Duizelig en vochtverlies

Discussion in 'Zwangerschap' started by DRLB, Aug 31, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DRLB

DRLB Bekend lid

Dec 11, 2015
    566
    23
    18
    Hoi dames,

Ik denk open even een topic want wil het zelf nog een paar uurtjes aankijken.
    Ik ben onder behandeling van de vk en gyn.
    Ben vandaag 28 weken zwanger en heb al wat langere tijd last van meer afscheiding. Nu is het sinds gister zo dat m'n onderbroek echt heel snel nat is, en volgensmij is het geen plas. Want het gebeurt meestal na het plassen en het is ook niet zo dik als afscheiding. Wel is het doorzichtig
    Ook ben ik sinds gisteren heel veel duizelig, zelfs als ik lig.

Herkent iemand deze klachten?
    Ik wil zelf even contact opnemen met de gyn als het vanavond nog zo blijft.

Groetjes

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Dat van dat vocht verlies had ik bij beide zwangerschappen in het laatste trimester, waterdunne afscheiding bleek het te zijn! Als het vruchtwater zou zijn zou het een typische geur hebben daaraan kun je het verschil merken. Voor wat betreft de duizeligheid het zou kunnen dat je bloeddruk aan de lage kant is, daar had ik bij de oudste veel last van.

Maar... Als je het niet vertrouwt altijd bellen! Al bel je 100x voor niks dat maakt echt niet uit!

3. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

Sep 25, 2014
    798
    24
    18
    Ik had dit met 35 weken en het was wel vruchtwater.
    Was alleen niet misselijk.
    Zou wel je gyn of vk bellen, met een simpele test kunnen ze nagaan of het vruchtwater is.
    Ik rook trouwens niks dus dat hoeft niks te zeggen.

4. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

Jul 20, 2015
    1,488
    308
    83
    Ik zou voor alle zekerheid even bellen. De verloskundige heeft snel gecheckt of het vruchtwater of afscheiding is (in mijn geval was het waterdunne afscheiding). Duizeligheid kan inderdaad komen door lage bloeddruk. Maar bel even, dan weet je het zeker en ben je hopelijk gerustgesteld.

5. Shelly11

Shelly11 Lid

Mar 15, 2016
    68
    14
    8
    NULL
    NULL
    Lastig te zeggen wat het is. Ik had het ook, dacht eerst dat ik urine verloor, was net water, maar het rook nergens naar. 2 keer testje bij vk gehad, maar daar kwam niks uit. Toch naar gyn doorgestuurd die dacht ook geen vruchtwater, maar daar bleek baarmoedermond verkort (was nog maar 8 mm ipv de minimale 2,5 cm met 33 weken) dus bevalling leek eraan te komen. Opgenomen in ziekenhuis en daar werd ook steeds gezegd gezegd dat het geen vruchtwater was, omdat het niet zo rook. Dagen later (toen ik naar huis was gestuurd) bleek pas via zo'n testje van de vk dat ik toch vruchtwater verloor! Al die tijd daarvoor dus niet vastgesteld, maar bleek dus een hoge vliesscheur.

Natuurlijk kan het bij jou net zo goed gewoon afscheiding zijn, maar ik wil je wel even meegeven: als je je er niet goed bij voelt, volg je gevoel! Ik vertrouwde het ook niet en was in mijn geval terecht!

6. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Ik sluit me aan hij de rest. Als je het niet vertrouwd moet je zeker bellen. Maar ik weet nog dat ik ook waterdunne afscheiding had. Het hoeft dus niks te betekenen.

7. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Idd even bellen, met een klein testje weten ze of het vruchtwater is.
    Vandaag toevallig nog gehad omdat ik ook heel erg last heb van water dunne afscheiding.

Ze pakken gewoon een hele lange wattenstaaf (daar kan je het mee vergelijken) en die brengen ze in je vagina (voel je niets van) deze absorbeert het vocht en die doen ze in een klein buisje met vloeistof.
    Daarin stoppen ze een soort zwangerschap testje en als er 2 streepjes komen is het vruchtwater, komt er 1 is het afscheiding.

Stelt dus helemaal niets voor.. ;) Dus schroom niet om te bellen!

8. DRLB

DRLB Bekend lid

Dec 11, 2015
    566
    23
    18
    Superbedankt voor de reacties dames!
    Ik heb gebeld en moest het even aankijken (heb maandag een afspraak weer) als het meer wordt moest ik meteen komen.
    Wonderbaarlijk heb ik nu dus totaal geen vochtverlies, suf is dat he...

9. DRLB

DRLB Bekend lid

Dec 11, 2015
    566
    23
    18
    Moet zo naar het ziekenhuis. Ze willen t toch controleren.
    Houd jullie op de hoogte

10. Adria27

Adria27 Bekend lid

Feb 21, 2013
    808
    6
    18
    Female
    maatschappelijk
    candyland
    Succes! Hoop dat alles goed is gegaan.

11. DRLB

DRLB Bekend lid

Dec 11, 2015
    566
    23
    18
    Net thuis dames!
    Heb een ctg gehad, inwendig onderzoekje voor het afnemen van het vocht (idd met een wattenstaafje en viel echt mee 😬) en nog een echo.
    Alles zag er super uit en zou geen vruchtwater zijn. Volgende week een telefonisch consult voor de uitslag van t kweekje
    De kleine meid ligt al met haar hoofdje naar beneden, blijf nog maar lekker even zitten haha

Share This Page