zo hard oordelen dus :)

Maar inderdaad... een baby weet niet wat eten is en zal dit niet uit je mond kijken

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar hoe concluderen ze dit dan? Hoe weten ze nu dat het kindje er daarom wel aan toe is, bijvoeding...

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Geen idee.. ben geen bioloog maar het is een feit dat elk zoogdier op een zeker moment minder melk tot zich gaat nemen en meer andere voeding. Bij mensen dus ook en omdat wij niet grazen ed laten we dit op andere manieren weten.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hmmm ja lijkt logisch....

Hier doe ik het vooral op gevoel;) als ik denk dat het nodig is geef ik het. Alleen snap ik nooit zo hoe een 4 maanden oude baby al iets erbij zou moeten krijgen... Mijn meiden hadden meer dan genoeg aan mijn bv;)

7. Dot79

Dot79 Lid

7 aug 2012
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik kreeg al groentehapjes toen in 2 maanden en twee dagen oud was. Was 35 jaar geleden heel normaal. Ik moet zeggen dat ik er niks aan overgehouden heb hoor.. Mijn moeder vroeg twee maanden geleden dan ook al wanneer wij gingen beginnen met hapjes ;)

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.818
    5.953
    113
    Vrouw
    Gelukkig weten we ondertussen door wetenschappelijk onderzoek ook dat roken en drinken tijdens de zwangerschap niet echt fijn is voor de gezondheid van het ongeboren kind.
    Mijn moeder dronk ook graag een wijntje toen.
    En met mij is niets aan de hand.
    Das ook zo'n vergelijking.....
    Gelukkig weten we tegenwoordig beter!
    Welk onderzoek dat van nu is neem jij dan wel als waarheid aan?

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    In dit verhaal zou mijn toen 2 maand oude zoon toe zijn aan bijvoeding.
    Terwijl ik met 6 maanden ben begonnen en zelfs toen nog wat gevoelige darmen had.

Ik moet er niet aan denken hoe hij zou hebben gereageerd bij 3 maand.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, wel lezen. Dit kunnen tekenen zijn maar dat hoeft niet. Gevoeligheid van darmen kan nog jaren blijven (ik ben 41).

11. adi

adi Niet meer actief

En toch is dit ook geen indicatie dat je kind niet toe is aan bijvoeding. Veel kinderen (en volwassenen) hebben nou eenmaal gevoelige darmen.
    Mijn zoon at echt voor het eerst toen hij bijna 7 mnd was, hij was dolblij met bijvoeding (melk was niet echt zijn ding) en toch heeft ie 4,5 jaar later nog steeds erg gevoelige darmen.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Misschien niet, maar het lijkt mij daardoor wel verstandig om rustig aan te doen. Daarnaast gaat het nu perfect ook met nieuwe voeding.

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    In dit geval niet.

Daarnaast gaf je aan dat die tekenen het signaal afgeven klaar te zijn voor bijvoeding. Dan zou hij dus met (ruim) 2 maanden klaar zijn ervoor. En ik denk en vind dat niet verstandig/verantwoord.

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn oudste at met 5 maanden mijn peer uit mijn hand zonder zich te verslikken. Hij nam een aantal happen met veel enthousiasme. De jongste verslikte zich met 7 maanden nog bij elke hap en kreeg bijna niets naar binnen. Ik denk dus wel dat er wat spreiding is wanneer kindjes er klaar voor zijn. Of dat te maken heeft met dingen in de mond stoppen weet ik nog niet. De oudste stopte alleen eten in zijn mond, de jongste alles.

15. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sowieso is er meestal pas een probleem als je zelf verwachtingen hebt...en je wil dat je kind snel gaat mee eten ofzo. Maar hoe erg is het als je kind gewoon alle tijd neemt om Zelf te leren eten. Ik ben niet zo bang voor cb, wel voor omgeving....

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat staat er niet hoor :)

Deel Deze Pagina