O dat vind ik zo smerig...

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke4mei, 30 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

De snoepjes naast de kassa bij de apotheek of etos..
    Ben ik dan de enige die het vies vind? Elke keer weer als ik bij de etos kom dan bieden ze mijn dochter een snoepje aan. Nou vind ik dat snoepje niet zo erg (dus dat daar geen discussie van komt), maar grwoon dat iedereen daar met z'n handen heeft in gezeten. Ook een keertje bij de wc van de v&d. Dan weet je zeker dat mensen net naar de wc zijn geweest.
    Ik weet het, het is geen drama, vind het gewoon vervelend worden. Ik heb echt geen smetvrees en ben normaal ook wel van het weerstand opbouwen... Maar ze blijven het maar aanbieden aan haar..
    Vinden jullie het ook smerig of ben ik de enige?

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik heb zelf achter de kassa gezeten en bood alleen de kinderen snoep aan, nooit bij stil gestaan of het vies is ja of nee.
    Ik ga er vanuit dat de kinderen schone handen hebben, en niet zoeken of graaien in het snoep bakje, maar gewoon een snoepje pakken...

3. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vind het ook altijd zo erg tegen de Sinterklaas, dan liggen er overal van die pepernoten bij de kassa, en iedereen graait erin.

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik eet ze gewoon lekker zo'n hapje poep en pies bacterieën.

(en ja ik eet ze echt en leef nog bizar he :D )

5. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Wij pakken ook niet overal een snoepje aan hoor. Wel bij de toiletten vd hema maar dat zijn van die voorverpakte snoepjes dus nog in t papiertje. Verder bijna nergens gelukkig :)

6. Marieke4mei

Dat je er dood aan zou gaan geloof ik ook niet hoor:p.
    Gewoon het idee.. Dan zie ik al die vieze handen van mijn voorganger in de rij erin graaien.. Helpt al helemaal niet als ze vet haar hebben.. Krijg er de rillingen van.. :)

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik vind het ook geen erg smakelijk idee, moet ik eerlijk toegeven.. ;)

8. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Daar bouwen ze weerstand mee op ;)

Het is ook vies want je handen zijn nooit schoon, je zit aan handvatten, autostuur, winkelwagens, geld, pinautomaat, noem maar op (echt bah als je erover na gaat denken)
    Degene voor je heeft misschien wel net in zn oor gepeuterd :p

Maar ik maak me daar niet druk om hoor. Een gezonde voeding zorgt voor een goede weerstand en dan moet je kind daar tegen kunnen.

9. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Als je daar al bij stil staat, denk eens aan de leuningen van alle roltrappen in het openbaar.
    Volgens mij zit daar 10x meer bacterien aan dan de snoepjes bij de kassa. ;)

10. Marieke4mei

Met andere dingen denk er ook nooit zo over na eigenlijk.. Wel eens met geld als het letterlijk stinkt.

11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Net zoals de gratis borrelnootjes in een café, daar schijnen ook heel veel poep en pies bacterieën op te zitten.

Goed voor de weerstand zullen we maar zeggen.

En nee, ik hoef ze niet.

12. Marieke4mei

Mijn moeder zei altijd dat ik die niet aan moest raken en uit gewoonte doe ik dat nu ook niet... Hmmm waar zou het nou vandaan komen:(:p

13. Delta

Delta Niet meer actief

Maar ja, als ze naar de basisschool gaan en er word sinterklaas gevierd, dan worden er ook pepernoten op de grond gegooid, waar iedereen lekker met schoenen over heen gelopen heeft etc. Of als je kind toevallig iets op straat laat vallen tijdens pauze op schoolplein etc.. Ze bouwen er weerstand van op ja!

14. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik vind dat ook vies! Wij hebben daarom in onze zaak apart verpakte mentos snoepjes. Dan heeft iedereen een 'schoon' snoepje

15. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Ik vind dat ook niet echt een fris idee. Maar ik heb dan ook een lichte mate van smetvrees geloof ik:D. Deurklinken van wc's raak ik nooit met mijn handen aan en ook na het boodschappen doen was ik eerst m'n handen, want die winkelwagentjes brrr... En onverpakte snoepjes pak ik dus ook niet in openbare gelegenheden.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik vind ze ook vies en neem ze ook nooit maar dat is meer omdat ik paardekleppen op heb en zulke dingen nooit zie staan.
    Maar wat nog viezer is dan snoepjes zijn winkelkarren en deurklinken, dat zijn echt de grootste baceterie plaatsen

17. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ikzelf heb achter kassa gezeten. Had een bakje snoep achter kassa staan. Gaf er zelf altijd eentje.. is het maar 1 paar vieze handen:D

18. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik vind het ook vies. Net als dat je in supermarkten op de kaasafdeling een stukje kaas kunt proeven, of op de broodafdeling een stukje brood of koek. Nou dat neem ik echt niet hoor. Niet alleen vieze handen, maar mensen lopen er ook kuchend langs, of wapperen met hun haren, dat er huidstukjes op de kaas vallen. (Ojee, dat klinkt wel heel erg smetvrezerig. :) ) Ik zou dat ook nooit pakken.

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hier blijven ze elke keer vragen in de supermarkt of dochter een koekje mag. nee dat mag ze dus niet
    ik vind het ook vies. achter de kassa hele dag geld aanpakken en dan een koekje pakken om aan te geven , een koekje wat de hele tijd daar open en bloot in een bakje ligt. nee dankje
    dochter krijgt nooit wat in de supermarkt ofzo. nouja een koekje IN zakje wat ik van thuis meeneem :p

en ja ik zal wel een zeikerd zijn ( jammer dan :D ) maar die keer dat de kassière mij zei ' belachelijke moeder dat je je kindje geen koekje gunt ' dát ging me toch echt even te ver :x

20. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    er zitten op je telefoon, toetsenbord etc. meer bacteriën dan op de gemiddelde wc bril.. was je ook elke keer je handen nadat je je telefoon heb aangeraakt? of ontsmet je die dagelijks?

ik snap wel dat je die snoepjes vies vind hoor, vind ik ook. maar bijna alles is vies! :p

Deel Deze Pagina