Hallo Na een lange medische molen van 6,5 jaar ben ik eindelijk via eiceldonatie zwanger geraakt.dolblij natuurlijk! Maar nu ben ik vooral angstig. Maandag had ik opeens een klein bloedstolseltje, overleg gehad met mn Spaanse kliniek en het zou een hematoom kunnen zijn. Ik moest rustig aan doen en me geen zorgen maken.Sinds woensdag had ik opeens geen kwaaltjes meer, ik voelde nl continu wel mn buik en opeens niks meer.Lichte stress, heb toen 's middags een test gedaan, knalpositief. Maar dit zegt natuurlijk niks, had gelezen dat je ruim na een mk nog posi testen kunt hebben. Maar goed, ik was toch weer eventjes opgelucht. Gisteren weer zo, geen kwaaltjes en ongerust, ik wil gewoon zo graag van alles voelen he. Tot gistermiddag, ik zag op het toilet opeens een sliertje slijmerig lichtrood. Lichte paniek, toen kreeg ik ook weer die vage ongiachtige pijn in mn onderbuik. Blij, want dit had ik voorheen ook, maar ook angst om dat sliertje rood. 's Avonds grote paniek, behoorlijk lichtoranjeroodachtig bloed in mn inlegkruisje en nog steeds die zeurende ongipijn. Ik was echt aan het bloeden. Heb nadat ik thuiskwam mn baas gebeld en uitgelegd wat er was. Nu ben ik vandaag en morgen thuisgebleven, ik werk in principe pas woensdag weer. Ik hou bedrust en gelukkig vanmorgen geen vers bloed meer gezien, alleen maar bruin. Ik heb de 27e een echo, dan ben ik 6,6 weken. Heb net het zh gebeld en mn zorgen geuit, helaas zitten ze komende week helemaal vol, dus ik krijg geen eerdere echo maar moet afwachten. Heb nog een doktersassistente gesproken, die zei dat het een innestelbloeding zou kunnen zijn, maar lijkt mij sterk, zo laat nog. Vreselijk , deze weken
kun je geen afspraak krijgen bij een verloskundige in de buurt? bij de verloskundige maken ze voor mensen met angst meestal wel een plekje vrij, in ieder geval wel hier. in het ziekenhuis doen ze daar meestal helaas iets moeilijker over. ik wilde je even vertellen dat ik bij me eerste zwangerschap de eerste 3 maanden gewoon bloed verloor en ook bij deze zwangerschap heb ik in het begin bloed verloren. bloed betekend dus niet altijd een miskraam. ik hoop echt dat het goed blijft gaan. dikke knuffel
vreselijk meid dat ze er zo laks mee omgaan ze weten dat je 6,5 jaar erover hebt moeten doen en het nu eindelijk zo ver is, en dan moet je wachten omdat het ''vol'' zit terwijl je opbelt en je zorgen uit andere dames krijgen vaak al bij 6,0 een echo terwijl die niet in het circuit hebben gezeten kun je anders niet 's avonds als het zkh dicht is de verloskamers opbellen dat je je zorgen maakt? hier kun je dan 's avonds terecht en maken ze ook gewoon een echo. ik duim en hoop zo dat alles goed zit met jullie kleine frummel!
Jeetje, wat een spanning.... Misschien kun je het HCG laten prikken? Dan krijg je nog geen uitsluitsel dat het goed blijft gaan, maar misschien wel de geruststelling dat de waarde mooi gestegen is. Voor echo is het nu ws nog te vroeg, maar nog 10 dagen moeten wachten is echt killing. Ik leef, duim, hoop met je mee. Dit MOET gewoon goed gaan. Sterkte meid!
Wat een raar beleid heeft jou ziekenhuis zeg Ik zou gewoon blijven bellen en je situatie uitleggen en eerder een echo eisen. Ik mocht tot 12 weken direct langskomen als ik twijfelde/onzeker was of even bevestiging nodig had. Hoop voor je dat alles goed is!
Spannend zeg! Ik snap dat je bezorgd en gespannen bent na al die jaren wachten. Jammer dat het ziekenhuis hier zo mee omgaat! ik hoop en duim voor je dat alles goed blijft gaan! En ik zou inderdaad gewoon nog een keer bellen en aangeven dat je je echt veel zorgen maakt. Een echo is zo gemaakt toch? Even iets wat ik mezelf nu afvraag... Maar kan je met dit termijn op een echo wel al iets zien? Behalve natuurlijk het vruchtzakje? Volgens mijn vk zou je pas een kloppend hartje kunnen zien na 6 weken? En ik merkte bij mezelf toen dat ik juist die bevestiging nodig had om vertrouwen te hebben dat het goed zat.
erg rot, die eerste weken, voor iedereen, maar nog meer voor mensen die zwangerschapsellende hebben meegemaakt. Maarja, voor een echo is het echt te vroeg - je ziet daar niks op in dit stadium, ook niet of je gerustgesteld moet zijn. Helaas. Of bedrust helpt weet ik trouwens niet. Rustig aan doen is een ding, maar plat liggen maakt zo vroeg in de zwangerschap niet goed wat verkeerd zit - mocht dat zo zijn. Misschien is afleiding wel fijner. Ik hoop op het beste, veel sterkte!
hoi lieverd erg dat je zo in onzekerheid zit,en dat je langer moet wachten op echo.echt belachelijk dat je nu geen echo krijgt,ivm je verleden. ik hoop met heel mijn hart dat alles goed komt en jij binnenkort ook een wondertje in je armen hebt liggen. ik gun het je zo meid. sterkte
Ik ken een verhaal van iemand die het hartje al zag kloppen met 5.4 week. Kop op meid en idd gewoon de verloskamers bellen na 17 uur. Kan hier ook gewoon!
Gelukkig kan mijn man zeer vasthoudend zijn en heeft hij het voor elkaar gekregen dat we alsnog een eerdere echo kregen, vandaag nog! Gelukkig zag de echo er prima uit. Ook geen bloedverlies meer gehad, alleen nog heel veel bruine troep. Natuurlijk kon de arts niks zeggen over het verloop. Ik slik aspirines en dat maakt je bloed dunner en ik heb hormonen die ik vaginaal moet inbrengen. Hier gebruik ik een huls voor. Denk dat ik met die huls iets geraakt heb. Vanaf nu dus mn nagels kort en met de vingers die hormonen inbrengen. Maar ik ben weer iets geruster en nu weer duimen voor de komende echo op 27 aug.
Fijn nieuws! Deze weken zijn afschuwelijk Wat ik bij mijn zoontje heb gedaan was tussen week 5 en week 7 twee ker per week hcg laten prikken om zo te kunnen zien of het nog goed steeg, dat is schijnbaar een goede indocatie van dat het goed blijft gaan. Is dat misschien iets voor je? Liet ik gewoon bij het zkh doen en dan gaf de gyn altijd aan dat het spoed was, dus dan kreeg ik de uitslag binnen 4 uur. Ik heb alle zwangerschappen gebloed, en het is 2x goed gegaan en 2x niet. Afwachten, en bij jou lijkt het goed te gaan! Mijn duimen draaien.
Ow meis, wat gun ik je het van harte dat het allemaal goed blijft gaan! Dit moet gewoon goed gaan!! Doe lekker rustig aan en neem vooral je tijd voordat je weer gaat werken. Dit is nu ZO belangrijk!! *knuffel*
Wat fijn dat je echo goed was. Ik zou alleen geen aspirine meer slikken, dit mag je namelijk niet hebben als je zwanger bent, wel paracetamol. Hou je vast kleintje
He meis, ik snap je onzekerheid zeer zeker! Ik raakte ook steeds in paniek. Ik had met 8 weken, 10 weken en met 12 weken bloedverlies. Bij 8 en 10 weken had ik bruin bloedverlies en met 12 weken rood bloedverlies! Grote paniek natuurlijk, ik ken je onzekerheid. Toch is nog steeds alles goed met de kleine. Mijn VK zei dat er nog oud bloed uit kon komen. Helderrood bloed kan een gescheurd bloedvaatje zijn omdat alles zo gevoelig en beter doorbloed is dan normaal. Bij niezen, hoesten, na of tijdens de seks kan er een bloedvaatje knappen waardoor je iets bloed kan verliezen. Hopelijk stelt het je iets gerust! Natuurlijk nog wel even bij de VK na laten kijken met een echo.
Jeeeeeeeeeeetje sorry! Ik had pagina twee niet eens gelezen en zo gereageerd. Sorry!! Gelukkig is alles goed!
Geeft niet hoor! Dank jullie wel voor de reacties! JustDakota, ik moet van mijn Spaanse kliniek iedere dag een kinderaspirine slikken, voor een goede doorbloeding van de baarmoeder. Had het liever ook niet meer gedaan, alles is al zo goed doorbloed, maar ik volg braaf de instructies op. Juul75, nou daar ben ik veel te stresskip voor hoor! ik denk dat ik maar afwacht en positief blijf, kijken hoe ver ik daarmee kan komen haha.