Hallo, Misschien een gekke vraag, maar dit is een vraag om te beantwoorden door mensen die zwanger zijn of ooit zwanger zijn geweest. Ik lees en hoor vaak dat mensen zeggen... Ik voel gewoon dat ik zwanger ben, ik voel me zo anders. Vaak hebben ze dan nog geen zwangerschapserschijnselen en is het nog voor de NOD. Ze geven aan een heel ander gevoel dan normaal te hebben, en uiteindelijk zijn ze ook echt zwanger. Ik heb dit ook aan mijn moeder gevraagd en die zei idd ook dat zei zo'n "gevoel" had, maar ze kan niet zeggen wat ze dan voelde. Niet dat ik nu zwanger ben of denk te zijn, maar zou toch erg graag willen weten of iemand kan beschrijven hoe je je dan voelt, wat er zo anders is. Is het een beetje duidelijk omschreven? Hihi. Liefs meliske
Jij hebt het duidelijk omschreven wat je bedoeld Ik had dus beide keren ook heel duidelijk een voorgevoel dat ik zwanger was, maar ja hoe je dat uit moet leggen wat je voelt sorry geen idee
ik had ook het gevoel dat het deze ronde raak was... raar gevoel in mijn buik, soort van "spierpijn" terwijl in nooit sport hihi! verder is het moeilijk te omschrijven...
Nou, ik voel me de laatste 2 a 3 weken ook heel anders dan normaal. Heb een test gedaan, maar die was negatief. Toch ben ik er niet van overtuigd, dus maandag een afspraakje met de dokter, ben zelf eigenlijk héél benieuwd of dit voorgevoel juist is of niet..
Hoi Ook had ik zo'n voorgevoel wat ik niet kan uitleggen. Maar mijn man had dit nog erger. Hij zei van, stop maar vast met roken want je bent zwanger! En hij had nog gelijk ook. Hij beweerde dat hij het aan mijn ogen kon zien!
Ik had alle 4 (ben een keer zwanger geweest, werd miskraam met bijna 10 weken) ook een voorgevoel dat het wel eens raak kon zijn. Je kunt het niet verklaren, gewoon een "gevoel". Ik was dan ook niet verbaasd dat de tests positief bleken te zijn.... Met de jongste deed ik trouwens veel met persona testen. Die kun je ook prima als zwangerschapstest gebruiken (voor het geval iemand dat nog niet wist...) En toen wist ik het dus al bijna een week voor mijn NOD Mijn boobs gaan trouwens ook erg zeer doen als ik zwanger ben, maar nog niet op de NOD zit...
Ook ik had zo'n gevoel dat ik zwanger was. Ik merkte dat ik innerlijk rustiger werd en me niet zo druk maakte over dingen. Ook had ik helemaal geen haast om te testen omdat ik toch wel wist dat deze positief was. Gek eigenlijk dat je dat toch zo sterk kan aanvoelen. Als ik kijk naar de lichamelijk tekenen dan is het enige teken geweest dat ik slijmverlies bleef houden na mijn eisprong terwijl ik dat normaal nooit heb.
Iedereen is anders en kan het misschien aan verschillende dingen merken. Ik had juist een aantal dagen voor mijn NOD aparte krampen in mijn onderbuik. Het lijkt of je ongesteld moet worden, maar toch voelt het iets anders. Ook had ik toen opeens een hele bittere smaak in mijn mond, bij alles wat ik at en dronk. Het zijn kleine dingen waar je het aan zou kunnen merken! Liefs, DAGDAG
Hoi allemaal, Ik heb een week na mijn ovulatie een innestelingsbloeding gehad, waardoor ik al wist dat mijn eitje bevrucht was. 4 of 5 dagen later begonnen de zwangerschapssymptomen....Maar ondanks de symptomen, voelde ik ook dat ik zwanger was! Moeilijk uit te leggen wat ik precies voelde. Ik wist gewoon dat mijn tijd om mama te worden was gekomen en het voelde gewoon goed. En de symptomen bevestigden mijn gevoel. Helaas is het in de vijfde week al fout gegaan! Het gevoel zegt dus niets over het feit of het echt goed zit of niet.....Ik heb naderhand pas aan mijn ouders verteld dat ik zwanger was, maar mijn moeder wist het al. Ze had het aan mijn stem door de telefoon gehoord en nog tegen mijn vader gezegd 'ze is zwanger'. Liefs Loes
ik denk dat het meestal pas achteraf is dat je kunt zeggen "zie je wel, ik wist het wel" dan dat men kan zeggen ik wist gelijk dat ik zwanger was, dat is denk ik persoonlijk de wens van de vader geweest die idd uitgekomen is.... ikzelf voelde en wist totaal niks, maar van degeen uit mijn omgeving weet ik dat ze hoopte (dachten) zwanger te zijn, en later vertelden ja ik wist het wel....denk dat het meer een ding van toeval is dat men later idd zwanger blijkt te zijn dan dat men idd zeker kan zeggen ja nu ben ik bevrucht, nu heb ik mijn innesteling, nu ben ik zwanger (etc) het is voor iedereen toch altijd afwachten en achteraf is het altijd weer anders natuurlijk...... ergens is het maar goed dat je zulk soort dingen niet echt kan voelen anders is de spanning er ook wel weer vanaf...
mijn moeder vertelde me de dag dat ik verwekt was ze het wist! toen het gebeurde hoorde ze een heel hoog geluid in haar hoofd ze zei tegen mijn vader zo en nu ben ik zwanger en het bleek ook zo te zijn! ik hoop dat ik dat ook krijg is wel handig!!!
Ikzelf voelde helemaal niets, mijn man wel.. die had al wat veranderingen gezien in mij.. ik was "anders"
voor mij voelde het niet als een voorgevoel, want dat heb ik alle 8 rondes gehad, maar achteraf waren die voortekenen dezelfde als die veel vrouwen ook voor hun nod hebben, die lijken echt enorm op elkaar. maar wat ik heel anders had dan al die anderen keren. het was net of ik een brok had in mijn keel wat ik nietkon wegslikken, niet misselijk maar alsof je heel zenuwachtig bent en wat grieperig. en ik was heel droog (echt helemaal geen afscheiding)
toen ik zwanger was ( heb een miskraam gehad ) voelde ik het ook heeel duidelijk, de eerste keer testte ik negatief maar ik wist het toch zeker dat het zover was. Ik kan het ook maar moeilijk omschrijven eigenlijk. Ik voelde me heel dromerig/bijzonder en stond sterk in mijn schoenen....zo'n gevoel was het ongeveer. En mijn vader zag het direct in mijn ogen net als bij mijn zussen, bij ons alledrie wist hij het eigenlijk eerder als wij zelf. Al heel vroeg. Hij zag het ook aan de manier hoe ik met mijn kat om ging hahaha Die behandelde ik een beetje als een babytje hihi....was ook wel waar
mijn vriend merkt dat ik ook anders ben.. maar of ik zwanger ben... ik heb wel gedroomd dat ik een pos test had.. spannend.. maar moet nog ff wachten
leuk om deze verhalen zo te lezen. Ik had zelf ook een soort voorgevoel (intuitie), had geen klachten die op een zwangerschap konden duiden, behalve dan dat ik 1 dag overtijd was. Maar ja, dat zegt nog niets. Toch maar een test gedaan en die was positief! Een vriendin vroeg laatst hoe ik me voelde en bleef maar een beetje doorvragen, dus daar heb ik het uiteindelijk aan verteld. Ze zei ook dat ze het aan me zag, vandaar al die vragen. En ik heb wel van meer vrouwen gehoord dat vaders of moeders het aan hun zagen.
bij mij gaat het heel apart, bij alledrie de zwangerschappen werd ik een aantal dagen voor mijn NOD verschrikkelijk verkouden. Terwijl ik niet vaak ziek ben!! Vorige week werd ik dus weer verkouden en dat was voor mij een teken dat het deze keer vast weer raak was. Ik heb geen idee wat deze 2 dingen met elkaar te maken hebben, maar het is wel frappant
ik merk helemaal niks aan mijn lichaam was er ook van overtuigd dat ik negatief zou testen nu steeds weer ongie buikpijn en last van mijn (.)(.)