Bang voor water in gezicht

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hironobesh, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Hallo dames,

Mijn dochter wordt in juni 3 jaar en heeft al vanaf haar geboorte een gruwelijke hekel aan water in haar gezicht.
    Ze heeft een zware bevalling meegemaakt ( in het vruchtwater gepoept en het vreselijk benauwd gehad waardoor ze zuurstof toegediend kreeg)

Ik heb zelf het idee dat het allemaal nog aan de bevalling te wijten is, dat het op de een of andere manier onbewust toch weer boven komt.
    Wie van jullie herkent dit bij jullie zoon of dochter, en hebben jullie kindjes het ook zwaar gehad tijdens de bavalling?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
    Groetjes,
    Hillegonda

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hier ook 1 die er niet van houd, haren wassen is ook een behoorlijke drama, 1 moet dr vast houden en de ander de haren wassen en uitspoelen.

of het te maken heeft met een zware bevalling geen idee, Esmee is met de vacuum geboren omdat ik al ander half uur aan het persen was en daarna heeft ze nog een week op de couveuse gelegen (ivm mogelijke streptokokken bacterie en tevroeg geboren)

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Alle drie onze zoons hadden er hekel aan, en zijn normaal geboren, zonder toestanden. Ok, Jesse wel met keizersnede maar hij heeft het niet benauwd gehad ofzo...
    Als ik Jesses haar moet wassen, huilt hij ook altijd even, hoewel het al wel veel beter gaat dan vorig jaar.
    Eerlijk gezegd denk ik dat er niet veel baby's zijn die er wel van houden om water in hun gezicht te krijgen.

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dylan vind het ook niet prettig en ik heb een normale bevalling gehad.

Ik heb al bijna 32 jaar een hekel aan water in m'n gezicht.
    Niet dat ik het niet kan hebben, maar ik vind het niet fijn.

5. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    mijn dochter raakt ook altijd in paniek en vind het vreselijk. geen nare ervaringen gehad

6. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    ons zoontje vind het ook vreselijk en raakt helemaal in paniek hij gaat dan zelfs spugen

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre vindt het ook helemaal niets en heeft een prachtbevalling meegemaakt ... dus heeft hier zeker geen verband ;)

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, hier is het andersom, onze dochter heeft het best wel benauwd gehad waarschijnlijk bij de bevalling, maar vind water alleen maar leuk en is liever onder water, dan boven water.. maar mogelijk heeft het babyzwemmen hierbij geholpen? Hoewel dat natuurlijk ook nooit garanties geeft.

Maar oke, wel vervelend als het bij het verzorgen telkens een beetje een drama wordt hierdoor :(

@ts: misschien dat je toch eens verder kunt kijken/informeren naar iemand die hier 'verstand' van heeft (weinig verstand van, maar babyfluisteraars o.i.d. ?? ) . Als het écht aan de bevalling te wijten is en dus een soort van trauma, dan kan dit misschien ook wel opgelost worden.

9. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier ook eentje die moord en brand gilt als er water in haar gezicht komt.
    Zelfs als haar haren een klein beetje nat worden is het al drama.
    Hier ook geen nare/zware bevalling gehad.

Ben nu wel met spelletje bezig dat er steeds kleine druppeltjes over haar haren naar beneden lopen langs haar gezicht en dat gaat steeds beter.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    welk klein kind vind haren wassen wel leuk?
    Mijn dochter vindt onder water gaan geen probleem, maar aan de douche heeft ze een hekel. Terwijl dat als ze gewoon rustig zou blijven het water veel minder in haar gezicht zou komen...

11. krumelke

krumelke Lid

26 mrt 2010
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat hier helpt is samen onder de douche. zet een tuinkrukje ofzo in de douche zodat je dochtertje bij je op schoot kan zitten onder de douche.

misschien is peuterzwemmen wel iets voor jullie. dan wordt ze op een speelse manier watervrij gemaakt.

ik verzin zo maar iets hoor, misschien heb je het al uitgeprobeert.

succes..

12. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Dank jullie wel voor jullie reacties.
    Peuterzwemmen is idd een goed idee en van dat krukje onder de douche ga ik zeker uitproberen.

Groetjes,
    Hillegonda

13. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hmm ik dacht dat ik de enigste was met een kind dat zo lekker hard kan krijssen als ik haar haar moet wassen ofzo. Wat een ramp! vooral ik nu alleenstaand ben is het nog erger, ik doe heel voorzichtig met een klein bekertje kleine beetjes over haar haren heen (eerst achter en langzaam boven steeds beetjes water) dat gaat opzich wel, en goed zeggen wat je gaat doen en dat je het voorzichtig doet. Ik heb het haar ook eerst zelf proberen laten doen en als ze dat niet doet dan doe ik het, dat werkt op zich wel. Maar mijn dochtertje heeft ook heel erg dun haar dus naja misschien dat het dan makkelijker is ik weet het niet.
    En ze schijt bagger voor de douche, die mag NOOIT aan , al raak ik hem aan dan schreeuwt ze hard weg.. geen idee waarom. Mijn zoontje trouwens ook hahaha die had ik een keertje bewust meegenomen onder de douche maar de hele tijd maar gillen hoor! haha naja dat komt later allemaal wel :p

14. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Mijn dochter van zes, een echte waterrat (gaat deze maand als 't goed is zelfs afzwemmen voor C), heeft 'n gruwelijke hekel aan water in haar gezicht als ze onder de douche gaat. Ik heb van haar geen extreem moeilijke bevalling gehad. (Ze is wel met 'n pomp gehaald).
    Ik weet dat ik er zelf als kind ook last van had. Mijn moeder heeft 'n zware bevalling gehad.

Toch denk ik niet echt dat 't een link met elkaar heeft, om eerlijk te zijn.

Wat hier werkt: washandje voor 't gezicht bij 't uitspoelen van de haren, of 'n duikbrilletje op.
    En voor andere nattegezichtmomenten ligt er een handdoekje, waar ze tussendoor even snel haar gezicht aan kan afvegen.

15. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht

PRECIES mijn dochter die jij beschrijft ! :$
    ze is nu 3 en altijd vreselijk bang geweest voor water, de douche mag idd nooit aan, en haren wassen doe ik ook met een bekertje.. Hoofd achterover en voorzichtig uitspoelen. Want anders word het een gekkenhuis en wil ze nooit meer.
    peuterzwemmen heb ik een tijdje gedaan maar toen werd het steeds erger, ze is gewoon echt heel bang.

16. Heidi5

Heidi5 Lid

10 aug 2006
    21
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi
    Ik heb een keizersnee gehad met de eerste en die vind water in zijn gezicht ook niet fijn, ja volgens mij bijna geen een kind die dat fijn vind.
    Nu heeft zijn vader bedacht om een droog washandje te geven die houd hij dan voor zijn ogen en zo mogen we zijn haren gewoon uitspoelen hij kijkt naar beneden met het washandje voor zijn ogen en vind het niet erg.
    Misschien een tip.
    Bij ons werkt het.
    Groetjes Heidi

Deel Deze Pagina