Je krijgt nog zoveel als je eenmaal bevallen bent!!

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Lynn77, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat heb je aan cadeau's gekregen?

1. Veel te veel cadeau's, ik zal heel veel niet gaan gebruiken

2. een aantal, handige/leuke en bruikbare cadeau's

3. bijna alleen maar cadeau's die ik niet mooi vind

4. bijna geen cadeau's

5. heel veel kleertjes die ik niet mooi vind

6. heel veel kleertjes, ik gebruik alles wat ik gekregen heb

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Kleding kreeg ik vooral in maten die dan net in dat jaargetijde dat ze erin pastte net niet handig waren (zomerjurkje in 74 en dat paste ze in februari bijvoorbeeld....)
    Ik heb nu nog dingen in de kast liggen die ze nog nooit heeft aangehad omdat ze nu pas beginnen te passen.
    Handige en leuke kadootjes vind ik altijd boekjes en speeltjes enzo.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    We hebben niet veel gehad, alleen mijn ouders, mijn oma en zus zijn langsgekomen en dat wist ik ook van tevoren.. dus heb gewoon alles ingeslagen wat ik nodig had. Had 4 rompers en 1 setje kleding gehad.

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

#23 miffy11, 8 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 apr 2010
    hier heel veel kleertjes gehad, maar wel allemaal erg leuk. misschien ook omdat mensen toch meer onze smaak wisten omdat we al een dochter hebben, bij Mila kregen we soms dingen waarvan ik echt dacht: eeeh.. moet ze dat echt aan? ;)

maar het grote nadeel, alle kleertjes die we hebben gehad, zijn maat 68. leuk dat mensen het op de groei kopen, maar wij gingen uit van kleertjes maat 50/56/62, dus nog veel zelf moeten kopen.
    maar dat hebben we dan wel weer gedaan van de prenatal-bonnen die vriend van zijn werk had gekregen.

maar over een paar maandjes, heeft mijn dochter een erg leuke garderobe!

andere mensen belde van te voren wat we nodig hadden, zo hebben we van mijn moeder de box gehad, een speelkleed van mijn beste vriend en een baby-album van mijn tante.

heb eigenlijk helemaal niks gehad deze keer wat ik niet leuk vond, moeilijk kiezen, maar de favorieten waren toch wel een shirtje van imps & elves van mijn oma, een shirtje met haar naam er op van collega´s van vriend, en de mensen die ook aan mama dachten (parfum, body-olie) ben ik ook erg dankbaar :)

edit: laat maar eigenlijk, bedenk nu vanalles wat ik ook geweldig vond, en eigenlijk ook bij de favorieten hoort. heb een super kraamtijd gehad, met super cadeau´s.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Bij de oudste had ik niet zo veel gekocht, omdat iedereen idd zei dat ik nog wel veel zou krijgen. Klopte ook wel, alleen ik kreeg heel veel kleding maat 62 en 68, terwijl hij heel lang maat 50 heeft gedragen. Mijn man mocht dus op dag 3 al op shoptocht voor kleine babykleertjes. Echte spullen hebben wij trouwens vrijwel niet gekregen, bijna alleen maar kleertjes en speelgoed.

Bij nr. 2 kregen we veel minder bezoek en dus ook veel minder cadeaus. Gelukkig hadden we toen natuurlijk alles al van de oudste, dus we kwamen niks te kort. Ook toen weer alleen kleertjes en speelgoed gekregen.

5. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste heb ik heel veel en hele leuke dingen gekregen. Dat werd bij de tweede een stuk minder en bij de derde vrijwel niets. :D
    Maar op zich krijg ik bv. van mijn moeder heel vaak kinderkleding (die zij tweedehands koopt) en zij weet exact wat ik leuk vind. Dus ik krijg het gewoon op een ander tijdstip. En oh ja, zij heeft meebetaald aan mijn Phil & Teds duowagen. Dat was ook echt tof.

6. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben zo ontzettend veel gekregen. Inmiddels hebben we wel 5 dezelfde knisperboekjes, minstens 30 rompertjes, veel spenen die ons zoontje niet fijn vindt en heeeeeeeel veel kleding. Vrijwel iedereen komt met een setje kleding aanzetten, ook al hebben we van tevoren gezegd dat we alles al hadden en dat we liever bonnen zouden krijgen. De kast ligt nu vol met kleding die totaal niet onze smaak is dus die hij nooit zal dragen. Achteraf ben ik dus blij dat ik zelf genoeg in huis heb gehaald wat we wel mooi vinden.

7. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Bij ons werd er vaak van tevoren gevraagd wat we wilden hebben dus veel kleding hebben we niet gekregen. De maxicosi cabriofix, maxicosi tobi, schatkist voor op haar kamer, de bugaboo etc hebben we allemaal van zeer gulle familieleden gekregen. Wel enkele setjes kleding maar eigenlijk maar één kledingstuk wat ze voor de vorm één keer heeft gedragen (ben absoluut geen fan van boxpakjes). Wij hebben ook niet erg veel kraambezoek gekregen en er is nu nog steeds een heel stel ooms en tantes die Kyra nog nooit hebben gezien.

Het ligt er dus ook aan hoeveel mensen je verwacht (en dat ze ook daadwerkelijk hun neus laten zien), en hoe je zelf tegenover de kleding van je kind staat. Ik vind het zelf nogal gauw goed en als iets niet helemaal mijn smaak is mag ze er heerlijk mee ravotten.

8. Pepje

Pepje Lid

4 dec 2009
    88
    0
    0
    fulltime moeder
    Groningen
    Ja, dat zeggen ze ook tegen mij of althans me moeder.
    Meid, je krijgt nog zoveel spullen!

Ja Mam, maar ik wil niet wachten op wat ik allemaal krijg van mensen, ze vragen mij maar wat ik allemaal al wel heb en wat niet!

Dus ik raad iedereen aan om kleding etc gewoon lekker zelf te kopen!

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Heel veel kleertjes gehad die ik leuk vond! En ik ben wel kieskeurig qua kleding! Heb veel kleine setjes gehad (mt. 56) en nog meer grotere setjes! 1 aller afschuwelijkst setje is meteen in de vuilnisbak beland! Achteraf jammer, had er graag nog eens om willen lachen als ik het zag!
    Ook heel veel speelgoed gehad!

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben niet heel veel visite gehad, maar ook niet weinig.
    We kregen vooral veel grote kleertjes, echt helemaal niks in maat 56/62.
    En ook veel kleertjes past ze aan in het verkeerde seizoen, dus daar heb ik weinig aan gehad.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    wij hebben ook heel veel kleding gehad, wel allemaal maat 62/68 of zelf 74/80. Ons meisje heeft heel lang 50/56 gedragen dus daar hebben we veel zelf van gekocht. Alhoewel ik wel veel 50/56 heb gekregen toen ik zwanger was. Verder leuke boekjes en speelgoed en heel heel heel veel knuffels en tutteldoekjes. Die zijn naar het goede doel gegaan. In totaal van de ongeveer 80 kraamkado's slechts 2 pakjes gehad die ik echt lelijk vond.
    Waar ik heel blij mee was waren de 4 luiertaarten (nooit weg toch) en de fotosessie die ik van mijn werk kado kreeg! moet erbij zeggen dat we beide grote familie hebben en dit het eerste kleinkind aan beide kanten is.

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wij hadden al veel geleend en gekregen van familie, (de commode, badje, wandelwagen)
    ik had een paar kleertjes gekregen en 1 lief fleece pakje zelf gekocht voor onder de kerstboom.
    Ik ben veel eerder bevallen dan de bedoeling was en ik kreeg ontzettend veel kleertjes op de dag van mijn bevalling, en dan dus vooral prematuur kleertjes (maatje 40-44) Die had ik dus nooit zelf uitgekozen in de winkel;)
    ik kreeg in de weken erop ook veel kleertjes maar dan maat 50 kleertjes. Ik heb er veel aan gehad, hoefde de eerste maanden zelf helemaal geen kleertjes te kopen. Heerlijk, maar ik had dan ook wel wat anders aan mijn hoofd.

13. Bobbie77

Bobbie77 Lid

2 aug 2008
    66
    0
    0
    regio utrecht
    Wij hadden 4 kledingsetjes mt. 56 zelf gekocht en natuurlijk ook een paar rompertjes in diezelfde maat. En nu...we hebben een hele kledingkast vol met de meest leuke kleertjes varierend van mt. 56 t/m 74!!! Echt, onze kleine meid kan tot en met maat 74 bijna elke dag nieuwe kleertjes aan hahaha

14. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    447
    83
    Limburg
    Hier wel veel kleertjes gehad, maar wel voornamelijk mt 62 en 68 (zit ze nu in). Wel eigenlijk allemaal hele leuke setjes die we zelf ook zo hadden kunnen kopen.
    We hebben aan mensen die het vroegen wat we wilden ook gevraagd voor bv maartje 56. Mt 50 hebben we nog gekregen van mijn schoonzus direct na de geboorte want ze was vrij klein.
    Tot nog toe maar een paar dingen zelf gekocht. We hebben ook een aantal cadeaubonnen/kaarten kregen dus daar konden we lekker zelf voor uitzoeken. Zo hebben we voor mt 74 daar zelf van uitgezocht. Eigenlijk pas vanaf maat 80 moeten we echt zelf gaan kopen.
    Moet er ook nog ff bijzeggen dat we ook van een tweetal mensen zo nog kleding hebben gekregen die hun kindjes niet meer aankonden. Maar die heb ik eigenlijk meer als reserve gehouden, eerst de nieuwe kleertjes.

15. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Wij hebben expres om kadobonnen gevraagd van de prenatal enzo. Ik vind een hoop kleertjes enzo niet leuk en ik trek het dus ook echt niet aan als het mijn smaak niet is. Helaas luistert niet iedereen en heb ik een paar pakjes die standaard in mijn luiertas verdwijnen voor het geval dat. En dat is eigenlijk bijna nooit, dus die zijn nog gewoon ongedragen.

Lekker handig is ook inderdaad dat sommigen er echt niet bij stil staan of de maat die ze kopen wel handig is. Ons zoontje heeft een hele dikke pyama gekregen in een maat die hij ergens deze zomer aan kan...

Als ik het zo lees, verschilt het heel erg hoeveel iedereen krijgt!

16. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Ik had een lijstje gemaakt met spulletjes die we nog graag wilden hebben.
    Als mensen dan belden wanneer ze langs wilden komen en vroegen of we nog wensen hadden dan pakte ik mijn lijstje erbij :D
    Als mensen het niet vroegen dan liet ik het ook zo, een cadeau is een cadeau en als je het enigszins kan sturen naar wat je graag hebben wilt dan komt het mooi uit en anders nam ik het met een bigsmile in ontvangst :D
    Heb gelukkig geen nepsmile op hoeven zetten, op 1 truitje na hebben we hartstikke leuke dingen gekregen!

17. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wij hadden er rekening mee gehouden dat we na de bevalling nog een hoop kleertjes zouden krijgen. Maar die hebben we helemaal niet gehad.

Wel veel leuke dingen hoor. En een aantal dingen die we eigenlijk meteen weg hebben gedaan.

Van een aantal mensen hebben we dingen gekregen die we ook echt heel graag wilde hebben.

Ik zou de volgende keer inderdaad weer een lijstje maken met dingen die je graag wilt hebben.

Deel Deze Pagina