Daar zijn we weer met een eetonderwerp, hoe ik ook probeer ze eet nog steeds niet.. Ik dwing niks op laat haar gang gaan, maar het zint me niet Een voorbeeld ze lust kale macaroni, stopt het zelf in de mond, maar lijkt dit niet kwijt te kunnen, en sputtert alles weer uit,, of begint te kokhalzen Hetzelfde is met appel, ze neemt een hap, kauwt iets en sputtert het weer uit ( zonder geluid) Zachter voedsel als een gekookt worteltje kokhalst ze enorm in, en zodra dit gebeurt hoeft ze direct niks meer. Meloen vind ze heerlijk, en gaat goed, zolang het maar zacht is, onderaan de vrucht, tegen de schil wordt het iets meer structuur, begint ze weer te kokhalzen en et uit de mond te vissen Korstjes van brood net zo, brood ze is er gek op, maar korstjes kan ze niet wegkrijgen.. Tureluurs wordt je ervan. Verder weigert ze heel veel, alles wat ik al heb weggegooid je kan er een weeshuis van voeden Als compensatie krijgt ze nog redelijk veel bv, maar ook minderen hierin in de hoop dat ze honger krijgt, niks helpt. Ik moet er bij zeggen dat ze tussen de 4 en 6 maanden alles at, gepureerd uiteraard maar alles ging erin, met het doorkomen van de boventanden was het gebeurt, sporadisch ging er nog een maaltijd in.. Maar al weken/ maanden niet Nu de stap naar de ha gezet, het wordt niet beter!
Mijn mannetje is een stuk jonger maar ik herken wel sommige dingen. Hier wil hij wel eten maar het lukt hem niet tenzij het extreem zacht is zodat hij niet veel hoeft te doen. Hier heeft hij een heel kort tongriempje en ik vermoed dat dat hier het probleem is, misschien heeft je dochter dat ook?
Ohh dat ging fout Teovallig hoorde ik in een week tijd 2 ouders met hetzelfde probleem, de oorzaak bleek daar vergrote amandelen. Bij de ha geweest, deze heeft een doorverwijzing geschreven, op mijn aandringen, ze zien niet zo snel het probleem omdat ze er goed uitziet, jaaah duuh bv, maar ik wil graag wel rond 18 maanden gaan afbouwen, en dan wel dat ze normaler eet... In der mondje gekeken ze had wel iets vergrote amandelen, we zullen het zien anders komen we bij het eetteam int zh( diatist en prelogopodist) Zijn er meer mensen die deze problemen hebben of hebben gehad?
Mijn dochter doet dat sinds kort ook met allerlei soorten eten. Ook met groente, vlees, aardappelen. Ik denk dat het bij ons een fase is en schenk er geen aandacht aan. Gister wilde ze ook geen perzik, terwijl ze daar gek op is. Dus ik denk dat het een fase is! Zo kwijlt ze ook expres en maakt daar een spuug geluid bij. Ze vind het zelf erg grappig .
Ik merk ook dat er nu gezegt wordt in mijn omgeving dat hoort bij de leeftijd, weigeren uitspugen, en ik ben me er heel erg van bewust dat t echt voorkeur is... Maar ze doet dit dus al maanden... Het is hier geen fase
Ja meestal wel maar dylan heeft geen moeite met drinken, wel flesvoeding. Maar dat kan je goed zien als je in haar mondje kijkt, kan ze haar tong goed uitsteken?
Mijn zoon had een tekort tongriempje maar dit merkte we meteen de eerste weken tijdens de bv omdat hij hierdoor niet goed genoeg kon drinken, meteen geknipt dus. Maar wat een lastig probleem TS. Volgens mij heb ik je vorige toppic hierover ook gelezen. Ik zou er inderdaad eens mee naar een kinderarts gaan. Wellicht spelen voedselallergien een rol? ..
Wel goed dat je hebt aangedrongen voor een doorverwijzing want het lijkt wel alsof ze het wil eten he?
Ook met periodes, ze kan bijv. Heel rustig der koekje laten liggen, dagen achter elkaar, ik denk doordat ze negatieve ervaringen achter elkaar heeft. T kan der dan echt niet boeien Daarintegen heeft ze wel altijd intresse in drinken, wat wij drinken, alles wil ze proeven. Zelfs als de eerste slok niet lekker is, komt ze terug voor een nieuw slokje. (Maar diksap vind ze echt vies)
Lukt erg gepureerd eten wel of heb je dat ook al geprobeerd? Desnoods telkens met iets vermengen wat ze wel lekker vindt.
Ik denk ook haar amandelen. Mijn man heeft dit vroeger toen hij klein was ook gehad en kon dus niks doorslikken. Verwijzing naar KNO-arts!
Zelf dat wilde op den duur niet, o om en om geprobeert dat werkte een week, ik weet niet of je op fb het fimpje van de spanjaard met de kitkat gezien heb en zijn dochter die niet wilde eten... Zo zijn wij ook bezig geweest alleen dan met yogert, gekgenoeg was ze daar ook stapeldol op, maar momenteel wil ze zelfs daar niks van weten Wat eet ze wel: Brood met smeerkaas zonder korstjes Patatjes ( wel vers, heb je over van de vorige dag dan kan ze die ook nit kwijt) Pannekoek/kale tortilia, maar met 1/4 heeft ze er ook genoeg van.. Af en toe een fruitpotje van 6 maanden, maar geef ik dit iedere dag weigert ze dit ook op den duur.. Fruitpotjes van 8+ krijgt ze ook niet weg..
In eerste instantie de kinderarts, maar met de afspraak kan ik nog wel om een consult bij de kno arts vragen lijkt mij..
Als je eerst naar kinderarts gaat en daarna naar kno arts kan het best een tijdje duren voordat je daar terecht kan. Vooral als je nasr het SZE gaat (je kwam volgens mij ook uit de buurt van Emmen toch?) Een tip; wij zijn 3 weken terug verwezen naar KNO arts, in het SZE wachttijd van 4 weken. Gebeld met Hoogeveen en daar kon ze de week erop al terecht en vorige week al buisjes gekregen en haar neusamandel verwijderd. Is ook een echt fijn ziekenhuis!
Woon wel in de buurt van emmen, maar vind emmen niet geweldig zh en als winschoten (persoonlijke mening) gaan twijfelde tussen refaja stadskanaal en umcg, is umcg geworden, mede omdat je dan meer team en overleg onderling hebt als de mening van 1 persoon. Als het idd heel lang gaat duren dan kunnen we nog even verder zoeken, stiekum hoop ik echt dat t iets is... Klinkt gemeen maar dan heeft het eetgedrag een oorzaak en niet gewoon een vreselijk eigenwijs kind.... ( bv is lekkerder als eten, maar die discussie heb ik vaak genoeg gevoerd, dat verklaard het kokhalzen niet, en waarom at ze dan tussen de 4 en 6 maanden alles schoon leeg??)